1. Kirsten

Wat een afschuwelijke ervaring heb ik gehad in Zanzeebar. Wachtend op mijn vrienden heb ik mijn telefoon gebruikt op het terras wat blijkbaar streng verboden is. Ik werd daar zeer onvriendelijk op aangesproken en heb toen de strandtent verlaten. Toen mijn vrienden 20 minuten later arriveerden en we gezamenlijk toch naar binnen gingen werd mij de toegang geweigerd door de eigenaar omdat ik onbeschoft zou zijn geweest. Ik kan nog steeds niet geloven dat iemand op deze manier zijn strandtent runt, het is ontzettend ongastvrij. Nooit maar dan ook nooit meer Zandzeebar.

1. Toen Kirsten op het Terras door een van onze medewerkers netjes werd aangesproken over het feit dat ze aan het bellen was, was Kistens antwoord dat ze haar vrienden zocht en ze moest bellen. Vervolgens draaide Kirsten zich om en ging gewoon door. Vervolgens ook nog door een andere collega aangesproken en wederom geen reactie. Mijn collega' s vonden Kirstens gedrag zo asociaal dat ik inderdaad Kirsten bij terugkomst heb verzocht om niet meer in de Zandzeebar te komen. Wederom een mobiel verslaafde die het lastig vind om met onze huisregels om te gaan. Succes met je verslaving

2. Hoe herken je nomofobie?

Het is niet moeilijk om nomofobie te herkennen. Meer dan een enkele angst is het een neurose. De nomofoob denkt de hele tijd aan zijn mobieltje, heeft angstvisioenen over het kwijtraken ervan en controleert keer op keer of het apparaatje nog stevig in de broekzak of borstzak zit. Als het even niet op z'n plaats zit, dan slaat de schrik om het hart. Herken jij al deze symptomen, dan mag je je met recht een nomofoob noemen...