Restaurant verhuisd

Deze zaak is verhuisd naar Celsiusplein 28, 5621 BN, Eindhoven

Op dit adres zit nu: Zizo

1. Afgelopen zaterdagavond zijn we met drie personen onaangekondigd/zonder reservering binnengelopen om te gaan eten. Ze hadden alleen nog maar een tafel bij het raam (naast de deur). Niet zo'n prettige plek. Maar toen er een plekje verderop in het restaurant vrijkwam, werd dit meteen aan ons vermeld en mochten we verplaatsen (we hadden toen nog alleen maar thee gehad).
    Toen we ongeveer 3 kwartier binnen waren kwamen de voorgerechten op tafel. De hoofdgerechten kwamen ongeveer 20 minuten later. Maar de lege borden van deze gang bleven dik een halfuur voor onze neus staan en daarna werd er ook pas gevraagd of we nog een dessert wilden (we hadden dat wel vooraf meebestelt).
    De voor- en hoofdgerechten smaakten goed. De portiegrootte was ook ruim voldoende. De garing van het vlees (kip, stoofvlees, gehakt) was goed, vooral die van de kip en stoofvlees. Belangrijk was dat het eten ook heet was. Als de damp er van af slaat en de saus nog voor je neus aan het pruttelen is wanneer de tajinedeksel wordt opgetild, dan weet je dat dat wel goed zit.
    Het dessert viel helaas wat tegen. We kregen ook per ongeluk voor twee personen ipv drie. We deelden een 'theeplateau'. De thee was verse muntthee, er zat een plantje munt in de pot. Voorafgaande het diner hadden we deze thee ook gedronken. De thee bij het dessert echter, was minder vers dan de eerste want de thee was al vrij donker. Bij de thee werden 'zoete lekkernijen' geserveerd. We hadden bij de eerste keer thee hier ook al een voorproefje van gehad. Het was een klein plateautje met 5 hapjes (hoe deel je dat met twee personen?). Verder waren 4 van deze hapjes hetzelfde qua smaak, drie daarvan zelfs van exact dezelfde samenstelling en uiterlijk. Deze plakkerige (van de honing) filodeegpakketjes waren gevuld met een notenvulling. Ik proefde ook oranjebloesem. Maar de notenvulling bevatte naar onze smaak iets te veel pinda en kon dus niet echt bekoren. Kortom, we hadden bij het dessert wat meer variatie verwacht.
    De sfeer in het restaurant was prima, veel goedgeluimde gasten en de bediening was aardig. Het meisje verontschuldigde zich nog dat we zo lang op ons theeplateau hadden moeten wachten. Daarbij moet ik wel zeggen dat het erg druk was en ze maar met zijn tweeen bedienden.
    Er was voldoende licht om te kunnen zien wat je op je bord had, maar wel donker genoeg voor een aardige sfeer.
    Het stenen tafelblad waaraan wij zaten had wel een flinke barst en stond bol waardoor de dressing/saus wel naar de rand van mijn bord liep.
    Prijs; Niet echt goedkoop, vooral de voor- en nagerechten vond ik aan de dure kant. Maar als je een keuzemenu kiest is de prijs goed te doen (dat scheelt voor hetzelfde menu ongeveer 8 euro).
    Al met al, vanwege de prima hoofdgerechten, wel voor herhaling vatbaar.