in Doesburg

Een culinaire verleiding

1. Wij gingen naar de Mattheus Passion, en hadden op advies van een medewerker het Passion menu gereserveerd. Er werd ons geadviseerd om 16.30 uur aanwezig te zijn. Dan hadden we voldoende tijd om te eten. Het concert zou beginnen om 19 uur. Op de menukaart stond dat we uiterlijk tussen 18.30 en 18.40 in de kerk moesten zijn, omdat er daarna geen gereserveerde plaatsen meer zouden zijn.
    Bij binnenkomst kwam al snel iemand vragen wat we wilden drinken. Daarna kregen we een voorafje. En kort daarna het voorgerecht.
    Maar daarna was het wachten op het hoofdgerecht. Het was al bijna 18 uur, en nog steeds geen hoofdgerecht. Wij werden hier wat zenuwachtig van, want om 18.30 uur moesten we naar de kerk. Uiteindelijk aan een medewerker gevraagd hoe lang het nog ging duren. Er werd gezegd dat ze in de keuken ermee bezig waren. Later nog een keer gevraagd, en uiteindelijk kregen we om 18.10 uur ons hoofdgerecht. Mijn vis was niet goed gaar. We hebben het hoofdgerecht zeer snel naar binnen gewerkt, en daarna nog een nagerecht. Maar ik heb er niet van kunnen genieten. Er is wel meerdere keren excuses aangeboden, maar we kregen geen uitleg waarom dit zo lang moest duren. Er werd tegen ons gezegd: wij doen ons best. Maar we zijn ook mensen. En we moeten hier ook van leren. Een medewerker kwam langs om als goedmaker een gratis glas wijn in te schenken. Er werd niet gevraagd of wij dit wilden, maar het werd gewoon ingeschonken. Terwijl ik eigenlijk geen wijn meer wilde.
    Wij vonden de sfeer niet prettig, omdat wij het gevoel hadden dat we niet serieus werden genomen.
    We hebben uiteindelijk de drankjes gratis gekregen. Maar voor ons was de prijs niet in overeenstemming met wat we uiteindelijk hebben gekregen.