1. Vanavond (21 januari '17) zijn we bij Pata Negra Heerenveen geweest en hebben daar gegeten. Hadden gereserveerd, echter moesten bijna een half uur wachten. We konden even op een bankje op de bovenverdieping wachten totdat er een tafeltje beneden vrij zou komen, werd gezegd.
    Na bijna een half uur wachten, hebben we bij iemand van het personeel op de bovenverdieping gepolst hoe dat nu zat met 'ons' tafeltje. Diegene legde uit omdat het zo druk was en omdat mensen te laat waren binnengekomen liep het allemaal een beetje uit. Op onze vraag wanneer we dan wel aan onze gereserveerde tafel konden zitten, werd gezegd dat dat nog niet bekend was, dit was afhankelijk van wanneer de gasten die aan 'ons' tafeltje zaten klaar waren, maar hij 'stelde' ons 'gerust' dat dit geen uren meer zou duren. Daar wij logischerwijs niet met dit antwoord tevreden waren, we zaten immers al een half uur te wachten terwijl we hadden gereserveerd, en hadden geen zin om nog langer te wachten is, op ons aandringen, vriendelijk aan het personeelslid verzocht of hij toch niet aan die gasten, die te laat waren en aan 'onze' gereserveerde tafel zaten, wilde vragen of ze zo vriendelijk konden zijn om te verkassen met hun koffie, aldus geschiedde alsnog en wij konden alsnog aan tafel.

Vervolgens gegeten, eten was redelijk tot goed. Je kreeg voldoende. De prijs is (op zaterdag) wel aan de hoge kant t.o.v. het eten wat je krijgt, vind ik. Over het personeel op de BG overigens niets dan lof. Ze waren heel vriendelijk en legden netjes alles uit. De bediening was goed en snel. Het restaurant is leuk ingericht en er heerst een gezellige sfeer.

Al met al dus jammer dat we bijna een half uur moesten wachten, ondanks dat we gereserveerd hadden en op tijd waren. Het is dat we aandrongen op een gegeven moment dat er echt iets moest gebeuren en dat we niet van plan waren om nog heel lang te wachten, dat het toch nog opgelost werd. Jammer dat ze zelf niet het initiatief namen om dit snel en adequaat op te lossen. Als het aan het personeelslid had gelegen, hadden we nog veel langer moeten wachten, want hij kon ons echt niet vertellen wanneer we dan wel aan tafel konden. Dit terwijl je gereserveerd had! Aan het systeem van reserveren en gasten die te laat komen moeten ze toch echt iets aan doen. Daar hoeven mensen zoals wij die wel op tijd komen en gereserveerd hebben niet de dupe van te worden, lijkt mij. Zet desnoods op een tafeltje vast het bordje 'gereserveerd' of zo. Daarom, ondanks dat het personeel beneden vriendelijk en snel geholpen heeft, toch een matig 6je voor de service.