1. Heerlijk gegeten bij Da Giulio! Mijn gezelschap koos voor het 3-gangenmenu en ondanks dat op de kaart stond dat dat eigenlijk per tafel besteld werd kon ik à la carte bestellen. Giulio kwam zelf vertellen dat hij die avond een heerlijke hertenbiefstuk op het menu had staan en dat kon ik uiteraard niet weerstaan.

Als voorgerecht de Toscaanse boerentomatensoep gekozen. Nog nooit zo'n bijzonder zachte soep gegeten, heerlijk.

De hertenbiefstuk als hoofdgerecht was voortreffelijk. Fluweelzacht gegaard, met goede jus en heel smaakvol gecombineerd met lichtzoete chioggia bietjes.

Nagerecht was de panna cotta, waar de chef, terecht, met trots over vertelde dat hij deze met aanzienlijk minder room en meer melk maakt dan gebruikelijk, wat de smaak en textuur erg ten goede kwam.

Toen ik als digestief nog een sambuca con la mosca bestelde moest Giulio wederom de serveerster (net nieuw, wel heel beleefd, nog niet zo ervaren) uit de brand helpen om te laten zien wat de enige juiste manier is om deze te serveren, met koffiebonen en met een lepeltje gedoopt in de sambuca om de rest in het glas aan te steken.

Dus kortom: voortreffelijk!