1. Ik ben hier een paar keer naartoe gesleept door een vriendin. In het begin leek het ok, een goed plekje naast de rijn voor een drankje. Maar na een paar keer werd het me duidelijk hoe rampzalig deze tent werkelijk is.

Er is bij lange na niet voldoende personeel voor hoe groot het is. Het merendeel van de bediening is jong, onervaren, en overweldigd op drukkere dagen. Constant mensen die ontslag nemen, en constant nieuwe scholieren die hier aan hun eerste baantje beginnen en meteen voor de haaien worden gegooid. Het lijkt alsof het restaurant er alles aan doet om te besparen op personeelskosten, en dat is duidelijk te merken aan de service.

Als gast mag je dus flink lang wachten op je drankjes en je eten. Dingen worden verkeerd aangeslagen, fout gemaakt, or gewoonweg vergeten. Ik heb meerdere malen gasten drankjes over zich heen zien krijgen. Ik heb schreeuwende ruzies in de keuken gehoord. Ik werd zelf haast nerveus van hoe ontzettend gestresst de bediening was. Ik had er oprecht medelijden mee - ze doen hun best, maar ze zijn niet met genoeg man, en het gros heeft niet eens een jaar horeca ervaring. Kitchen nightmares level op sommige dagen.

In het begin gaf ik het personeel nog fooi voor hun harde werk, maar ik ben er dus achter gekomen dat ze hun fooi helemaal niet mogen houden. Die gaat gewoon in de zak van de eigenaar. Dat heeft een van de serveersters per ongeluk laten vallen in gesprek. Ik heb haar maar verteld om die paar euro fooi van mij maar gewoon in haar zak te steken, want ik vind het restaurant zelf geen fooi waard. Schandalig.

Het eten is totaal niet noemenswaardig, en de prijs/kwaliteit klopt voor geen meter. Vooraf brood en knoflooksaus. Als je geluk hebt is het brood vers, maar soms krijg je duidelijk oud brood voorgeschoteld.

Blijf weg bij de zeevruchten. Die zijn niet te eten. Vis uit de oven is best ok. Vlees is hit or miss, ik vind het vaak slecht gekruid en droog. De bijgerechten zijn standaard bulgur, slamix (ik weiger het een salade te noemen), en lauw friet. Eerlijk gezegd kun je beter de pizza nemen, die klopt veel beter qua prijs.

De toetjes zijn belachelijk geprijsd schepijs op een bord met een spuit slagroom en een stuk meloen ernaast gepleurd.

Blijf weg bij het Rijnmozaik.