1. Gerard Ophuis

Forse tegenvaller,
    In mei jl hebben wij met veel plezier 3 weken doorgebracht op camping Heidehof in Wellerlooi. Een perfecte uitvalsbasis voor wandelingen en fietstochten door een schitterende omgeving. Onderweg, zeker als we een fietstocht maken, nemen we altijd de tijd om een terrasje te pikken voor een kop koffie. Dat wilden we ook doen op een van onze fietstochten die ons door het mooie Well voerde. Restaurant Brienen Aan De Maas leek ons daarvoor een uitermate mooie en geschikte locatie. Afgestapt en de fietsen aan de kant.

Op het terras, zagen we, was voldoende plaats en bood een mooi uitzicht over het water. Eenmaal binnen werd ons gevraagd waarmee men ons van dienst kon zijn. Tot zover was alles nog dik in orde. Toen wij aangaven graag een kop koffie te willen drinken op het terras was de reactie van de ober dat dit niet kon omdat alles vol zat. Op mijn reactie dat er nog meer dan voldoende plaats was kregen we de reactie dat het terras alleen bestemd was voor het gebruiken van een lunch.

Vreemd maar ja dat kunnen de huisregels zijn. Beroerder werd het dat ons zelfs niet de mogelijkheid geboden werd om dan binnen een kop koffie te krijgen. Nee; we werden door de ober, die naam verdient hij overigens niet, met de hand op de rug van mijn vrouw als een stel zwervers naar buiten gedrongen. Zagen we er dan zo uit? Dacht het niet. Klantvriendelijkheid stond duidelijk niet in de functieomschrijving van de ober.

Al met al een ervaring waar we een bittere nasmaak aan over hebben gehouden en ook niet past bij de Limburgse gastvrijheid. Heeft het onze vakantie verpest? Zeker niet. Maar bij Brienen Aan De Maas komen wij dus nooit meer terug. Onderzoek heeft ooit eens uitgewezen dat een negatieve ervaring acht keer vaker doorgegeven wordt dan een positieve. Ik zou zeggen Brienen Aan De Maas: doe daar wat mee.

Tot zover deze FORSE TEGENVALLER