1. Ben zaterdag 17 januari 2015 bij de beste Griekse Restaurant van Europa geweest. Het blijft een top restaurant Akrapolis in Voorschoten. Je wordt hartelijk ontvangen in dit restaurant, net of je bij hun thuis bent, gezellig personeel en een hele goede snelle bediening want service is gewoon top dus super!

Want ik ga hier graag eten om de twee weken, want alles is hier van zéér goede kwaliteit, alles wordt vers ingekocht, vlees en groente, en de patat wordt door hun zelf gemaakt. Niks fabriekspatat, gewoon normale aarappels dus verser kan het niet!

Een product springt er helemaal uit! Dat is zéér lekker, je eet er je vingers bij op zo lekker. Normaal krijg bij elk restaurant fabrieksstokbrood, maar deze chefkok/eigenaar maakt zijn stokbrood zelf! Dat is zeer smakelijk. Je wilt er meer van, van dit stokbrood, want hij heeft pas een grote machine gekocht wat het speciale deeg maakt en eerst deed hij dat met de handen, dat was geen doen meer! Iedereen wilde meer stokbrood, het is erg lekker en smeuïg. Je kan zelfs bij een echte warme bakker niet zo'n lekker stokbrood kopen, want bij hem is het zéér lekker en smeuïg en zacht en krokant. Het is gewoon zeer goed stokbrood wat met liefde is bereid.

Want het vlees is ook zo lekker vers en wordt steeds beter. Iedere keer gaat hij op zoek naar steeds beter vers vlees dat hij zelf personlijk inkoopt. Zaterdag had ik weer lamshaasjes besteld, je weet niet wat je proeft! Mals en sappig en hij komt ook even vragen hoe je het gebakken wilt. Je eet je vingers er bij op, zo lekker is het vlees. Er zijn zoveel lekkere vleessoorten wat je op de menukaart kan bestellen, alles wordt super vers ingekocht, verser kan het niet!

Ga zelf maar eens eten in dit de beste Griekse restaurant van Europa. En als je dan de tweede keer komt eten, bestel dan eens een vismenu, dat is ook zo super vers! Vis wordt ook elke keer vers ingekocht en is super vers. Pas nog een soort kabeljauwvis gegeten op een speciale manier bereid. Het valt zo uit mekaar, zo goed gaar en zeer goed bereid. Op de menukaart staan niet alle vissoorten! Als je een week van tevoren bij de chefkok/eigenaar langs gaat in het restaurant, kan je met hem bespreken om een vissoort te eten wat niet op de menukaart staat! Dat kan hij voor je bestellen. Wel een week van tevoren bestellen, dan gaat hij speciaal kijken waar hij deze vis kan kopen en goed vers is. En als je dat op je bord krijgt of geserveerd, daar kan geen enkel goed visrestaurant tegenop! Zo vers is deze vis.

Het eten is gewoon top, elke keer verbetert hij het menu. Hij wil perfectie en tevreden klanten hebben. En alles kan je zelf bepalen: hoe laat je eten wilt hebben na je voorgerecht en nagerecht. Verder kan je hier glutenvrij eten en ook wordt aan diabetis gedacht, dus het is een gewoon een top restaurant. En de soepen zijn ook voortreffelijk, wordt vers gemaakt. Kippensoep met veel kip erin en ook de vleessoep is super en goed heet en alle ingedienten zijn vers in de soep.

En wat ook leuk is: de Griekse muziekavond! Op 1 februari is het weer zo! Dan gaat de beuk erin, dan is het super gezellig, dan waan je je echt in Griekenland in familiesfeer met live-muziekkant. Doe dat elke keer en reserveer ik dan, dat is super gezellig dan wordt het soms erg laat dat je naar huis gaat. Dus kan iedereen deze Griek Akropolis aanbevelen. Een top restaurant, klantvriendelijk met super serice. Dus ga maar eens een keer eten en vergeet niet dat overheerlijke, verse, eigengemaakte stokbrood te vragen dat is gewoon super, dat stokbrood, je eet je vingers erbij op!

Vorige recensies van John Brands

• Zaterdagavond 5 juli 2014 ben ik weer naar het beste Griekse restaurant geweest in Voorschoten. Ga nu elke week eten want hun houden er ook goed rekening mee als je diabetist bent en wat je mag eten. Dus ga nu elke week eten omdat hun elke week nieuwe vis- soorten hebben. Alles is goed vers en erg smakelijk en ze bereiden die vis erg goed. Ik kan het aanbevelen. Het blijft het beste Griekse restaurant van Nederland! En erg klantvriendelijk en goede, snelle bediening. En je kan zelf bepalen hoe laat je het volgende menu hebben wilt. De bediening is top en erg klantvriendelijk. En kan iedereen aanbevelen om hier eens een visschotel te bestellen van verschillende vissoorten die ze hebben op de menukaart om uit te proberen.
    De eigenaar, de chef van de keuken, komt nog langs bij de tafel om uitleg te geven over de vis die je hebt besteld. Dus prima en uitstekend zo die service van Akropolis. Verder zaterdagavond weer op dat gezellige buitenterras gezeten. Hangt tegenwoordig een groot scherm voor voetbal. Dus het was weer een geslaagde avond bij Akropolis in Voorschoten. Kan iedereen dit top restaurant aanbevelen en ook die verschillende verse vissoorten, gewoon top.

John

• Ja, het was weer zover met mijn kennis uit Midwolda dat ik weer naar die fijne heerlijke top Akropolis de Griek kon. Werd weer hartelijk ontvangen, ook door de Chefkok en de eigenaar. Eerst een glaasje ouzo, rondje van het huis. Ben eerst begonnen met het overheerlijke voorgerecht, zo hoort een soep te smaken. Kreatosoep, die is verschrikkelijk lekker, eigen gebakken brood kregen wij erbij. Kwam net uit de oven net gebakken. Deze kok maakt alles zelf, ook de patat, die is ook erg lekker. Dan het hoofdgerecht; weekmenu hertenbieftstuk. Dat was super gebakken en een heerlijke saus erover, was gewoon top dit weekmenu! Daarna overheerlijk dessert Akropolis assortiment van verschillende dessert gerechten die de kok samenstelt, dat was ook super, kijk naar het bord gewoon goed! Er zat een erg leuke verrassing bovenop, dat vond ik erg leuk dus de kok heeft veel humor. Prima, zo werd het dessert nog feestelijker! Het was heel erg gezellig allemaal, leek wel of je in Griekenland zat, echt een familie sfeer. Dus voor mij was het weer een topavond. Het heeft weer 4 uurtje geduurd voordat ik weer vertrok met mijn kennis uit Midwolda, die is ook erg tevreden over deze Griek. Ja als je een goed restaurant hebt waar het gezellig is en er top eten is met gezellige medewerkers en een charmante gastvrouw dan heb je het hier wel naar je zin. De chefkok kwam ook af en toe uit de keuken voor een praatje. Gewoon een toprestaurant met familiesfeer, super top. Dus mensen ga maar eens eten of proeven in dit overheerlijke Griekse restaurant. Zaterdagavond 8 januari 2014.

• Op 20 oktober 2013 met een goede kennis eindelijk na 2 maanden weer naar deze fijne Griek geweest. Ja voor mij alleen te gaan is nu een moeilijke opgave, heb maar 20% gezichtsvermogen. Dus naar de Griek toe. Het was weer een TOP avond. Wij hebben 4 uur op het buitenterras gezeten, een mooi buiten terras, helemaal vernieuwd en dichtgemaakt, tochtvrij met 2 kachels aan, was het goed vertoeven daar. De gastvrouw was een hele vriendelijke dame, kwam te woord staan, daarna de gastheer, de kok, het was een prima sfeertje zo en wat bestellingen gedaan, eigenlijk allemaal heel veel en erg lekker!! Dat eten op dat mooie verwarmde buitenterras waande je gewoon echt in
    Griekenland. Het was gezellig en het eten was weer super. Kan de mensen echt aanbevelen want het is een toprestaurant klantvriendelijk en de gerechten kan je zelf bepalen hoe laat je het volgende gerecht wilt hebben. Dus het was een super avond, 4 uurtjes goed
    besteed en binnen was ook een verjaardag bezig, kwam leuke, gezellige muziek vandaan. Dus ik hoop dat ik over
    1.5 maand weer naar dit fijne restaurant kan komen om weer te gaan eten. Bedankt voor jullie gastvrijheid en de topbediening. Ga zo door met jullie formule. Dus ik kan iedereen Akropolis aanbevelen en als je echt in Griekenland wild wanen, ga op dat leuke verwarmde buitenterras eten, gewoon leuk!

Bedankt, John Brands