1. Mart van Oijen

Wij wilden heel graag een keer écht Indiaas eten... en dan lees je de recensies over Sittar en denk; "Dat moet wel een goed tentje zijn!"

Toen brak de avond aan dat we Sittar gingen bezoeken. En binnen gekomen vond ik het maar een rommelig zootje... alsof je een goedkoop Indiaas souvenirwinkeltje binnen loopt. Het rook er niet fris... al helemaal niet wat je verwacht van een Indiaas restaurant... je verwacht opwindende geuren.... daarnaast was er sfeerloze muziek en een onverstaanbare gastheer (Die verder wel aardig,behulpzaam en actief was)

Dan komen er wat van die Pappadums / breek-velletjes met een paar sausjes en wat uisnippers. Hmmmmm... niks om over naar huis te schrijven. En in ons jeugdig enthousiasme hebben we eerst een aantal voorgerechten besteld om een goede indruk van de diversiteit te krijgen.

Tsjongejonge... wat een drama! Droge kip, wat gamba's (door midden gesneden garnaaltjes), een tweetal Somosa's... en nog wat onsmakelijke zaken. Standaard 'groenterasp' met een niet-bijpassende dressing... geen begin waar je enthousiast van zou worden. Én weinig!

Toen nog een keer het menu ter hand genomen... twee hoofdgerechten besteld, Kip Tika Massala (specialiteit van de Chef) en King Size Prawns (Wat een belediging voor écht flinke gamba's)

En daar kwamen twee schaaltjes overvol met saus die dus nooit of te nimmer door een gedreven vakman gemaakt zijn... en in die saus dreven wat brokjes kip en wat garnaaltjes. De saus bij de garnalen zou iets met fruit te maken moeten hebben. Dat is dan waarschijnlijk doordat er 10 meter verder op straat een fruitkraam heeft gestaan.

Een bakje rijst erbij, wat 'Groentecurry'.....gadver-de-gadver.... totaal kapot gestoofde groenten in één kleurloze groen-grijze prut. Waar zijn die kleuren die Indiaas eten zo fraai maken... die verschillende smaken, die bite van vers groen...

Wij kunnen er nog niet over uit... binnen anderhalf uur weer buiten, met twee man 100 euris kwijt en totaal gedesillusioneerd over Indiaas eten. Ik denk dat het gemiddelde menu C van een afhaalchinees voor 20 euris vele malen lekkerder is.

Wij hebben wel wat ervaring als het om 'uit eten' gaat... dit is het voorlopige dieptepunt geweest!

2,4