1. Bij binnenkomst stonden er twee werkneemsters achter de vitrine om ons te woord te staan.
    Een meisje (waarvan ik dacht dat het een zaterdaghulp was) en nog een meisje. Een meisje was erg onvriendelijk, beetje arrogant, ik richte me tot het andere meisje om advies.
    Het ene meisje voelde zich duidelijk gepasseerd, met een grote zucht gooide ze haar pen neer, rolde met haar ogen en boze blik naar mij liep ze weg.
    Ik schrok ervan en vroeg aan het andere meisje wat er aan de hand was.
    Deze maakte excuses voor haar gedrag en omdat mijn gezin honger had zijn we daarom ook gebleven, maar het liefst had ik rechtsomkeer gemaakt.
    Later kwam het andere meisje nogmaals excuses maken aan onze tafel en legde uit dat het ene meisje zich gepasseerd voelde omdat ik mij niet tot haar richte. Achter de rug van dit meisje stond het andere meisje nog steeds bozig naar ons te kijken.
    Zelfs met het verlaten wierp ze nog een boze blik.
    Jammer, want het eten is best lekker, beetje duur dat wel.
    Maar ik ga nooit meer terug.

5,9