Op dit adres zit nu: Tilia

1. We besloten deze keer met de AH actie bij Het lelijke eendje te gaan eten. Het is het kleine broertje van de Zwaan (welke een ster heeft) waar we ook al eens gegeten hebben. Het eendje zelf heeft een Bib Gourmand.
    Eerlijk gezegd had ik er meer van verwacht. Eerst even de negatieve punten:

* Het is raar dat als je bij de reservering aangeeft geen schaal en schelpdieren te willen, ze iets met gamba proberen aan te prijzen
    * Veel van de tafels wiebelden en waren veel te klein. Je zat of tegen de benen van je tafelgast aan, of tegen de poot van de tafel.
    * Bij de kalfspastrami stond op de menukaart voor de AH gasten niet dat er tonijncrème over zat.
    * De frietjes zou een cafetaria zich nog voor schamen
    * Toen we wel heel lang op ons dessert moesten wachten, bleek onze bon kwijt te zijn in de keuken
    * De zaak zat nu half vol en het was nu al rumoerig, druk aan de oren.

Zo... Dan nu de rest ;-)
    Als eerste hebben we als voor-voorgerecht een worstenbrood van eend met truffel genomen. Deze was erg lekker. Sowieso complimenten aan degene die verantwoordelijk was voor het brood/worstenbrood & broodje bij de kazen: Dit was allemaal geweldig.
    Als voorgerecht had ik kalfspastrami genomen en mijn vrouw een lente salade met Etten-Leurse asperges & als optie Spaanse ham. Nadat ik een hap had genomen van de pastrami keek mijn vrouw me aan toen ik nogal vies keek. Er bleek tonijncrème over heen te zitten welke niet op het menu stond vermeld. Gelukkig had mijn vrouw daar geen moeite mee en hebben we de borden omgewisseld en beide lekker gegeten. We bleken overigens niet de eerste met deze klacht.
    Als hoofdgerecht kregen we een bavette welke heerlijk was bereid. De boontjes (haricots verts?) die er bij zaten waren wat flauw. De aardappelgratin was wel OK. We hadden er ook frietjes bij besteld maar dat hadden we beter kunnen laten. Ze waren wel erg heet (van onder de warmhoudlamp?), maar verder niet krokant en wat melig van binnen. Wel een grote portie, maar ik zou ze aanraden de frietjes 1 euro duurder te maken, te halveren qua portie en ze gewoon zelf vers te maken.
    Het kaasplankje was OK. De brie & het blauwschimmelkaasje waren erg lekker. De andere 2 wat flauw. Misschien een beetje honing/confiture er bij serveren? Het broodje er bij was dan weer heerlijk. Mijn vrouw had er nog een lekkere port bij besteld, waarbij we wat uitleg over verschillende port soorten kregen en een scheutje van een ander type om te kunnen vergelijken. Erg leuk!
    Na meer dan een half uur op de desserts gewacht te hebben er toch maar eens naar gevraagd. Blijkbaar was onze bon kwijt, dus deze werd nog allerijl geregeld. Een amandeltaartje en een meloentoetje met kwarkijs. Beiden erg lekker.
    Uiteindelijk maar geen koffie meer genomen omdat de stoelen (en tafels) wel erg oncomfortabel zaten. Niet slecht gegeten, maar ik had er meer van verwacht. Verder te veel slordigheidjes...

1. Zo nogal wat negatieve puntjes, geen aanrader dus, bedankt!

2. Nop.
    Ik moet ook eerlijk zeggen dat "De Zwaan", waar we voor de eerste keer met een ster gegeten hebben, in retroperspectief de minste was. Hier in de omgeving kan je beter naar MIjn Keuken of Wolfslaar.
    Frietjes uit een diepvrieszak (volgens mij), nee... dat kan echt niet meer tegenwoordig.

3. Zelf kies ik dan voor Mijn keuken meer omdat ik bij Wolfslaar een serieus mindere start heb beleefd.

4. Dat soort dingen kunnen gebeuren. Inmiddels een keer of 6,7 bij Wolfslaar gegeten. Op 1 keer na uitstekend. En laat die ene keer nou net geweest zijn toen ik met mijn werk een cursusdag daar georganiseerd had met lunch & diner. Amuses die over tafel vielen en gewoon terug werden geplaatst, een set amuses niet gekregen en een wat haperende bediening. Dus met mijn werk ga ik niet meer terug. Maar privé wel ;)
    Mijn keuken blijft geweldig. En By Pascal blijft ook favoriet. En Meinesz...

5. Meinesz nog nooit geweest. In Breda is Zuyd een van mijn toppers en Liefdesgesticht zit daar dicht bij.

6. Bedankt voor de tip. Gaan we beide eens proberen!