in Eindhoven

Lunch Borrel Diner

1. Afgelopen weekend met een stel vriendinnen een high wine bij de Welp in Eindhoven gehad. Bij binnenkomst een heerlijke cava aangeboden gekregen. Vervolgens kregen we een redelijke witte wijn met 3 mini hapjes, op zich niks mis mee maar redelijk weinig eten in vergelijking met de hoeveelheid wijn. Vervolgens kregen we een lekkere witte wijn. Het hapje wat daarbij hoorde bestond uit rauwe vis en een kroketje. Het volgende hapje was wederom rauw, wel vlees ditmaal. Met een bijbehorende rode wijn of rosé. Ondertussen werd er zonder te vragen water geschonken in de lege glazen. Na deze hapjes werd er gevraagd of we een zoet dessert wilde of kaas.. Niet of we een dessert wilde maar welke.. Wij gingen er dus vanuit dat dit bij de high wine hoorde.. Toen we de rekening gepresenteerd kregen, bleek dat er voor het water 2 x €5.80 gerekend was (ongevraagd) en ook nog eens ongeveer €55.- voor de twee kaasplankjes (belachelijk!!). Het eten was prima, maar voor het bedrag absoluut niet in verhouding! Na deze high wine zijn we ergens anders heen gegaan om nog een drankje te doen met een paar porties bitterballen, omdat het gewoonweg niet voldoende was voor avondeten. Dit was persoonlijk voor mij de eerste keer high winen bij de Welp, maar tevens ook meteen de laatste keer.

1. Rachel, ontzettend jammer om deze recensie te lezen! En jammer om te horen dat jullie (of jij?!) het zo ervaren hebben. Ik ben zelf een aantal keren bij jullie aan tafel geweest en ik heb niks van jullie vernomen op de avond zelf!
    Alles was prima in orde en lekker. Wij zetten nooit ongevraagd water op tafel en er is gevraagd aan jullie of jullie nog een dessertje of iets anders van eten wilden.
    Met alle respect, onze high wine bestaat uit 3 verschillende glazen wijn met bij elk glas wijn een 2 tal hapjes, wat je niet mag vergelijken met een volle maaltijd of avond eten zoals je zegt. Daar is de prijs ook niet na!
    Van de 29,50 is 16,50 voor 3 glazen wijn en 13,- voor het eten. Vergelijk het met een groot voorgerecht. Daarnaast hebben jullie geen 2 kaasplankjes gekregen maar 5, gepresenteerd op 2 grote planken. We hebben nog een leuk gesprek gehad en jullie vonden onze high wine een goede 2de plek waard! Sophie heeft ontzettend haar best gedaan en jullie alle uitleg gegeven bij de verschillende glazen wijn.
    Rachel, je mag best weten dat ik hier ontzettend van baal! Zeker omdat ik weet dat jullie genoten hebben en als dat niet zo was dat jullie er niks van gezegd hebben en zelfs het tegenovergestelde. Was je wel eerlijk geweest dan hadden we het kunnen uitleggen en had je niet meteen zo'n recensie geschreven die nergens over gaat!
    Hoop dat je vriendinnen nog wel graag langs komen, volgens mij heb ik zelf afgesproken dat ik een keer naar Tilburg moest komen. En voor mij persoonlijk hoef jij daar ook niet bij te zijn. Groetjes aan Marjolein