1. Weer tijd voor een bezoek aan een van onze favorieten, niet in de laatste plaats vanwege de klassiek uitgevoerde sausen met een hoge smaak intensiteit die ook nog een lekker “plakken”. Ook door de mooie vaak geconcentreerde smaken en smaakcombinaties met altijd wel enkele verrassingen.
    Ik heb beloofd er geen lang verhaal van te maken en samengevat kan ik zeggen dat het niveau deze middag over de gehele linie erg hoog lag. Voor ons de mooiste beleving bij Wollerich tot nu toe, ik ben er inmiddels al zo'n acht keer geweest.

Twee bijzonder rondes van deze middag wil ik eruit lichten, vooral omdat deze zoveel indruk hebben gemaakt dat deze in mijn persoonlijke toplijsten terecht zijn gekomen.

Allereerst de surf en turf. Een keurig gebakken coquille met ernaast een cilindertje runderstoof met heerlijke saus. Verder prei structuren, geschroeid zilveruitje, mousseline van aardappel en een praline van snert. Het bijzondere was hierbij de begeleider, een rode droge Aleatico Passito van het huis D´Alesio met een geparfumeerd aroma, het best te omschrijven als een “wasverzachter“ met rozen toets, in de mond delicaat met rozen en een fluweel zachte afdronk. De combinatie leidde tot smaaksensatie, helemaal top.

De tweede grote verassing was het dessert met een dikke knipoog naar het verre oosten. Als basis een pudding van kokos met erop een bereiding van gember (subtiel), quenelle ijs van serreh, blokje verse mango, rode peper (bescheiden) en afgewerkt met krokant van varkenshuid. Ernaast een heerlijke begeleider, Riesling auslese 2011, klassiek gemaakt van het huis Clemens Honrath, een geweldig smaken festijn wat wel weer aantoont dat de keuken van Chef Gerard niet stil staat.

Bediening was uitstekend verzorgd met Meriam Wollerich in de hoofdrol, ze was duidelijk in topvorm en je zag ze genieten, ondanks dat het hard werken was. Verder ondersteuning door twee jonge dames en Joey Hendriks die het team later kwam versterken en die met de kaaswagen zijn klasse heeft getoond.

Prijs-kwaliteitsverhouding was uitstekend, de groupon aanbieding was €50,- voor zes gangen, huiswijn €6,-, wijnarrangement €40,-, water €5,- en koffiearrangement €6,-.
    Het was weer een heerlijke middag en ik kan het aanbevelen voor de levensgenieter, fijnproever en wijnliefhebber. Bedankt.