1. Ik kreeg een ‘belevenisbon’ voor drie personen cadeau (waarvoor nog mijn dank) voor een vier-gangendiner inclusief aperitief, tafelwater, drie glazen wijn en koffie of thee bij restaurant Calva in Nootdorp.

We bezochten dit restaurant voor de eerste keer en lieten ons verrassen. Wat een positieve belevenis werd het.
    Bij het aperitief kregen we twee soorten zeer smakelijke (origineel gepresenteerd) olijven en even later, eveneens zeer smakelijk warm brood met speciale grasboter met een zeer bijzonder zeezout (la Fleur de sel). Zelden zulk lekker brood en boter geproefd en het diner moest nog beginnen! Wat een start.

Om deze recensie niet al te lang te maken kan ik kort zijn over de vier gangen... wat hebben we genoten, met recht een belevenis. In de eerste plaats genoten we van de uitmuntende gerechten die vooraf duidelijk werden toegelicht door dan wel de Chef dan wel door de uitstekende bediening. Een deskundige sommelier 'toverde' prachtige wijnen bij de gerechten.
    Al met al een fantastische avond, een culinair hoogstandje. Wat een genot daar te dineren. Mijn dank en complimenten aan het hele team van restaurant Calva.
    Beslist een aanrader.