1. We hadden de dag van te voren gereserveerd en vermeld dat we een lekker weg diner voor twee bon hadden. Bij aankomst werd gevraagd hoeveel er op de bon stond. Werd een aantal bedragen, beginnend bij €15,=, genoemd door de man de ons ontving. Ik heb meerdere malen aangegeven dat er geen specifiek bedrag te besteden was maar dat de kaart een arrangement was en recht gaf op een 3-gangen diner voor twee personen. Dit werd ontkend en de kaart is meerdere malen gescand in een pinapparaat in een poging er geld af te schrijven. Dit ging niet. Uiteindelijk zijn we onverrichter zake naar huis gegaan en zijn we langs de fritesboer gegaan om een hamburger met frites te halen. Het was namelijk te laat geworden om zelf nog te koken.

Hema, verantwoordelijk voor de bonnen, reageerde als volgt na onze klacht:
    Een diner voor twee arrangement wordt voor €59,00 verkocht in de winkel. Er kan dus ook geen ander bedrag dan €59,00 afgeschreven worden. Daarom is het niet gelukt om geld van de kaart af te halen. U heeft helemaal gelijk dat het niet om een bepaald bedrag gaat maar juist om het arrangement, in dit geval een diner voor 2, wat het restaurant voor u moet verzorgen. We zien dat het restaurant inderdaad meerdere bedragen van de kaart heeft proberen af te schrijven. Dit waren andere bedragen dan €59,00.

We vinden het vervelend dat u die avond niet heeft kunnen dineren bij het betreffende restaurant. We adviseren u terug te gaan naar het restaurant met deze informatie en anders een ander restaurant uit te kiezen zodat u alsnog lekker kan gaan genieten van uw arrangement.

Restaurant en Hema krijgen van ons een dikke onvoldoende