1. Gister een tripje naar Urk, genieten van de bootjes en wellicht een beetje rondslenteren en hier en daar een terrasje pakken. Helaas leek het uitgestorven, niet aan gedacht dat ze op Urk zondagsrust waarschijnlijk zeer serieus nemen.

Gelukkig reden we over de kade en zagen '7 dagen open', ondanks het er verder niet echt open uit zag vanaf beneden, voldoende parkeer-plaatsen (waar de auto voor de verandering een keer in past) vrij, geparkeerd, kinders mee en de deur was inderdaad open. Het restaurant bleek op de bovenste etage en behalve een trap, was er gelukkig ook een lift (handig met een buggy).

Boven vonden we na een stukje hal een gezellig restaurant wat nagenoeg leeg was, een tafeltje voor 4 aan het raam met een prachtig uitzicht over het IJsselmeer en in de verte het windmolenpark langs de A6.

Lunch, 2x 12-uurtje en voor de kids een kindermenutje met wat friet, appelmoes en een frikandelletje. Omdat ze bijde niet echt veel eten hebben we gevraagd om één menu te splitten in 2en, en een extra frikandel. dat was hier gelukkig geen enkel probleem.

Heel prettig dat ze niet zo moeilijk doen.

Volgende keer op Urk, eten wij waarschijnlijk gewoon weer hier.