1. Ik kom regelmatig bij Kreta en heb hier altijd een uitstekende ervaring. Gisteren dus ook weer een bezoekje gedaan en dit stelde niet teleur.

Als voorgerecht had ik de Calameres besteld, deze waren perfect gebakken en goed op temperatuur. De portiegrootte was precies goed, ook al had ik er zeker meer op willen eten, het was erg lekker! Ook de gerechtjes van mijn tafelgenoten zagen er mooi verzorgd uit. Iets wat mij sowieso opviel was dat alles met zorg en kunde word gepresenteerd, van het bestek tot de gerechten zelf.

Het hoofdgerecht was ook top, misschien niet het meest spannende gerecht gekozen maar de Gyros Platter smaakte goed en vulde ook, net zo belangrijk lijkt me. Met speciale vermelding dat de salade die je er als bijgerecht bij kreeg ook echt niet te versmaden was. Normaal laat ik de sla altijd liggen als ik uit eten ga maar bij Kreta is het een feestje.

De gastheer is zeer vriendelijk en weet over alles wel wat leuks te vertellen. Ook kregen we een glaasje ouzo van het huis, altijd leuk als dit gedaan word en dit was ook een ouzo van hoge kwaliteit en dat proefde je.

Een restaurant dat zeker in mijn top 10 thuis hoort en kom er zo snel mogelijk weer.