1. Op woensdag gebeld om te reserveren. Vanwege de ambiance wilde ik graag beneden zitten, en dat dus ook bij de reservering gemeld, dit was voor mij niet zomaar een etentje maar een gezellige avond met voor mij bijzondere mensen. Gereserveerd voor de zaterdag, beneden..
    Eenmaal aangekomen werden we rommelig ontvangen, we konden wel naar boven. Nou eh nee, we hebben gereserveerd voor beneden, bewust. Hardop werd er geroepen ten overstaan van mijn gezelschap: Deze mensen willen perse beneden eten.. De eigenaar keek niet eens, en wimpelde het meisje af dat het niet kon. Ik melde nog dat we uitdrukkelijk gereserveerd hadden. Maar er was geen redden aan. Dus wij naar boven, waar we belande tussen de familiefeestjes en rennende kinderen. Zwaar geïrriteerd. De bediening zette ons midden in het looppad.
    Na het bestellen van ons voorgerecht besloot ik toch even naar de eigenaar te lopen beneden en te melden dat dit echt niet kon en ik deed dat heel discreet. Geen grote mond, geen geklaag, maar gewoon zeggen dat als je iets reserveert, je niet weggezet moet worden als mensen die "perse" beneden willen zitten, wij willen gewoon wat we gereserveerd hebben, en als tijdens het reserveren zou blijken dat het niet kon, dan had ik dat graag geweten.
    De eigenaar reageert geïrriteerd, zegt dat ie dan wel een tafel beneden klaar wil maken maar dat gaan we mooi niet doen, ga niet mijn uitgenodigde gezelschap langer laten wachten en van hun stoel lichten. Maar de baas is nog niet klaar met me, terwijl ik heel discreet meldde dat ik het alleen wilde melden zodat het niet nog een keer wilde laten gebeuren, brulde hij door de zaak dat hij heel fout zat en hardop tijdens het weglopen zijn excuses aanbood, duidelijk niet tegen mij, maar om te laten zien dat ik een zeikende klant was.
    Dus boven zitten, een soort van vreetschuur zonder sfeer.
    Het eten was niet slecht, ook al duurde alles enorm lang, de drankjes, het voorgerecht, het eten... de hele avond. Verpest!
    Da Enzo is de enige pizzeria in Emmeloord waar je gezellig zou kunnen eten, en daar hoeven ze hun best niet voor te doen, en dat doen ze dan ook niet. Deze tent zou gewoon een reality check moeten hebben, als iets niet kan, zeg dan vantevoren dat iets niet kan, maar zet niet je klanten voor lul. Ook al zit het ieder weekend vol, met dit soort gedrag druppelt je tent leeg, en langzaam aan droogt je klandizie op.

Jammer en dit jaar geen Da Enzo meer voor mij.

2,6

1. Da Enzo
    Van restaurant

Goedenavond,

Graag zou ik met u in contact komen om dit voorval met u te bespreken en een passende oplossing te kunnen bieden. Zou u uw contact gegevens willen mailen naar jarno@da-enzo.net?

Ik hoop op een reactie van u, want we vinden het erg vervelend dat u niet heeft kunnen genieten van uw beoogde leuke avond uit.

Met vriendelijke groet,

Jarno van den Berg