1. Valentijnsdag uit eten bij Marhaba. Wat een gezellig avondje uit moest worden, liep uit op een grote teleurstelling en een verpeste avond. We hadden om 19.00 uur gereserveerd en moesten tot 20.00 uur wachten voor we de menukaart kregen. Daar moesten we zelf om vragen en toen wilde de bediende de dessertkaart brengen!
    Ze hadden de tafels niet goed in beeld. Pas na 20.30 uur kregen we het voorgerecht. Mensen die na ons kwamen, zelfs een groep van 8 personen die om 20.00 uur binnenkwamen, hadden hun voorgerecht ruim voor ons.
    Op het hoofdgerecht hebben we tot na tienen moeten wachten, terwijl die groep van 8 personen (bekenden van de eigenaar) al 3 gangen op hadden en vertrokken waren. De rijst en aardappeltjes waren veel te weinig voor 4 personen en we moesten zelf vragen of er misschien ook een salade of groente bijhoorde. Dit werd veel later nagebracht.
    Het was overduidelijk dat de kok en eigenaar het niet aankon en dat het personeel niet goed was opgeleid. Een aantal klanten is boos weggegaan, omdat het eten nooit kwam. Achteraf bezien hadden wij ook beter kunnen vertrekken, want de eigenaar stond niet open voor kritiek en werd direct boos. Hij had een van de beste restaurants van Friesland en begreep niet waar wij ons druk om maakten. Dat andere klanten sneller en vlotter waren bediend, kwam doordat zij hadden aangegeven op tijd te zitten. Hij maakte alles vers en dat kost veel tijd.
    Naar mijn idee moet je rekening houden met het aantal reserveringen en daar je keukenpersoneel en bediening op aanpassen. Dan kun je tijdig serveren en ook voldoende aanbieden en hoef je niet op de porties te bezuinigen. Wat ons betreft nooit weer naar Marhaba, slechte service en prijs/kwaliteit niet in overeenstemming.