1. Na de beleving van vorige week kon ik de verleiding niet weerstaan om er nog eens gebruik te maken van deze mooie aanbieding. Dit heeft natuurlijk wel als nadeel dat een gedeelte van de lunch (huiswijn, amuses en friandises) geen verrassing meer zijn.

We moesten het zonder Roel stellen wat toch een gemis bleek, Alexander nam de honneurs waar. Hij is een stuk zakelijker dan Roel en is normaal ook niet de gastheer maar de sommelier. Na de 3 amuses bij de openhaard werd er gewacht tot we het aperitief opgedronken hadden, hierdoor moesten we met de wijn van het voorgerecht (witte cotes du Ventoux van Marsanne en Grenache van een Schotse eigenaar die slechts een lage productie van 35hl/ha toelaat) de volgende 3 amuses begeleiden waardoor we “droog” kwamen te staan tijdens het voorgerecht, jammer. De wijn had een mooi bouquet en combineerde goed bij met name het voorgerecht dat was opgebouwd rond verse tonijn met rauwkost, kletskopjes, toefjes tomaat en zwarte milde olijven, erg lekker. Een Oostenrijkse Neuburger uit Burgenland (nieuw voor mij) werd ingeschonken. Het is een lichte strakke wijn met subtiel aroma. Uit de keuken kwam een gamba uit Maleisië met avocado schuim en mousse, deze smaakten erg lekker en geconcenteerd de wijn was hierbij mijn inziens iets te licht. Nu een Toscaanse witte Vermentino die een vol en aangenaam was. Uit de keuken een heilbotfilet die was gegaard in kokosmelk en kruidnagel (wat in de smaak niet helemaal terug was te herleiden) hierover kruimels brood en erbij 2 bereidingen van biet, een zalfje bleekselderij en in een kleine viskom geserveerde puree van parmezaankaas met hieronder bietensap en erop wat aardappelblokjes. De combinatie was prima de vis iets te mild. Een Oostenrijkse ijswijn uit Burgenland van Gruner veltliner en Chardonnay, (een bonbonnetje! Toppie) ter begeleiding van de crepes de Avant Garde. Dit dunne pannekoekje was opgerold en voorzien van amandelschaafsel, sinaasappel siroop en enkele sinaasappel partjes. Op een apart plankje werden nog een 5tal heerlijke mondvermaakjes geserveerd. Al met al een erg mooi dessert. Als afsluiter nog de friandises met de espresso. Avant Garde hoort vanaf nu bij mijn favorieten.