1. Yvonne Strikwerda

Wij waren met 4 personen. Wij, twee zussen, waren met onze 85-jarige ouders op stap. Er lag maar één menukaart op tafel. Er werd ook geen andere kaart gebracht. Eén van ons las dus voor wat er te eten was. Ik kreeg de indruk dat er niet veel keus was. Maar ik had wellicht zelf de kaart moeten pakken en verder moeten kijken. Maar goed, we namen allemaal een driegangen-menu.

Het soepje vooraf was oké. Twee van ons namen als hoofdgerecht de varkenshaasspiesjes, twee de gevulde Gamba's. Ik ben zelf vegetariër, maar eet wel vis en schelp-/schaaldieren. Er waren maar twee keuzemogelijkheden voor het hoofdgerecht in het menu en dus nam ik de gamba's, omdat ik als vegetariër geen varkensspiesjes ga eten. Dat was een verkeerde keuze, zo bleek. De vulling was niet lekker en van een onduidelijke samenstelling. Veel is er verder ook niet te eten aan twee van die grote garnalen. Eronder lag een hoopje pasta/ bami in heel veel vet. Verder nog wat gegeten van de frietjes (die waren oké) en van de salade. Die was niet oké. Het leek wel of hij helemaal niet aangemaakt was. Geen dressing te bespeuren. Gewoon wat ijsbergsla met wat koude pasta erdoor en ik geloof nog een beetje paprika. Enfin, niet lekker. Het toetje zag er leuk uit, hoewel de slagroom uit een spuitbus wel erg snel inzakte. Smaakte ook redelijk.

De bediening was vriendelijk. Ik draag zo'n zaak waar medewerkers 'met een afstand tot de arbeidsmarkt' werken een warm hart toe en voor die prijs kan je geen culinaire hoogstandjes verwachten, maar ik vond de gamba's echt onder de maat. Een soort interessantdoenerij, die totaal mislukt was. Doe dan maar iets simpelers, wat wel lekker is en minder vet. En breng meteen een kaart voor iedereen. Ik hoop dat jullie je voordeel ermee doen, want ik vond het verder wel leuk om met jullie zaak kennis te maken.

4,5