1. GerBNL 1042 punten

Niet alleen de tafels zijn wankel bij De Wankele Tafel, helaas. Niet alleen is het een vieze en plakkerige bende, dat kan door sommigen nog als 'charmant' worden ge-mis-interpreteert, maar het eten!!!

Spa rood besteld, maar kreeg, denk ik, een restje uit een fles die al een paar dagen open was. Er zat zo goed als geen koolzuur meer in. Had beter plat water kunnen bestellen, dat had ik die deceptie tenminste niet hoeven doorstaan.

De kaart is nogal beperkt en een tikje eenzijdig, maar opzich hoeft dat geen probleem te zijn.

Mijn gezelschap vond haar tomaten-mosterd soep nog wel te doen, maar mijn voorafje, een slappe magnetron(?) crêpe met blauwe kaas en walnoten, was alleen met de beste wil van de wereld een gerechtje te noemen en de walnoten hadden een beetje een ranzige smaak.

En het ging alleen maar bergaf bij De Wankele Tafel. Mijn taco was een nattige vaatdoek met erin een bonenblubber die ik ervan verdenk ook te dubbelen als de Mexicaanse bonenschotel, aangevuld met een schepje van het groentegerechtje van mijn vriendin en gecamoufleerd met snippertjes ijsbergsla. De andere helft van het bord een onoogelijk berg frisee-achtig en wortelrasp waar ook iets onbestemds mee was gebeurd.

M'n tafelgenoot moest het doen met een berg doodgekookte groente waar mijn moeder nog een puntje aan kon zuigen, dezelfde uitgewoonde parelgort-rijst waar een collega recensent al over berichtte en ook dezelfde frisee-wortel berg die mijn bord ook sierde.

Met restaurants als deze is het geen wonder dat vegetarisch eten nog steeds zo'n slechte naam heeft. Ik ben zelf geen vegetarier of veganist, maar kook regelmatig zonder dat er vlees aan te pas komt. Ik weet uit ervaring dat vegeratisch eten niet zo slap en inspiratieloos hoeft te zijn.

Het toetje hebben we maar overgeslagen... we voelden ons al genoeg gestraft voor onze keuze.