Statencafé in Rotterdam

di 10:00 - 22:00

ma 10:00 - 22:00
di 10:00 - 22:00

1. rrrobb 6812 punten

Mijn moeder woont hier op 5 minuten lopen met de rollator vandaan dus het is een ideale gelegenheid om daar met haar naar toe te gaan. Het restaurant bestaat volgens mij nog niet zo lang en met corona was het uiteraard ook gesloten. Wel had ik al diverse keren in het voorbijrijden gezien dat het behoorlijk druk kon zijn op het terras.

Afgelopen zondag zijn we voor het eerst met mijn moeder wezen eten in het Statencafe. Wat eigenlijk niet eens zo'n typisch café is omdat je er ook prima kunt eten. Het is wel zeven dagen in de week open van 10 tot 22. Nadat we gereserveerd hadden wilde mijn moeder boven zitten, ondanks dat je dan een steile trap op moet. Maar het ging wel. En het is een feit dat je boven een leuk uitzicht hebt op de mooie statensingel. De inrichting van het restaurant, want zo noem ik het toch maar, is in de "moderne" stijl van de bouw van de wijk Blijdorp van volgens mij net voor de oorlog. Strak maar toch wel mooi.

De bediening is er heel vriendelijk, goedlachs en behulpzaam. En het eten was ook verrukkelijk. Oesters vooraf, parelhoen en slibtong van prima kwaliteit en mijn moeder nog een Irish coffee toe. De wijn was ook van uitstekende kwaliteit. Het is geen echt goedkoop restaurant maar de prijs/kwaliteit is heel behoorlijk. We zijn er in ieder geval met een heel goed gevoel weer vertrokken en zullen er zeker nog vaker terugkomen. Vooral ook omdat we er met mijn moeder naar toe kunnen lopen.