1. We zijn echte liefhebbers van de (vegetarische) Mexicaans keuken, dus in Leeuwarden stond Yucatan bovenaan de lijst. Wat een leuk en authentiek tentje. Mooie inrichting, vriendelijke ober (nog bedankt voor de tip over de rondvaart), gezellige sfeer, smakelijk menu.

We komen al meer dan 20 jaar bij de collega's van Popocatepetl en we kennen hun menu van voor naar achter. Op de kaart van Yucatan stonden de bekende gerechten en zelfs nog wat nieuwe combinaties. Zoals de quesodip – een hemels voorgerecht van taco’s met warme cheddar- en tomatendipsaus. We moesten oppassen dat we onze vingers niet ook opaten.

Margarita en biertje smaakten goed. De soep was prima en als hoofdgerecht hadden we een tacogerecht met kip en fantastische vega burrito pueblo. Wat ons aanspreekt in de mexicaanse keuken zijn al die verschillende smaken van rijst, bonen, groenten, mais, kaas, zure room, tomaat en vooral avocado en dat kwam in deze gerechten perfect gedoseerd terug. Top service, top restaurantje, zeer leuke verrassing!