1. Over het zusje in Oudenbosch was ik heel negatief. La Cubanita in Nieuwegein is een vergelijkbaar restaurant, al is de ruimte hier wel kleiner en knusser. Ook hier kun je tapas eten volgens het "all you can eat" principe. En ook la cubanita is een keten met meerdere restaurants, evenals het zusje.

De inrichting van la cubanita is voor een nieuwbouw restaurant verrassend gezellig waarbij heel opvallend is dat alle muren inclusief Cubaanse posters (jammer) zijn volgekliederd met allerlei graffiti en leuzen in viltstift. Alleen de stoelen, tafels en vloer moeten kennelijk onbeschreven blijven. Graffiti doet over het algemeen nogal verpauperend aan, maar hier heeft het wel wat. Het is in ieder geval origineel en er valt een hoop te lezen.

Verder heeft het restaurant een Cubaanse uitstraling al hebben de tapas weinig met Cuba te maken aldus mijn ervaring. Waar zijn immers de rijst met bonen en de kreeft De tafeltjes zijn klein en de stoelen krap, zodat er veel mensen in de kleine ruimte kunnen. Verder is het er behoorlijk lawaaierig met veel mensen en Cubaanse muziek, maar konden we elkaar wel verstaan.

We werden bij binnenkomst te woord gestaan door een heel vriendelijk meisje dat ons de spelregels van het restaurant uitlegde en daarna konden we iedere keer twee gerechtjes bestellen. In tegenstelling tot bij het zusje ging bestellen hier wel vlot en hoefde je ook niet lang te wachten op je eten. En dat eten was over het algemeen prima. Ok, het ene gerechtje is lekkerder dan het andere, maar dat is vooral een kwestie van smaak. Zeker als je bedenkt dat je hier onbeperkt kunt eten voor 17.50 is de prijs / kwaliteit zonder meer uitstekend.

De drank is dan weer wel een stuk duurder met 4 euro voor een glas wijn. Maar al met al ben ik hier wel met een tevreden gevoel en een erg volle maag weer naar buiten gestapt, ook door de goede sfeer van het personeel. Een hele andere ervaring als bij het zusje dus.