1. Een wonderlijke ervaring. De hele avond werd restaurant gerund door vijf leerlingen/stagiaires. We hebben twee keer iemand in pak voorbij zien komen om even wat uit te serveren, maar verder niet. De bediening was zeer vriendelijk, maar liet natuurlijk nogal wat steken vallen.
    Ze hadden geen echte kennis van de wijn en de gerechten. Het leverde hilarische uitspraken op, die echt niet kunnen in een restaurant in deze prijs categorie: "We serveren deze wijn, omdat u de vorige al heeft gehad. ", "Ja, dit is port. Daar valt niet zoveel over te zeggen port is port. " En daar stond dan een standaard fles Kopke. Niets mis mee, maar best teleurstellend als je een wijnarrangement bij de vijfgangen diner besteld.
    De serveerster vond het vreemd, dat we geen apperatief wilden. Ik vind vijf glazen wijn bij mijn diner echt genoeg alcohol. Maar de rede om geen aperatief te bestellen maakt niet uit: ik wens geen veroordeling van de serveerster over mijn keuze! Kraanwater werd in eerste instantie niet geserveerd. Later kwam ze terug. Het kon wel, maar tegen een vergoeding. €1,50 Per glas of €3, - voor een karaf. We bestelden een karaf. We kregen twee karafjes van 25 CL. Aan het eind van avond stond er serieus 2 keer €3, - op de rekening voor twee karafjes met de inhoud van een glas! Een fles gebotteld water kostte €6, -… De ober kon dat ook niet echt uitleggen. "Sorry, ik ben maar de leerling". Maar hij nam wel contact op met een leiding gevende en uiteindelijk verdween het van de rekening. Ze hadden geen kraanwater mogen serveren… Dat vind ik echt niet kunnen als je bij vijfgangen een wijnarrangement besteld.
    Het kaasplankje werd geserveerd in kartonnen doosje, waardoor het op vliegtuig eten leek. De ober kon ons vertellen, in welke volgorde we moesten eten, maar kon niets over de kaasjes vertellen. Hij verwees naar de beschrijving in het doosje… Daar stond inderdaad de naam van de kaas.
    Het eten was over het algemeen goed, maar we voelden ons alles behalve welkom. Er is niets mis met stagiaires, maar ze moeten wel begeleid worden. Schandalige vertoning dit!

3,7