1. Op Valentijnsavond hebben mijn vriend en ik gegeten bij restaurant Saffraan in Utrecht. Wij verheugden ons op een heerlijk, uitgebreid Arabisch diner. Helaas was het een grote teleurstelling.

We kozen voor het uitgebreide 3 gangenmenu. De kippensoep van mijn vriend van lauw, mijn voorgerecht; de koude 'mezze' waren wel erg smakelijk.

Als hoofdgerecht kozen wij beide een traditionele tajine bereid met lam en kip. Het vlees was taai en de kip bestond uit kippenvleugels, vermoedelijk uit de diepvries. De groenen waren niet gekruid, het ontbrak zelfs aan peper en zout!!! Helaas hebben wij meer dan de helft laten staan, het was echt erg onsmakelijk. De tajine werd mooi gepresenteerd maar de deksel werd door het personeel met de koksbuis verwijdert i.p.v. met een theedoek.

Het nagerecht was nog erger. Ik koos de hangop met walnoten en honing, de uitvoering was fantasieloos en suf. Het nagerecht van mijn vriend was tevens zeer teleurstellend: 1 gehalveerde baklava met een spuit slagroom en 2 bollen supermarkt ijs. Het afsluitende likeurtje kwam in een shot glaasje waar €4,50 voor gerekend werd!!

Interieur kwam volgens mij van de Xenos of Blokker, zonde, zonde, zonde! Erg jammer en een schande voor deze prachtige, rijke, aromatische keuken!! Elke willekeurige grillroom/snackbar zal de culinaire ervaring van Saffraan overtreffen voor veel minder geld!!

1,9

1. Saffraan
    Van restaurant

Dit is een fake recensie. Wij hebben geen eens kippensoep op de menukaart staan. Wij hebben geen eens shot glaasjes Wij gebruiken absoluut nooit kippenvleugels in de tajine. 🤷🏽Zwaar in de war