Due Fratelli in Emmen

• Bezorgen

1. Mies 59 punten

Toch eens bij de nieuwe pizzeria "Due Fratelli" gekeken.
    Dat de eerste keer de tapvergunning nog niet in orde was, jammer, komen we later wel weer.
    Het eerste tafeltje waar we gingen zitten lag vol met kruimels, en er lagen pizza-korsten op de grond. Even een tafeltje opgeschoven, terwijl we het personeel erop attent maakten en vertelden dat we het toch echt vies vonden, en vroegen of het opgeruimd kon worden. De muziek stond erg hard en overheersend aan, en ging gelukkig op ons eerste verzoek zachter.
    De tafels zijn bedekt met tafelkleed en daar bovenop een plastic placemat. Misschien praktisch, doekje erover en je hoeft het tafelkleed niet zo vaak te wassen.. Maar echt sfeervol? Nee.
    Nadat het personeel alweer twee keer door de zaak was gelopen hebben we nogmaals aangedrongen op een schoonmaak-actie, waarna er inderdaad een fles Glassex en veger en blik tevoorschijn kwamen. Jammer dat we dat eerst twee keer moesten vragen.
    Overigens was de bediening erg vriendelijk. Dat deze later al rokend door de zaak liep verbaasde ons wel trouwens. Het eten was prima, daar wil ik niets van zeggen. De kaart houdt het midden tussen een pizzeria en een shoarma-zaak. Maar om daar nou aan tafeltje "kapsalon" te eten? We kregen de indruk dat de heren die de zaak runden echt wel enthousiast waren, maar de "finesse" missen om een restaurant goed te runnen.
    Op deze locatie hebben al heel wat pizzeria's gezeten, de meesten waren binnen een half jaar tot een jaar weer verdwenen. We zijn echt geen "verfijnde" eters en niet extreem kritisch, maar ik denk dat we deze deur voorbijgaan de volgende keer.