1. Afgelopen week op zaterdagavond uit eten geweest in het, met 1-ster bekroonde, restaurant Aubergine. We hadden een wow-deal arrangement met 8 verrassingsgerechten en we waren er met 8 personen, waarvan 1 persoon glutenvrij moet eten (vanwege coeliakie).

Bij aankomst viel ons op dat de ruimte waarin wij zaten te koud was; dit bleef de hele avond zo. De eerste amuse viel ons ook wat tegen; weinig smaak en het kwam wat 'vettig' over. Er werd meteen een eerste fout gemaakt bij de amuse: er werd een marshmallow van bockbier geserveerd, die dus NIET glutenvrij is. De bediening, lees ook: gastvrouw, was van mening dat "een klein beetje gluten niet uit maakt". Toen was het kwaad al geschied. Dit is natuurlijk ongehoord.

Al met al vervolgde de avond met nog een 'gluten fout', die niet hersteld werd. Maar de gerechten voor de overige gasten waren over het algemeen wel goed. Er zaten wel echt wat prachtige gerechten tussen, waaronder de kabeljauw met rijstschuim en groenten en de wilde haas met eekhoorntjesbroodsaus.

Dus op enkele grote en kleinere fouten na, was deze ervaring redelijk. We waren als gezelschap wel van mening dat onze volledige ervaring niet 'ster' waardig was. Treurig, zeker gezien het feit dat je er heen gaat om een uniek ervaring te beleven.

4,7