1. Erwin 11498 punten

Eind januari tuigen wij naar Strandpaviljoen Noordduine. Het was even zoeken, daarom de tip om de overgang bij de Trommelweg in te stellen op je navigatie. We gaan vanavond voor de vijgen uit de oven en de carpaccio vooraf, een cheeseburger en spare ribs als hoofdgerecht en de ananas en mangoparfait als nagerecht. De gerechten gaan vlot de keuken uit. Misschien een beetje te vlot naar ons gevoel. De bediening is overigens prima alert en erg vriendelijk.

We zijn aangenaam verrast als de voorgerechten worden uitgeserveerd. Met name de vijgensalade is een plaatje. Naast het feit dat het er keurig uit ziet is de smaak ook prima. De vijgen zijn vers en worden uitgeserveerd uit de oven met geitenkaas en een lauwwarme salade met paddenstoelen. De salade is prima in balans, de salade is lauwwarm zonder dat het aan versheid inboet. We krijgen er een paar stukken brood bij wat hier in de keuken is afgebakken. Kakelvers en erg lekker. De carpaccio is van van huisgerookte rib-eye met mosterd-mayonaise, pesto, balsamico azijn en Parmezaanse kaas. Het vlees is prima, net even iets dikker en perfect op temperatuur. De salade heeft een smakelijke dressing en is mooi fris. De Parmezaanse kaas is voldoende evenals de pesto. Het vlees is gerookt, maar de balsamico overheerst de rooksmaak. Een heerlijk gerecht, maar een beetje minder balsamico had ik beter gevonden.

Het hoofdgerecht met de hamburger is een Noordduine cheesburger. Een vers gemaakte hamburger van een aangename dikte. Het wordt geserveerd op een bol brood met salade en dunne friet. Een prima hamburger. Zelf neem ik de spare ribs. Het vlees is heerlijk mals en heeft toch nog wat bite gehouden. De spare ribs zijn huisgemarineerd en worden uitgeserveerd met knoflooksaus. Een gemis aan dit gerecht is het frisje. Het gerecht was helemaal af geweest indien er een klein schaaltje salade bij was geserveerd voor de balans.

De afsluiter is een mangoparfait met hangop en aardbeiensaus. Ook dit ziet er netjes uit. De parfait is prima. De hangop is niet op smaak gebracht en komt over als kwark. In combinatie echter top. Het andere nagerecht is een ananas uit de oven met kaneelijs en een saus met vanille, steranijs en karamel. Ook dit is prima, niet te zoet.