in Doesburg

Een culinaire verleiding

1. Met stip een van de allerleukste plekjes om uit eten te gaan. Er is zelfs een echte wijnkenner die, zeker op de wat rustigere dagen, alle tijd neemt om de maaltijden van een juiste fles te voorzien. Voor wijnliefhebbers een must. De liefde is eten in een gemoedelijke sfeer, de gastheer - en vrouw doen vanaf binnekomst hun uiterste best de gast zich thuis te laten voelen. De zorgvuldig samengestelde kaart bied werkelijk voor elk wat wils, waaronder uiteraard de mosterdsoep... die heerlijke variant 'mosterdsoep met vis' dus (zo een lekkere soep dat je je naderhand schaamt om ooit nog een blik open te trekken). Ikzelf heb er altijd een hekel aan om ergens opgeprikt netjes te moeten dineren, met allerlei rare minuscule hapjes op je bord waar dan heel duur over gedaan word... en als je portemonnee dan aan het eind van de avond een forse aderlating heeft ondergaan, dat je dan nog met honger naar huis gaat... Niets van dat al bij 'de Liefde'. Ik vind maar één ding jammer; dat is dat we gaan verhuizen en dat ik 'de Liefde' niet mee kan nemen in de koffer. Maargoed, dan is er altijd een reden om terug te komen.