1. adriaan 74492 punten

Vorig jaar net niet meer kunnen halen, daar de opening wat was uitgesteld, voor dit jaar dus zeker op de verlanglijst. Ik moet zeggen het is een hele hippe zaak geworden. Leuk terras maar vooral binnen verrassend groot met gezellige hoekjes, grote bar en open keuken. Bij de keuken een etalage waarin de heerlijkste, (voornamelijk) Italiaanse specialiteiten liggen. Ook een grote wijnbibliotheek vol met betaalbare wijnen.
    Daar “shared dining” en “a la carte” minder ons ding zijn, hebben we gekozen voor een aantrekkelijk geprijsde combi (Sharing Divino). De kaart is nogal uitgebreid. Hierop erg veel wijnen per glas (ca 45) en een royale keuze uit gerechten, bites en lunch gerechten. Ofwel voor ieder wat wils. Handig is dat bij ieder gerecht een geadviseerde wijn staat.

We kozen een plekje binnen op de lederen bank aan een ronde tafel met uitzicht op de wijnbibliotheek. Als aperitief een Spumante Opre Millesimato die eerlijk gezegd ietsje tegen viel. Ernaast de antipasti plank die goed gevuld was met kwaliteitsproducten. Een warm wortelcakeje, gemarineerde zongedroogde sherry tomaatjes, groene olijfjes, stukken Sovrano kaas waarin buffelmelk is verwerkt om hem wat zachter en ietsje romiger te maken. Verder plakken gekookte ham, 24 maanden gerijpte Proscutto di Parma en Spianata con Tartufo die een heerlijke truffelgeur verspreide. Allemaal erg lekker en het vult overigens ook aardig.

De begeleidende wijn werd keurig gepresenteerd met veel kennis van zaken door Eric (eigenaar). Een Garganega met Chardonnay 2014 van Anselmi, mooi rond aroma met tonen van appel en banaan, soepel en rond in de mond. In het diepe bord een heerlijke kreeften bisque gevuld met stukken gamba. Ernaast een krokant sneetje focaccia met Hollandse garnalen, toefjes yuzumayonaise en bieslook. Goede en vooral smakelijke bereidingen.

Als afsluiter een krachtige Italiaanse espresso met een Cantuccini alla mandorla (amandel koekje).

Bediening was zeer goed verzorgd met Eric (eigenaar) in de hoofdrol. Hierdoor veel achtergrond informatie over de zaak, leuk. Leuk om te vertellen is dat vele producten zelf uit Italië worden geïmporteerd om zo de Prijs-kwaliteitsverhouding te optimaliseren.
    Prijs-kwaliteitsverhouding was zeer goed, Spumanti €8,50 (pittig), Sharing Divino 29,50 voor 2 personen (uitstekend), begeleidende wijn €5,95 en espresso €2,25.

Het is ons duidelijk dat de zaak een succes geworden is, deze heeft een grote aantrekkingskracht op de jongeren maar ook op de meer verwende eters. Eigenlijk is hier alles mogelijk en de volgende keer gaan we dan ook voor het verrassingsmenu.