1. Naar het theater in Veenendaal en dus snel even een hapje eten na de file. Ons stond een pizzeria bij waar we jaren geleden destijds op het terras een lekkere pizza gegeten hadden. De indruk die we er van over hadden gehouden was er een van de soort gokkast-pizzeria, goedkoop, lekker, maar meer een veredelde cafetaria.
    Groot was dan ook ook onze verrassing toen we binnen een gezellige en plezierig ingericht etablissement aantroffen waar we hartelijk door twee gastvrouwen werden ontvangen. De inrichting is modern-klassiek: lichte kleuren, maar wel met die heerlijke zwart-wit-foto's van donkerharige Italiaanse schonen aan de wand.
    Het rode huiswijntje ontstijgt nadrukkelijk de twee-liter-schroefdop-merlot en wordt geschonken in fraaie glazen - dat drinkt meteen een stuk prettiger. Vooraf een voortreffelijk broodplankje met smeersels en dan voor mij de Carbonara-pizza en voor mijn eega de Tagliatelle Salmone. De Pizza is meer dan rijkelijk belegd met ham, salami, spek en rosbief. Een wat ongebruikelijke combinatie, maar zonder meer heerlijk! Ook de Tagliatelle van mijn tafeldame was meer dan voortreffelijk.
    We hebben helaas geen tijd meer voor een nagerecht en heel eerlijk gezegd zaten we met de broodjes en de gerechten ook al behoorlijk vol. Ook de rekening was een feestje, zodat onze hernieuwde kennismaking er zonder meer een was die om een herhaling vraagt!