1. De Indiase keuken is mijn favoriet, dus onlangs eens deze locatie geprobeerd en ik koos voor de verrassing van de kok met zeven vegetarische curries, inclusief voorgerecht, voor 25 euro. Veel curries, inclusief enkele aangename verrassingen, maar gek genoeg wordt er dan weer bezuinigd op de rijst, dit werd op een klein schaaltje opgediend. De curries waren verder redelijk. Eerder te weinig dan te veel gekruid, en in vergelijking tot andere Indiase restaurants in Groningen vond ik de curries tamelijk vettig.

De sfeervolle muziek en typisch Indiase inrichting (olifantjes e.d.) maakten het totaalplaatje toch nog niet heel sfeervol.. De entree verdient wat meer aankleding, en als je net met je neus naar het raam zit, kijk je naar de kale oude ingang van het UMCG. Ook hier zou wat extra aankleding het wat sfeervoller maken. De sfeer wordt voor mij altijd grotendeels bepaald door de bediening. Die mag vriendelijk en gastvrij zijn en de tijd voor je nemen. Van een Indiase gastvrije cultuur was niets te merken. In plaats daarvan Hollandse formaliteit en afstandelijkheid.

Het minste vond ik de organisatie van de bediening. Eerst iets positiefs daarover: lang wachten op je diner hoefde niet. Maar kennelijk hebben de tafels geen nummers. We zijn door drie a vier verschillende personen geholpen, waarvan er eentje met een vleesgerecht aan kwam zetten welke we niet hadden besteld. Voor een andere tafel? Ook is het prettiger als men wat assertiever naast je tafel gaat staan om te vragen of alles naar wens is, zodat je niet je hoofd 147 graden hoeft te draaien om te kunnen antwoorden. En dat ze zelf eerst het voorgerecht weghalen voordat ze met het hoofdgerecht aankomen, en dat soort dingen allemaal...

Eigenlijk ben ik best snel tevreden, maar deze ervaring hier was niet met een 8 samen te vatten.

6,1