1. afgelopen zaterdag gegeten bij La Cubanita te Zwolle. reeds eerder een ervaring in een andere vestiging.
    bij binnenkomst kreeg ik in de hal niet bepaald een restaurant-gevoel. laat staan Cubaans. toen we de deur naar het restaurant doorgingen was dat anders. het sfeertje is er zeker. de afwerking is allemaal niet zo strak, maar misschien hoort dat er bij.

een medewerker die druk bezig was melde tijdens zijn werk 'ik kom er direct aan hoor', en daar krijg je altijd wat meer geduld van. even gewacht, gereserveerd. hij brengt ons naar een tafeltje achter in het restaurant.

korte uitleg voor mijn gezelschap. en wat drinken besteld wat ook vlot op tafel stond.

het principe is betrekkelijk simpel, bestellingen op een bierviltje (tafelnummer, gerecht-nummer en aantal) dat wordt steeds meegenomen en het eten wordt gebracht. meer honger; pen een nieuw kaartje.

van mijn ervaring bij La Cubanita in Den Haag, wist ik al dat wachten tot iedereen een gerechtje heeft een belachelijk plan is. dus alles wat komt; eet smakelijk! sommige gerechten zijn er namelijk veel sneller als andere...

de brigade is opmerkzaam, nieuwe orders worden direct meegenomen en glazen leeg, is er direct iemand die vraagt of er wat nieuws moet komen. bediening is sympathiek, en continue druk in de weer.

het meeste eten was niets uitzonderlijks, maar prima. de hamburgertjes leken meer halfgekookt als gebakken, dat was wat minder. ook de meloen (met ham) viel me tegen. de meloen is nauwelijks rijp. ik begrijp wel dat we niet in het meloenenseizoen zitten, maar smakeloos en hard. minpuntje.

complimenten voor de carpaccio en de biefstukpuntjes, en natuurlijk de vriendelijke brigade.