1. Terwijl we met 6 vwo tijdens onze excursie op het strand van Formerum liepen, besloten we vanwege de koude wind bij ZandZeeBar een kop warme chocomel te gaan drinken. Hadden we dat maar niet gedaan. Bij binnenkomst werd ons direct gewezen op het telefoonverbod: 'het is hier verboden uw telefoon te gebruiken. Dat is enkel omdat het niet is toegestaan.' Toen we toch maar gingen zitten aangezien er geen andere opties zijn, wilden we graag afzonderlijk bestellen, maar een paar aparte rekeningen maken lijkt nogal lastig, en dus moesten we het zelf maar uitzoeken. Toen onze chocomels besteld waren trokken we onze jassen uit en hingen deze over onze stoel, waarna er direct een politieagent van achter de bar toegesneld kwam om onze jassen van de stoelen te trekken en ons te wijzen op de kapstok. Omdat onze groep nogal groot was schoven wij een aantal stoelen van een andere tafel aan, waarna ook toen direct een agent in burger naar onze tafel kwam om ons te wijzen op het feit dat onze ober er nog wel door moest kunnen en we alles dus weer terug mochten verplaatsen. Daarnaast wordt er in de strandtent een gemaakt leuke sfeer gecreeërd door een open haard en Ibiza-achtige tierelantijntjes, maar het personeel heeft overduidelijk een opvoedingscursus gemist en hiervoor zou ik dan ook graag wat geld apart leggen. De fijne sfeer die overal op Terschelling heerst wordt onherbiddelijk geweigerd in de ZandZeeBar, en ik raad ieder levend wezen van harte aan om een strandtent in een dorpje verder op te zoeken.

4,7

1. Hallo Jesse,
    Dank voor je reactie! Zoals je bij binnenkomst had kunnen lezen zijn wij een mobiel vrij paviljoen. Wanneer onze gasten dit niet lezen worden zij hier inderdaad op aangesproken. Wij hebben hier twee jaar geleden voor gekozen omdat echt iedereen alleen maar met zijn mobiel bezig is. Het is bij ons inderdaad niet mogelijk om apart af te rekenen en ook dit staat goed aangegeven op onze menukaart. Wel krijgen groepen een gespecificeerde rekening zodat iedereen kan zien wat hij of zij moet betalen. Ik snap dat dit misschien niet klantvriendelijk overkomt maar het is voor ons lastig en tijdrovend om met iedereen apart af te rekenen. Wat betreft de jassen ben ik ietwat verbaasd. Wij hebben namelijk geen garderobe of kapstok en wij zijn geen chique restaurant dus hang je jas maar lekker aan je stoel. Wanneer onze gasten er stoelen bij pakken en wij kunnen hierdoor ons werk niet meer doen doordat de doorloop is verspert dan zeggen wij daar inderdaad wat van.
    Er werken bij de Zandzeebar heel veel fijne (eilander) mensen die met heel veel plezier hun werk doen. Jammer dat jullie het zo anders hebben ervaren maar dat zijn wij bij de Zandzeebar inmiddels wel gewend. You love it or you hate it