Op dit adres zit nu: 1601 Foodbar

1. Het is druk zo in de donkere dagen voor kerst daar in Enkhuizen. Veel restaurants hebben geen plek meer en we zijn dan ook blij dat we bij Broekhuizen nog netjes aan kunnen schuiven aan een tafeltje voor twee. De deur geeft echter iedere keer een koude tochtvlaag, maar zonder problemen kunnen we een tafeltje voor vier in beslag nemen. De inrichting is modern gezellig.

De rode huiswijn is keurig. Geen hoogvlieger, maar een prettig drinkbare wijn. Het menuutje van dertig euro voor een driegangenmenu biedt voldoende keuze en is goed verzorgd. Ik ga vooraf voor het stoofpotje van hert en voor de gevulde kip. Deze laatste is een beetje aan de droge kant, maar ik heb geen zin in dat hele circus van het terugsturen en dan wachten op een nieuw exemplaar. Het stoofpotje is prima! Mijn tafeldame neemt de gevulde portabello en de zalmfilet. Helemaal niks mis mee. Ook de rest is keurig verzorgd en de bediening is vriendelijk en voorkomend.

Als toetje een prima kersen/kaneelijs en voor mij de Banoffee. Ook lekker, al had ik me er iets meer qua creativiteit van voorgesteld - maar zonder meer lekker! Keurige rekening en zeker zijn prijs waard!

1. Beste Familie Tuijnman, bedankt voor uw recensie. Had al het idee dat u prettig bij ons te gast was. Wat de gevulde kipfilet met ricotta en serranoham uit de oven betreft; daar gaan we voor zorgen dat dit niet meer kan gebeuren. Fijne feestdagen!