Restaurant is verhuisd naar Nieuweweg 75, 4811 LW, Breda

Op dit adres zit nu: Mestan Restaurant

1. Vanavond hadden we eens zin om eens wat nieuws te proberen in ons eigen Breda. Na een zoektocht op eet.nu zijn we verzeild geraakt bij Lanatra op de Haagdijk in Breda. Bij binnenkomst worden hartelijk welkom geheten door Dhr Osman die deze zaak al sinds 1994 draait. Het is een rustige avond, want we worden slechts door één ander stel gezelschap gehouden.
    De inrichting doet lekker Turks aan met mooie kleden, turkse klederdracht en instrumenten aan de wanden. Op de achtergrond natuurlijk Turkse muziek. We krijgen een kaart uitgereikt en beslissen al snel dat we allebei gaan voor de Turkse wandeling -> een 8 gangen menu met een beetje van alles.
    Dit begint gewoon met een Turks brood met wat smeerseltjes (erg lekker) en wordt vervolgens gevolgd door een verzameling van 7 verschillende Turkse voorgerechten. Zeker de "vrouwendijen" en de "geraspte aardappel met honing mosterd saus" zijn het waard om eens als volledig voorgerecht te proberen.
    Hierna krijgen we een 2-tal ovenschotels geserveerd waarvan de eerste wel een soort Turkse Moussaka lijkt en de 2e wordt een paleisje van kip genoemd. Allebei erg lekker.
    Vervolgens een hete schaal waarop lamsvlees ligt met wat ui & groente welke zonder olie/vet/boter bereid is. Dit wordt samen met wat rijst geserveerd. Erg smaakvol zonder pittig of heet te zijn. Echt lekker gekruid.
    Hierna komt de volgende gang op tafel: Kofte & kipfilet van de gril, geserveerd met frietjes. Deze laatste zijn niet zo spannend: Het vlees daarentegen is weer zalig!
    Het dessert bestaat uit een baklava met dadel, slagroom, engelenhaar (soort van suikerspin) met slagroom en een aardbeiensiroop. De laatste gang was een koffie/thee...
    Dit had ook niet meer mogen/hoeven zijn: we zitten hierna propvol en dat voor een goede 40 euro de man, inclusief drank.
    Het leuke is ook nog dat tijdens de avond Dhr. Osman (en soms zijn zoon) uitgebreid uitleg geeft over het eten wat je voorgeschoteld krijgt. Zowel WAT er op je bord ligt, als een stukje achtergrond van het gerecht. Verder komen er ook nog andere verhalen in de loop van de avond voorbij. Uiteindelijk verlaten we 3,5 uur later het pand met volle buik en een goed humeur :) Deze komt op het lijstje: Nog eens teruggaan!