1. Tijdens de restaurantweek had ik gedineerd bij Mchi samen met een groep vrienden, een zaak die ik ze al lang eens wilde laten proberen. Met enige nieuwsgierigheid wat ze voor die 27,50 euro aan gerechtjes konden verwachten?- kwam ik met ze het restaurant binnen, maar de resultaat was boven hun verwachting. Ik wist dat ik ze met een bezoek aan Mchi niet teleurstelde. Er werd aangegeven dat 3 gangen geserveerd werden, maar per gang krijg je meerdere soorten gerechten. Alle gerechten waren van zeer goede kwaliteit en dat is toch wel een verschil met een all you can eat restaurant. Ook de bediening is van stuk hoger niveau wat de hogere prijs uitstekend rechtvaardigt.
    Bij binnenkomst wordt je bij de deur al welkom geheten en nemen ze je jas aan om je daarna na je tafel te begeleiden. Wij namen plaats in de grote zaal aan een grote ronde tafel met comfortabele banken. De ambiance was gemoedelijk en gezellig. Dit kwam mede door de andere tafels waar mensen duidelijk zaten te genieten van hun gerechten. Door het share dining concept was hierdoor veel interactie tussen de tafelgenoten over al het lekkers dat geserveerd werd. Ze hadden uitstekende Aziatische combinaties zodat je als ware een culinaire tocht door Oost-Azië maakt, dit in tegenstelling tot de traditionele Chin. rest waar ieder een groot portie van een gerecht besteld.
    Elk gerecht was wel een traktatie, door de vele soorten gerechten had iedereen wel zo zijn favouriete ertussen zitten. Hoewel de meeste nagerechten niet Aziatisch waren, was bijvoorbeeld de cheesecake buitengewoon lekker, dat zelfs die van banketbakkers er niet aan kan tippen.
    Ook het assortiment wijn was heerlijk en verhoudingsgewijs prettig geprijst. Over glaastje kraanwater werd niet moeilijk gedaan en we sloten af met heerlijke scroppino's en niet te hete cappucino's.
    De toiletten waren lekker ruim voor Amsterdamse begrippen. Zelfs voor gasten in een rolstoel waren van alle gemakken voorzien. Ook hadden ze een kleine kinderhoek waar kinderen zichzelf kunnen amuseren. Nadat we in onze jassen werden geholpen en ook nog de deur voor ons werd geopend konden we allemaal tevreden en voldaan naar huis keren. Ook wel aardig dat het parkeren voor de deur betaald is tot 19:00 uur, hierdoor konden we de welverdiende fooi extra ruimhartig maken.