Hier zie je hoe de meningen over de De Liefde verdeeld zijn.

Vorige pagina

Volgende pagina

1. Hedenavond met vrienden van de Liefdesproeverij genoten ik heb zelfs witte wijn gedronken (doe ik dus nooit), was heerlijk.
    Het eten was voortreffelijk en de rode wijn zeer goed van smaak. Je proeft de liefde voor het vak. Ik kan eigenlijk zeggen dat ik nog nooit zo genoten heb van het eten de wijnen, maar ook het enthousiasme van vooral de Vinoloog Ben van de Brink en de rest van het personeel.
    Wij komen hier zeker vaker eten. Dank jullie wel.

2. Paul

3. We hebben genoten. Een prachtige vegetarische kaart, keuze genoeg! Dit is niet de laatste keer dat we hier waren. Heerlijk eten voor een mooie prijs.

4. 15 feb. 2014 voor het eerst bij De Liefde gegeten en ik moet zeggen dat we aangenaam verrast zijn. Heerlijk eten voor een goede prijs.
    Erg genoten van de verschillende verhalen van de vinoloog over de wijnen. Gaan hier zeker nog vaker komen.

5. Edwin & Janine

14 februari wezen eten.
    Het is een gezellig restaurant en goede bediening. Het eten is erg goed en wordt op een leuke manier bediend. Vriendelijk personeel.

6. Femke en Roland

Super lekker gegeten, inclusief een geweldig wijnarrangement! Dankjulliewel! Liefs

7. Heerlijke wijnen, fantastisch eten, geweldige service. Wij wonen in regio Rotterdam maar komen zeker nog een keer terug. We hebben nog nooit zo lekker gegeten!

8. Op 18 januari weer bij de Liefde gegeten. Het was overweldigend lekker, waarbij soms woorden tekort schoten. Als entree uiteraard de mostervissoep met een bijbehorende witte port. Top. Als hoofdgerecht de ossehaas welke perfect was klaargemaakt. Goed op temperatuur, licht krokante korst, mooi rose van binnen en botermals. Zalig. Als dessert het kaasplankje. Heerlijke kaasjes. Ben had daar als suggestie wel een heel lekker dessertwijntje bij uit Australie, meen ik. Wat een enorme gigantische smaakervaring. Kortom het was weer fantastisch om in de liefde te zijn. Yoreck, Ben en Margreet bedankt voor een heerlijke avond.
    Groeten Kees en Gonnie

9. Wij hebben genoten van de liefdesproeverij, aangevuld met een wijnarrangement. Het was in één woord super! Zeker voor herhaling vatbaar en een ieder aan te bevelen. In restaurant De Liefde wordt nog echt met liefde gekookt (dat proef je) en met passie worden er geweldige wijnen bij geserveerd. Bij de soep een glas port; bij het dessert een glas sherry. Echt heel bijzonder en verfijnd.

10. Wij hebben een super leuke avond gehad in restaurant de Liefde. Het eten was voortreffelijk! En wat een geweldige ervaring was het om te eten icm wijnen geadviseerd door een vinoloog. Dit was een zeer aangename verrassing. Ik wist niet dat wijn zoveel invloed op het eten kan hebben. Wat heerlijk ook om naar deze man te luisteren. Zoveel passie en liefde die hij voor het vak heeft. Hiermee onderscheiden zij zich echt met andere restaurants. Als tip wil ik graag mee geven dat de eigenaar zelf zich minder bescheiden moet/mag opstellen.

11. Heel lekker gegeten in een mooi restaurant bij hele attente mensen. Het eten is lekker, goed verzorgd met hele mooie wijnen. We komen hier zeker terug!

12. Jan

13. Wij hebben afgelopen week ook met de vegetarische restaurantweek bij de liefde gegeten vooraf weet je al dat je een speciaal samen gesteld 3 gangen menu krijgt dit menu staat al op de site van de vegetarische restaurant week. Wij kozen voor de prijswinnende vegamosterdsoep, we snappen dat ze er een eerste prijs mee hebben gewonnen. Heerlijk en zeker met de bijpassende port aanbevolen door de vinoloog. Als hoofdgerecht namen we de kikkererwten en de soufflé, ze waren beide fantastisch, je kan proeven dat de keuken ervaring heeft met vegetarische gerechten. Later op de avond hoorde we van de eigenaar dat hij zelf ook vegetarisch is, geweldig. Het dessert hemels genot doet zijn naar eer aan. We komen graag nog een keer terug en we hebben zelden zo lekker vegetarisch gegeten.

14. Wij besloten dit restaurant aan te doen tijdens de vegetarische week. De ambiance was heel prettig, de bediening liet niets te wensen over en was zeer vriendelijk. Wij stoorden ons er wel aan dat er bij elk bord een waterglas stond maar dat de karaf met water niet werd neergezet. De sommelier was heerlijk enthousiast, hij zou alleen de prijzen van de wijn moeten noemen zodat je weet waar je aan toe bent. De wijnen die hij aanbeval waren uitstekend. Wij kregen wel de indruk (zoals we vaker hebben ervaren tijdens restaurantweeks) dat het menu speciaal wordt aangepast voor een speciale themaweek. Ons voorgerecht, het bietentartaartje (erg flauw), stond niet op de gangbare menulijst, evenmin als een prutje kikkererwten waarvan op de voor de gelegenheid geprinte kaart stond dat het vergezeld zou gaan van gevulde sugersnaps. Er werd slechts 1 sugersnap op het bord gelegd. De dadeltaart was ook niet op de menukaart te vinden, zo bleek ons. De groente was wel heel erg flauw. Maar al met al zagen de gerechten er prachtig verzorgd uit. De lange pauzes tussen het serveren van de diverse gangen vonden we een crime..... Tot slot genoten we zeer van een heerlijk aangeklede koffie. We aarzelen of we nog een keer zullen terug gaan.

15. Bediening zeer gastvrij. Eten super lekker. Timing tussen de gangen was ook goed! Echte aanrader!

16. We hebben zaterdag 7 september hier gegeten. Mijn man is vegetarier en is niet gewend aan zoveel keuze! De vegetarische kaart was uitgebreid (6 keuzes voor het hoofdgerecht) zag er heerlijk uit en interessant. Daarnaast smaakte het ook nog eens heerlijk. Die kroket van rode biet was fantastisch net als de pastinaakfrieten. Heerlijk genoten!

17. We hebben met z'n viertjes gisteravond heerlijk gegeten bij De Liefde. Een prima bediening met veel kennis van zaken en een gezellige sfeer. De combinatie met het wijnarrangement, zelfs voor de Bob, was een geweldige keuze.

Een absolute aanrader!!!!

18. Op een mooie vrijdagavond in juni met z'n tweeën uitstekend gegeten bij Restaurant De Liefde. In een sfeervolle ambiance besluiten we á la carte te bestellen. Met een variëteit aan plaatselijke en wereldse ingrediënten weet de chef een goede balans in smaken te vinden. Op ons verzoek schenkt de gastheer (gediplomeerd vinoloog) passende wijnen bij de gangen, waaronder een zeer fraaie Grüner Veltliner en een prachtige Nevo d'Avola. De gerechten, zowel vlees als vis, worden met veel liefde voor het vak gebracht. Het samenspel tussen wijn en spijs, in combinatie met het enthousiasme van de gastheer, maakt zowel de entree als het hoofdgerecht tot een bijzondere smaakervaring. Het grand dessert tot slot, een proeverij van diverse toetjes, is een passend sluitstuk van dit culinaire avondje. Als de gastheer dan ook nog een bijzondere Pedro Ximenez van 12,5 jaar te voorschijn haalt als allerlaatste sluitstuk, kunnen we alleen maar de conclusie trekken dat graag een keer terugkomen.

19. Afgelopen zaterdag waren wij op zoek naar een restaurant in Doesburg. Toen wij bij restaurant 'De Liefde' op de menukaart keken, werden wij direct gastvrij begroet en mochten wij de huiswijn proeven. Vanwege deze hartelijke ontvangst besloten wij direct om een reservering te plaatsen voor die avond.

's Avonds was het gezellig druk in het restaurant. Ondanks dat het vol zat, had het personeel de boel volledig onder controle en was er voldoende tijd en gelegenheid om vragen te stellen, te bestellen en informatie in te winnen over wijnen. Men wist de passie voor hun eigen restaurant, streekproducten en wijnen uitstekend over te brengen en te vertalen in een uitmuntende service!

Wij hebben dan ook fantastisch genoten van het lekkere eten en de bijpassende wijnen. De prijswinnende mosterdsoep is een echte aanrader! Bij het (verrassende: dadelcake) dessert werd een uitstekende Sherry geschonken. Aan alles merk je dat de combinatie van dranken en eten haarfijn op elkaar is afgestemd, waardoor wij optimaal hebben genoten van onze culinaire ervaring bij 'De Liefde'.

Wij kunnen dit restaurant bij iedereen aanbevelen, zelfs als het niet 'om de hoek' is. Dit restaurant is zeker een omweg waard!

20. Eltjo Stoete

Samen met mijn vriendin zochten we een restaurantje buiten Zevenaar om eens wat anders te doen dan wat je altijd doet. We kwamen zo uit bij restaurant De Liefde en we waren verre van teleurgesteld. Het eten was voortreffelijk. De wijnen waren perfect. De bediening was vriendelijk, wellicht soms met wat haast maar het was dan ook vol. Toch kwam iemand nog even uitleggen waar de heerlijke zoete witte wijn vandaan kwam (helaas exclusief voor dit restaurant). De sfeer is ook top. Het is dat perfect niet bestaat dat ik alles op een negen gooi maar misschien was een 10 voor het eten & drinken nog juister. Wij komen zeker nog eens terug.

21. Wij hebben zaterdagavond gebruik gemaakt van de Groupon liefdesproeverij. Het eten was werkelijk fantastisch. Helaas was de service minder. Nadat we een tafel toegewezen hebben gekregen, ging mijn vriend naar buiten om te roken. De serveerster (en tevens eigenares) zei dat ze dat erg onbeleefd vond en dat dat echt niet kon. Zij hebben een drukke planning en wij moeten maar meteen kiezen, of we een vlees-, vis- of vegetarisch menu willen. Daardoor voelden wij ons niet echt welkom.

22. Nadat mijn vriendin de Apeldoornse en daarna de Nijmeegse vierdaagsen had gelopen en bij ons had gelogeerd, sloten we dit, samen met haar vriend en mijn man, af met een etentje bij restaurant "De Liefde" in Doesburg. We kunnen eigenlijk maar 1 ding zeggen: voortreffelijk. Maar om er nog wat aan toe te voegen: De Mosterdsoep- verrukkelijk, de hoofdgerechten: heerlijk, met zorg klaar gemaakt en mooi opgediend en ook de nagerechten waren super lekker. Verder werden we zeer vriendelijk bediend. Dus in 1 woord, het was fantastisch en volgend jaar zeker voor herhaling vatbaar.

23. Afgelopen zaterdagavond gebruik gemaakt van de groupon 5-gangen proeverij. Een aangenaam ontvangst waarbij de jassen werden aangenomen en we naar onze tafel werden gebracht.
    Vervolgens werd ons een wijnarrangement aangeboden, waar ik gebruik van maakte, mijn vriend moest rijden dus die kon daar niet van mee genieten. Vol enthousiasme werd ik verrast met heerlijke wijnen die heel goed samengingen met de heerlijke gerechtjes en de vinoloog me de details over vertelde. Ik vond het super om in een restaurant te zijn waar er mensen werken met zoveel passie voor hun vak, helaas kom je dat niet vaak meer tegen. Als afsluiter kregen wij een dessert trio waar ik een heerlijke sherry bij kreeg, echt een sublieme combinatie. Dit is een restaurant waar ik zeker vaker naar toe zal gaan en zal aanbevelen. Sfeer krijgt een 9 ipv 10, maar niet doordat het niet sfeervol was maar door de drukte waardoor het soms lastig was om mijn vriend te verstaan, maar dat ligt eigenlijk meer aan de andere gasten.

Bedankt voor een top avond !

24. Gertjan

Welk restaurant heeft nou nog een vinoloog die je met passie en enthousiasme vertelt over zijn wijnen en je ook echt een paar waarlijk perfecte wijnen voorschotelt tijdens het eten? Restaurant De Liefde heeft werkelijk alle verwachtingen overtroffen. De gastheer en gastvrouw zorgen er voor dat gehele avond volledig in het teken staat van een avondje ongedwongen culinair genieten. De gerechten zijn origineel en dragen daarbij ook nog eens leuke namen die bij het restaurant passen. Doordat het restaurant ruim is ingericht en niet al te veel tafels heeft, zit je niet bij je medemens op schoot te eten en waan je je in een gevoel van ruimte ontspanning en kan je heerlijk 'prive' genieten van een lekker wijntje en je diner. Ik zou iedereen aanraden om eens lekker te gaan eten bij restaurant De Liefde en dan zeker ook om het advies van de vinoloog te volgen als je eens verrast wilt worden met een unieke wijn ervaring.

25. Clarinda Meeder

Afgelopen zondag zijn wij voor het eerst uit eten geweest bij restaurant de Liefde in Doesburg. Dit hebben wij ervaren als een zeer aangename verrassing. Als antwoord op de vraag naar een lekker aperitief, mochten wij direct de vinoloog aan onze tafel verwelkomen. "Meneer de vinoloog", zoals wij hem gedoopt hadden, vertelde vol passie en overgave over de diverse wijnen en - vooruitlopend op het diner - over verschillende wijn-spijs combinaties. Het hele plaatje klopte, van de vriendelijke ontvangst en professionele bediening tot de romantische sfeer en de heerlijke gerechten en wijnen. Wij hebben enorm genoten en een super avond beleefd. Het niveau van dit restaurant heeft onze verwachtingen zeker overtroffen en voor de prijs hoef je het ook niet te laten.

26. Jolanda

Wij hebben op 1 mei a.d.h.v. de Groupon bon de Vijfgangen Liefdesproeverij mogen ervaren. Heerlijke verschillende gerechten. Zowel de vis als het vlees menu was voortreffelijk. Ook waren de wijnen gekozen bij het vleesmenu uitstekend passend bij de gerechten.

27. A. van Mierlo

We werden hartelijk en gastvrij ontvangen door de met overtuiging gepassioneerde gastheer.
    De man heeft veel kennis van wijn en weet dit met liefde over te brengen. Hij liet ons ongevraagd proeven van passende wijnen, voorzien van uitleg.Hij wist ons hiermee over te halen de juiste wijn bij het juiste gerecht te drinken. Ook het eten was overheerlijk. Keurige bediening. We waren met een groep van 8 en we konden per persoon afrekenen. Wij komen zeker terug. Het is aan te raden dit restaurant niet voorbij te gaan wannneer het fraaie Doesburg bezocht wordt.

28. Jan & Joost

Zeer enthousiaste ontvangst. Mosterdsoep met port is een echte aanrader! Uitstekend Hanzemenu met een goed glas wijn erbij. Het restaurant heeft een zeer goede wijnkaart met duidelijke omschrijving van de wijnen. De gastheer heeft veel kennis van zijn wijnen. Goede en attente bediening. Kortom een aanbeveling waard. Wij komen zeker terug!

29. Vincent en Wendy

Als cadeau een groupon bon gekregen om kennis te maken met restaurant de Liefde. Ondanks dat we te laat waren met het inleveren van deze groupon, mochten we hier toch nog gebruik van maken, superservice!

Het Restaurant zelf is leuk en warm ingericht en wanneer je in de hal binnenkomt, treft een aangename geur je neus. De jassen worden netjes aangenomen en we werden naar onze tafel gebracht. Het speciaal samengestelde menu wat voor groupon is samengesteld is gevarieerd en staat vol heerlijke gerechten. De prijswinnende mosterdsoep is een echte aanrader, maar alles wat we gegeten hebben was heerlijk. De gerechten zijn eenvoudig en laten de de gebruikte verse producten hun werk doen.

Naast het eten zijn we aangenaam verrast door de passie voor wijn van de barman/vinoloog, deze heeft ons uitstekend geadviseerd en wijnen geserveerd die het eten complimenteerde!

Al met al een hele leuke en lekkere ervaring, waar het personeel (eigenaren) hun passie voor hun vak weten over te brengen op hun gasten!

30. We werden warm ontvangen, konden een keuze maken uit een mooie afwisselende kaart en werden uitstekend geadviseerd over een heerlijk glas wijn.
    Kortom een echte aanrader.

31. Afgelopen week hebben we bij restaurant de liefde gegeten. Het was geweldig, we hebben als voor gerecht de prijswinnende vegamosterdsoep met een bijpassende port echt heerlijk. Als hoofdgerecht hadden we de allerliefste verschillende vega gerechten die was ook heel lekker met een bijpassend glas wijn van de vinoloog. Als na gerecht namen we het hemelsgenot mmmm.

We hebben een heerlijke avond gehad graag tot ziens.

32. Met een grouponactie hier gegeten. Het smaakte allemaal erg goed, maar de sfeer overtrof het allemaal. Het blijkt een familierestaurant te zijn, waar ze hart voor hun vak hebben. Inderdaad: meneer de wijnkenner zorgde voor een lach op ons gezicht. Hij is vol van zijn vak en brengt dit ook zeker over.
    Een aan te raden restaurant op een sfeervolle plek in Doesburg!

33. Afgelopen zaterdag met de grouponbon bij De Liefde gegeten. Het eten was goed, met name de prijswinnende mosterdvissoep. Bij het menu de aanbevolen wijn van de vinoloog erbij gedronken, wat een goede keuze was. Fijne avond gehad.

34. Beppie Blumink

Ook wij waren donderdag 14 maart j.l. als Groupongast aanwezig en hebben wél een goede ervaring.

Keuze uit ca 8 voorgerechten, 6 hoofdgerechten en ook ruime keuze in de nagerechten. Wij waren met vier personen en een ieder had een andere keuze, en werkelijk wij hebben ons afgevraagd, hoe een kok met zo'n laag budget, dit zonder verlies op tafel kan brengen.
    De prijs was 15,00 euro p.p., ga je naar Mc Donalds dan ben je voor een zeer onsmakelijk hap al ruim 8,oo euro kwijt.

Wij waren zeer enthousiast.

35. Op donderdag 14 maart 2013 met 4 personen voor het eerst gebruik gemaakt van een culinaire Grouponaanbieding en wel bij Restaurant De Liefde in Doesburg. Nog afgezien van de stroeve, weinig klantvriendelijke wijze waarop met de "groupon" reservering werd omgegaan, was deze "eersteling" niet echt een succes.
    De bediening liet weinig continuïteit zien en varieerde van een overenthousiaste sommelier tot een wat afstandelijke dame met enigszins "beatrixiaanse" trekjes.
    De aanbevelingen van de sommelier waren prima, hetgeen zeker niet geldt voor de wijze waarop men bij "De Liefde" de marketingfilosofie achter het Grouponsysteem interpreteert. Het menu was n.l. duidelijk afgestemd op de prijs van de Grouponbon, terwijl men er juist goed aan zou doen om met name de grouponklant perfect in te pakken met een fantastisch menu en dito bediening. Op die manier, waarde exploitanten van De Liefde, kom je n.l. graag weer terug.
    Zoals aangegeven varieerde de bediening nogal, 3 keer moeten vragen om een karaf water is echt te vaak. De voorgerechten waren acceptabel, maar de veel geprezen mosterdsoep was inderdaad prima. De rest van de maaltijd was "gewoontjes" en qua hoeveelheid zonder meer aan de karige kant. Een stoofpotje waarvan je na 3 of 4 happen al de bodem ziet is bijv. niet acceptabel.
    Ik hoop oprecht dat "De Liefde" dit commentaar serieus neemt en nog eens goed nadenkt over de kwaliteit van hun bedrijf.
    Immers, de eerste marketingregel in de (culinaire) dienstverlening luidt niet voor niets: "Een ontevreden gast klaagt niet, die gaat gewoon naar een ander."
    Ab Reparon

36. Wat hebben we afgelopen donderdag ontzettend lekker gegeten bij dit restaurant. Bij binnenkomst werden we vriendelijk verwelkomd en onze jassen werden aangenomen. We voelden ons gelijk thuis.Wat een gezellig restaurant. Het eten was echt voortreffelijk ! Eerst kregen we heerlijke toast met boter. We bestelden de mosterdsoep want als je in Doesburg gaat eten moet je die geproefd hebben. Het bleek ook nog dat dit restaurant 2 keer de eerste prijs heeft gewonnen met deze soep, en terecht ! Ook de hoofdmaaltijd was heerlijk en het toetje: wauw ! Hemels genot, een zelfbedacht recept en dat proef je. Al met al hebben we ontzettend genoten. Ook van de wijnen die heel enthousiast en met veel uitleg werden geschonken. Er wordt met " LIEFDE " gekookt en alles wordt er aan gedaan om het de gasten echt naar de zin te maken. Dit is weer één van onze favoriete restaurants waar we zeker vaker zullen vertoeven. Echt een aanrader.

37. Afgelopen week hebben wij hier met de Groupon bon een drie gangen diner gegeten.
    Het ontvangst was erg prettig, we zaten aan de ronde tafel bij het raam. Erg leuke plek om met z'n vieren te zitten.
    Het eten eten was heerlijk ik had de mostersoep, goed op smaak en erg warm oftewel heet, zo serveer je een soep.
    Als hoofdgerecht het stoofpotje, o lala die is heerlijk!
    En als dessert het hemels genot, ook erg lekker. Alleen voor mij was het iets teveel.
    Maar vooral de wijnen die sommelier Ben ons serveerde bij het hoofdgerecht en nagerecht. Wat een passie heeft Ben voor zijn vak, geweldig! Daar wordt je echt enthousiast van.
    Wij komen absoluut een keer terug!

38. Laatst op een zaterdagavond in restaurant de Liefde gegeten met de familie (waaronder 2 vegetariërs). Ontzettend leuke avond gehad mede door het geweldige eten en de waanzinnige service. Een van de beste restaurants waar ik en mijn vrouw ooit hebben gegeten, dus een terechte 10!

39. E. Hogeveen

Vorige week door de positieve recensies op eet.nu maar eens een kijkje gaan nemen bij dit restaurant. Wat een geweldige ontdekking. De fijne sfeer in het restaurant, de verrassend lekkere combinaties op de kaart en het vriendelijke personeel maken dit restaurant ideaal voor een gezellig en culinair avondje uit.
    Wij komen binnenkort zeker terug, alleen al voor de mosterdsoep!

40. Hier gegeten met een 3 gangen menu van groupon. Het eten was heerlijk en echt heel goed, niks om op aan te merken. De vinoloog was zeer enthousiast over de wijnen en daar was niks van gelogen. Wat een heerlijke wijnen !!
    We hadden het wijn arrangement genomen na eerst een huiswijn te hebben gedronken en zelfs de witte huis wijn overtreft al alles!
    Had misschien achteraf wel graag een wijnkaart willen zien, zodat we misschien wat rustiger hadden kunnen beslissen. Enig minpunt is dat we de bediening echt veel te gehaast vonden, gaf een onrustig gevoel.

41. Opzoek naar een uniek plekje om mijn vriendin te verrassen voor een Valentijn diner werd ik getipt door een klant over restaurant de Liefde.

Tijdens mijn telefonisch reserveren werd ik uiterst vriendelijk te woord gestaan.
    Bij binnenkomst stond er direct een ober klaar om ons welkom te heten bij de Liefde en nam onze jas aan. Wij voelden ons direct welkom.
    We kregen een mooi plekje toegewezen in het leuke, gezellige en warme restaurant waar mijn vriendin en ik onze ogen de kost konden geven aan het leuke interieur.

Het menu dat wij gepresenteerd kregen was een leuk menu gericht op Valentijn met gangen die leuke thema namen droegen zoals; zoen, cupido e.d.

Het eten, wat bestond uit een 5 gangen diner, was erg lekker en verrassend waaronder een heerlijke aardperen, paprika soep, een heerlijk stuk kalfsoester en een uniek hartstocht chocoladefondue als dessert.
    Deze gerechten werden met prettige tussen pauzes opgediend.

De obers waren uiterst vriendelijk, en vooral vrolijk. Wij merkten op dat ze ervan genoten om de avond voor hun gasten speciaal te maken!

Tot mijn spijt heb ik de wijn voorstellen afgeslagen. Aan het eind was ik mijn nieuwsgierigheid niet de baas en heb een wijn op advies geprobeerd waarbij de ober met passie en kennis vertelde wat de wijn zo speciaal maakt.

Ik zal zeker dit restaurant opnieuw bezoeken waarbij ik dankbaar gebruik ga maken van de wijnadviezen van vinoloog Ben.

Bij het afrekenen ontdekte ik dat de prijs kwaliteit verhouding prima is en werden mijn vriendin en ik tijdens het aangeven van de jas vriendelijk bedankt voor onze komst.

42. Op valentijnsdag hier gegeten. Er was een speciaal menu gemaakt.
    We begonnen met een tartaar van bieten. Heerlijk. Moesten wel lang wachten totdat de bediening vroeg of we nog wat te drinken wilde. Andere mensen kregen ook nog een amuse voor de 1e voorgerecht. Die hebben wij helaas niet gekregen. Ook kregen andere gasten een wijnarrangement voorgesteld......deze hebben wij helaas ook niet voorgesteld gekregen.
    2e voorgerecht een soep van aardappelperen en paprika. Ook heerlijk.
    Het hoofgerecht, kalfsoester en aardappeltaartje was koud. Jammer, want de smaak was goed!
    Nagerecht lekker, maar niet bojzonder.
    Al met al......eten was redelijk goed,beetje weinig, maar de service kan verbeterd worden. Jammer dat we geen kopje koffie of iets dergelijks aangeboden kregen voor het koude eten en missen van de amuse.

6,7
  43. Getriggerd door de naam van het restaurant en een intrigerende menukaart op internet, reserveerden we een tafeltje voor twee. Dat bleek echt nodig want op deze doordeweekse woensdag bleken alle tafels bezet bij aankomst. We werden hartelijk welkom geheten en de hele verdere avond werd alles gedaan om het ons naar de zin te maken. Een prachtige menukaart met een grote variëteit aan gerechten die heel sfeervol werden omschreven. Het eten was voortreffelijk. Daar was niets op aan te merken. De temperatuur en de gaarheid waren perfect. Gewaarschuwd door enkele reviews op deze site, waren we benieuwd wat uiteindelijk het totaalbedrag van onze rekening zou zijn. Immers, de gerechten waren wel geprijsd, maar wat de wijnen ons zouden gaan kosten bleef een verrassing omdat we ons graag lieten overtuigen door het enthousiasme van de de vinoloog. Uiteindelijk hebben we 4 gangen a la carte gebruikt met bijpassende wijnen en met afsluitend koffie. De rekening bedroeg 149,80 en dat viel ons alles mee. We hebben ons in alle opzichten gasten gevoeld. Veel dank daarvoor.

44. Marjolein Faasse

Gisteren heerlijk gegeten in restaurant de Liefde. We wilden wild eten en er is een speciaal wildmenu. Maar we besloten toch voor à la carte te gaan. Jammer dat er bij de voorgerechten maar 1 vleesgerecht stond. Het hoofdgerecht, hertentournedos, was subliem. Lekker warm en precies goed gebraden. Het gezamenlijke dessert was ook leuk en lekker.Toch hebben we wat opmerkingen. We vroegen om de wijnkaart, ipv hiervan kwam een zeer enthousiaste vinoloog ons adviseren. Zijn advies was prima, maar we hadden ook graag de wijnkaart gezien. Dan hadden we in ieder geval invloed kunnen hebben op de prijs. Er werd nl hierover niets vermeld bij de geadviseerde wijnen. Wat erg jammer was; er werd geen brood geserveerd, of een karaf water, wat absoluut noodzakelijk is om de smaak van het gegeten gerecht en de gedronken wijn te neutraliseren. Hierdoor kwam de "nieuwe" wijn niet tot zijn recht. De avond was geslaagd, maar het was wel behoorlijk aan de prijs.

45. Roos en Roel

Aangeraden door vrienden en met een bepaalde verwachting hebben wij nog meer genoten dan gedacht.

De vegetarische kaart doet niet onder aan vlees- en visgerechten, niet in het aantal gerechten, en zeker niet in de uitvoering.
    Met creativiteit en zorg bereid had ik een mooi pallet van vegetarische smaken (geen plakkerige kaas met te droge notenprut of weer die bospaddestoelen), maar een heerlijk gerecht gecompleteerd met een net zo heerlijke glas wijn, met bezieling aangeraden door de vinoloog. Het gerecht "Allerliefste" is al meteen een favoriet geworden, hoewel ik nog veel meer lekkers verwacht te eten in dit restaurant!
    De geserveerde salade was smaakvol, de aardappeltjes gekruid en krokant.

Een dessert eet ik eigenlijk nooit met een wijn erbij. Heb dan ook bedankt voor de aangeraden dessertwijn. Desondanks kreeg ik halverwege het dessert (genaamd "Liefde op het eerste gezicht", een echte verrassings-aanrader!) een proefglaasje dessertwijn. Eerlijk toegegeven zal ik deze vinoloog niet meer afwijzen. Het was heerlijk, de wijn bond de smaken ijs, taart, mousse en parfait perfect aan elkaar.

Voor het eerst zijn wij beiden, de vleeseter en de veggie, even enthousiast over hetzelfde restaurant!
    Gelukkig wonen we in de buurt en zullen we hier zeker nog veel vaker eten en drinken.

46. E. Slooten

Hoge verwachtingen door alle recensies, maar ik vond het zeer teleurstellend. Het eten was niet bijzonder lekker en de wijnen ook niet. Voorgerecht was redelijk flauw en van het hoofdgerecht was het vlees niet mals en de aardappels heel erg zout. Het lijkt mij ook wel zo netjes om bij de voorgestelde wijnen even de prijs te vermelden.. Over de service: men deed erg z'n best, maar zodanig dat ik er ongemakkelijk van werd. Jammer, maar ik kan het helaas niet aanbevelen.

3,9
  47. Ruime keuze aan heerlijke vegetarische gerechten, erg vriendelijke personeel en mooi restaurant!
    De vegetarische mosterdsoep is echt een aanrader! Wij hebben genoten!

48. Warme ontvangst, amuse en vijf gangen a la cart genoten, iets te kleine voorgerechten ten opzichte van het overweldigende grand dessert. Mooie wijnen en correcte bediening met oog voor gastvrijheid. Wij komen graag terug in deze zaak.

49. Zeer lekker gegeten. Enthousiaste bediening en goede service. We hebben erg genoten van onze eerste keer in dit restaurant en komen zeker een keer terug voor nog zo'n heerlijke smaaksensatie en uiteraard voor een gedegen advies voor de juiste wijnen.

50. Elsbeth Lutje Berenbroek

We hebben genoten van het eten, de sfeer en de vriendelijke bediening! De vegetarische kaart is echt goed! Veel keuze, en niet alles overgoten met kaas. Er werd zelfs gevraagd of we even een pauze wilden tussen het voor en het hoofd gerecht. Helemaal ontspannen en rozig van het heerlijke eten verlieten we het pand. Hier komen we zeker nog eens terug!

51. Met een groupon hier gegeten. Een behoorlijk grote keus aan voor- hoofd- en nagerechten.
    Vinoloog is zeer enthousiast.
    Mosterd vissoep is heel erg lekker, de rest is ook goed.

52. Via de Groupon kwamen wij bij restaurant De Liefde; we waren verrast door de vriendelijke, vakkundige bediening. Het diner was van de amuse tot en met het nagerecht voortreffelijk: we hebben via de
    Groupon nog nooit zo heerlijk gegeten in een prachtige ambiance. Als we in de buurt zijn komen we zeker terug!

53. Vorige week zijn we voor het eerst met 4 personen bij de Liefde wezen eten.
    Hadden via Groupon dit restaurant uitgekozen en ik moet zeggen dat we er geen moment spijt van hebben gehad.
    Ontvangst was erg hartelijk, uitstekende sfeer, uitleg v d wijnen zeer uitgebreid en het eten was werkelijk af !
    Komen zeker nog een keer terug

54. Het ontvangst en de bediening waren correct en heel erg vriendelijk. Het eten was erg lekker en de wijnen waren echt een aanvulling bij het eten, ook de uitleg van de wijnen waren een feestje. Zeker de moeite waard, helemaal omdat de prijs/kwaliteitverhouding uitstekend is.

55. Vanavond voor de 2e keer geweest bij de liefde... De eerste keer waren we totaal verbluft door alles. Maar ook deze keer, alweer. Heerlijk ontvangst, prima begeleidende wijn. De gerechten waren smaakvol en meer dan genoeg (omdat we de heerlijke aardappeltjes al snel ophadden werd er gelijk weer een bakje bij gezet!!!!) ... Kreeg een glaasje kraanwater naast mijn schitterende wijn...
    Voor dé perfecte avond ga je naar restaurant de Liefde, hier kan er volgens ons niets fout gaan.
    Zo dichtbij, wij wonen in Nieuw Wehl, en zo goed!! Bedankt voor deze heerlijke avond, we gingen erg liefdevol en voldaan naar huis!!!

56. Net terug uit restaurant "De Liefde". Echt een culinaire aanrader, het is niet alleen uit eten maar een pure smaaksensatie in een gezellige omgeving met gastvrije bediening en een gepassioneerde vinoloog die het geheel compleet maakt.

57. Gerda van Dijk

Een hele positieve waardering van ons voor dit restaurant.
    Al 15 jaar houd ik me aan het Houtsmullerdieet (een update van het bekendere Moermandieet) en dan is het vaak best lastig om in een restaurant te eten. Vette vis, vegetarisch en kalfs- of kippenlever zijn de hoofdgerechten wat eventueel kan en daarbij geen gebakken aardappelen of frietjes, maar veel groente.
    Het is vaak een hele speurtocht om een geschikte plaats te vinden en bij dit restaurant kon ik uit meerdere hoofdgerechten kiezen. Ongekende luxe voor mij met mijn beperkingen! Daarbij was de bediening prima; ook had men belangstelling voor mijn dieet.
    Conclusie; de andere gerechten die ik had kunnen kiezen moet ik ook echt nog eens gaan proberen....;-)!

58. Marissa Scheffer

Heerlijk gegeten erg sfeervol en de mensen zijn erg vriendelijk echt een aanrader

59. We hebben hier met zijn zessen heerlijk gegeten! Zeer gastvrije en vriendelijke mensen. Het was voor ons de eerste keer, maar we komen zeker nog een keertje terug.

60. Ineke Theising

Was er helemaal thuis,heel lekker gegeten, erg vriendelijke bediening:helemaal super! Kom zeker terug.

61. Max en ragazza

Een echte aanrader!
    Bij restaurant de Liefde kun je niet terecht om te eten: je gaat ernaartoe om smaak te beleven en de sfeer te proeven. Het is een avondje op restaurant met toegevoegde waarde!
    Enthousiaste mensen, prachtig geserveerde en lekkere gerechten, uitstekende wijnen met advies van een echte vinoloog. Dit alles in een romantisch decor.
    Wij gaan zeker nog een keertje terug!

62. Zondagavond in dit prima restaurant lekker gegeten.
    Gastvrijheid staat hier hoog in het vaandel, ontvangst is hartelijk.
    Kaart is zeer uitgebreid, voor elk wat wils. De namen van de gerechten zijn aangepast aan de naam van het restaurant.
    Ik wilde bij mijn ossenhaas een ander sausje, dit was totaal geen probleem.

Kortom: een aanrader !!

63. Lekker gegeten, gepassioneerd wijn advies, we voelden ons zeer welkom. Aanrader!

64. We hadden een dag van te voren gereserveerd. Erg leuke ambiance. De gastvrouw wist op onze vraag ook iets over de geschiedenis van het oude pand te vertellen. Het eten was geweldig. Een van ons is een kieskeurige eter, maar ook hij was een en al lof. Hij en onze dochter konden het geweldige grand desert Liefde op het eerste gezicht niet de baas. Wij moesten helpen. Al met al een gezellig verblijf en we komen zeker nog een keer terug

65. Gastvrije ontvangst, vriendelijke en zeer attente bediening. Smakelijke gerechten, echt verse producten. Heerlijke wijnen, ook de huiswijn is verrassend goed! Een verademing: geen belachelijk dure fles water, maar gewoon eerlijk kraanwater. Uitstekende uitgebreide vegetarische kaart!
    Hier wordt met liefde voor het vak gewerkt.

66. W.SELLES

zaterdagavond een erg leuke avond gehad bij De Liefde
    heerlijk vegatarisch gegeten,met heerlijke wijn [ gascoigne]was notabene de huiswijn.
    service en vakmanschap spatten ervan af.
    De Liefde wil je het echt naar de zin maken.
    wij adviseren de liefde,ga zo door!we komen zeker terug.
    w.w. selles.

67. Enkelt voor de mostertsoep gegaan erg lekker. Voor de rest was alles prima!!

68. Annelies van Gorkum

Wij (5 personen) waren bijna een uur te vroeg aanwezig voor onze reservering op 7 juli. Het was geen probleem en we hebben heerlijk op het terras een drankje genuttigd, waarbij we een amuse van het huis gepresenteerd kregen, terwijl we de menukaart al ter inzage kregen. Voor het diner zijn we naar binnen gegaan, waar 3 van de 5 personen mosterdsoep vooraf hebben gekozen, waarvan ik de bekroonde versie met vis! Het is zeker een prijs waard, maar ook de anderen vonden het prijswaardig! De bediening is vriendelijk, kundig en er wordt goed rekening gehouden met persoonlijke wensen. De vader van de gastheer was tijdens ons bezoek ook aanwezig en is een zeer kundig en enthousiast sommelier, die (weliswaar soms te aangedikt) een heerlijk arrangement aan ons heeft voorgesteld en geserveerd. Inmiddels heb ik vandaag (de volgende dag) één van de wijnhuizen van een geschonken wijn op internet uitgeplozen, waar we een bezoekje tijdens onze vakantie aan willen brengen. Al met al hebben we er voortreffelijk gegeten met een mooie begeleidende wijn en zijn we met een voldaan gevoel weer huiswaarts gekeerd. Chapeau voor de kok en de bediening!

69. Vandaag 29 juni 2012, waren wij in Restaurant De Liefde. Wij zijn door de gastheer hartelijk ontvangen ondanks dat wij een uur voordat het restaurant geopend was al kwamen.
    Wij mochten ondanks dat we een uur te vroeg waren plaats nemen en een bestelling opgeven. Het kon iets langer duren vertelde de Gastheer, maar niets bleek waar te zijn want in korte tijd werd het menu geserveerd op een smaakvol gedekte tafel. Wij bestelden een heerlijke varkenshaas gevuld met boerenham en pesto, lekker krokant korstje en lekker mals. Een genot was het voor onze tong. De groente erbij was heerlijk van smaak, nooit zo smaakvol gegeten. Wij geven voor alles een dikke 10. De gastheer is geboren voor het vak komplimenten. Het ontbrak ons aan niets . Alles is met liefde voor het vak gedaan en dit zie je aan alle details. De naam van het restaurant kan met waarde deze naam dragen en wij zullen zeker terug komen.

70. Wout en Mieke Mout

Wij zijn hier 24 juni geweest en hebben een leuke avond gehad. Het eten is goed en de wijnen waren echt heerlijk.
    Het restaurant is zeer sfeervol ingericht en de mensen zijn zeer enthousiast.

71. We hebben daar met z'n vieren een bijzonder prettige avond gehad. Service is uitstekend, vriendelijk maar professioneel. Wijn en wijnadvies idem. Vegetarisch menu is uitgebreid, creatief en heel-erg-lekker. Het scheelt niet veel of dit een Michelin-restaurant moet zijn, al zijn de gerechten daar niet zo piepklein... En vallen de prijzen nog verrassend mee ook. Al met al een echte aanrader, ook om speciaal naar Doesburg voor te reizen.

72. J.W.v.Waardenburg

Op zondag 22 april zijn we met vrienden uit geweest in Doesburg om het feit te vieren dat we elkaar 10 jaar geleden ontmoet hadden. Dit wilden we vieren met een diner. We kwamen terecht bij het Restaurant "De Liefde".
    We hadden een paar dagen tevoren plaats besproken.
    Bij de deur werden we hartelijk welkom geheten en naar een keurig gedekte tafel gebracht, in een gezellige omgeving. De menukaart zag er perfect uit met voldoende keuze. De eigenaar heeft een uitstekende kennis van wijn en we hebben ons dan ook de door hem geadviseerde wijnen genuttigd. Alles zag er perfect uit en we kunnen dit restaurant dan ook van harte aanbevelen, mede door het enthousiasme van de eigenaren en hun personeel.

Nel en Martin Holstvoogd.
    Jan en Fennie v. Waardenburg.

73. Wij zijn De Liefde voor het eerst binnen gegaan om de prijswinnende mosterd/vissoep te proeven. Die was inderdaad heerlijk. Maar omdat we zo prettig werden ontvangen, omdat het idee “De Liefde” zo leuk is en omdat de menukaart er goed uitzag besloten we terug te komen.

Op 12 mei 2012 hebben wij hier gegeten om een verjaardag te vieren.
    Ik sluit mij er van harte aan bij de lovende recensies die ik hier al lees.

Voor ons was vooral belangrijk dat er óók een ruim aanbod is van (prima) vegetarische gerechten. Wat een verademing!

Maar nog belangrijker is dat we ons zo enorm welkom voelden. Deze mensen slagen erin hun enthousiasme over te brengen op hun gasten. De aandacht die ze hebben voor hun gasten, de zorg voor de kwaliteit van de maaltijden en voor de bijpassende wijn; dàt proef je en dàt maakt de avond bijzonder.

De kwaliteit is hoog, de prijs niet. Wij komen hier beslist terug.

En oh ja, als feestelijke afsluiting presenteerde de “wijnober” een heerlijke desertwijn aan de jarige!

74. Ronny Packbier

Wij hebben 28 april met 9 personen hier gegeten met een vrijgezellenfeest en het was een groot succes. We werden hartelijk en persoonlijk ontvangen en kregen een mooie tafel bij de ingang aan het raam. Alle gerechten waren uitstekend verzorgd, van de amuse tot aan het dessert, en voor mij niet onbelangrijk, veel originele vegetarische gerechten op de kaart. Leuke namen voor de gerechten. De medewerkers zijn erg beleefd, maar toch ook informeel en persoonlijk. Er is veel kennis van zaken over de bereiding en samenstelling van het eten als wel de wijnen.
    Grootste pluspunt vond ik het inlevingsvermogen van de medewerkers die ook nog een verrassing hadden in de vorm van een groot hart waarmee een foto is gemaakt van het toekomstig bruidspaar. Ik kom hier zeker terug.

75. De Liefde is een leuk restaurant, je wordt enthousiast ontvangen en er is ook tijd voor. Bij het afspreken wordt gevraagd of je niet precies (zoals iedereen) om 19.00 uur wilt komen, maar iets eerder of later. Goed doordacht!

Bij naam aangesproken bij binnenkomst en naar een leuk tafeltje gebracht. De sommelier (hoeveel restaurants hebben zo'n man paraat?) adviseert je over een passende wijn bij elk gerecht. Heel lekkere wijnen worden hier per glas uitgeschonken. Echt perfect geregeld. Hier wordt je als liefhebber van wijn echt verwend!

Ook het eten is prima voor elkaar. De mostert/vissoep heeft niet voor niets een prijs gewonnen, echt heerlijk. Ook het hoofdgerecht was perfect en het toetje (grand dessert) gewoon overdadig.

Bediening is vlot en informeel en de gerechten hebben originele namen verbonden met de liefde.

Hier kan je gerust naar toe voor een romantische avond, het ontbreekt je nergens aan. De rekening viel, gelet op de kwaliteit, alleszins mee!

Een aanrader!

Yvonne en Theo Eitjes

76. Echt een top restaurant! Onvergetelijke uurtjes. Gezellige sfeer. Leuke, vriendelijke en goede bediening. We waren er vorige week zondag met 5 personen, hadden allemaal een 4 gangen verrassingsmenu. de een had een vismenu de ander een vleesmenu. We hebben ons laten adviseren voor de wijn die prima smaakte. Voordat wij het door hadden was er 3,5 uur verstreken. Wij vonden het een goede prijsverhouding zeker gezien het feit dat je een hele avond uit bent geweest.

77. We hebben afgelopen zondag een zeer genoeglijke avond gehad in het restaurant de liefde.
    We werden zeer gastvrij ontvangen, de bediening was uitstekend.
    Het eten was van een uitzonderlijke klasse.
    De geroemde mosterdsoep was werkelijk heerlijk!
    De snoekbaarsfilet met bieslooksaus was een voltreffer!
    De vinoloog van het restaurant zorgde voor een mooie bijpassende wijn.
    Alle lof voor dit restaurant, ik kan dit restaurant zeker aan bevelen.

78. Monique en Jos Weber

Vanmiddag hebben wij ons wederom aangenaam laten verrassen bij een proeverij van De Liefde. Net als de vorige keren was de sfeer uitstekend, werden we gastvrij onthaald, was het eten uitstekend van kwaliteit, en werd de proeverij opgeluisterd door de enthousiaste uitleg over de diverse wijnen en de streken waarin deze verbouwd worden.
    Wat zo'n proeverij voor ons zo bijzonder maakt, is de varieteit tussen de verschillende gangen en de wijnen die erbij geschonken worden. Iedere keer weer worden eten en wijn door elkaar versterkt. En toch is iedere gang weer heel anders.
    Wij komen zeker weer een keer terug!

79. N. van Kessel

We zijn voor de eerste keer in dit restaurant geweest om deel te nemen aan de laatste wijnproeverij van dit seizoen. Wat een genoeglijke middag hebben wij gehad! Allerlei mooie gerechtjes kwamen in vier gangen voorbij begeleid door zeer verrassende mooie goed bijpassende wijnen. Combinaties die we zelf niet zouden hebben gelegd en daardoor het eten en drinken tot een zeer aangename ervaring maakten. We hebben er erg van genoten. Hier zullen we zeker vaker gaan eten! Een aanrader! Bediening is attent zonder opdringerig te zijn. Je bent er als gast in elk geval gezien! Helemaal prima.

80. willem van berendsen

Vorige week bij jullie wezen eten.
    Wat wel apart was dat we toen we in Doesburg liepen we door een man werden aangesproken die zei dat we bij zijn restaurant moesten gaan eten omdat het daar geweldig was.

We werden vriendelijk onthaald en ook dezelfde man die we in de stad tegenkwamen liep daar rond (bleek later dat dat de vinoloog was) nou ja vinoloog volgens mij kan hij goed etiketten lezen want verder kwam er niet veel informatie vrij over de wijnen en toen hij ons een wijn liet proeven wilde hij niet vertellen wat voor een soort wijn dit was.
    Al moet ik zeggen dat de kwaliteit niet super was, zeker niet voor de prijzen die we ervoor moesten betalen.
    Maar goed dat terzijde, het eten was zeker wel lekker al vond ik de kwaliteit van de ingrediënten niet allemaal even goed.

Over het algemeen een hele fijne avond gehad maar voor de prijs die we moesten afrekenen een beetje te veel.

81. Afgelopen zaterdag voor het eerst bij "de liefde" geweest, toevallig liepen we er langs bij een wandeling door Doeburg
    En dat was zeker de moeite waard. Het personeel is uitermate vriendelijk en gastvrij. De vinoloog die op een zeer enthousiaste manier de verschillende wijnen aanprijst.
    De kaart was uitermate verrassend, het eten was erg lekker en de presentatie was erg goed.
    Het was een zeer geslaagde avond met heerlijk eten en drinken in een gezellige omgeving.
    Als we in de buurt zijn komen we vast terug.

82. Toelichting op mijn recensie: de beide vaste koks waren die avond ziek en vrij. Er was een inval kok, met leerlingen, die een totaal andere opmaak en spanning aan de gerechten gaf.

Er zit niets anders op dan nog een keer te gaan eten bij dit geweldige restaurant. Wat een straf ;-) !!

83. pollux van t hul

Na een wat vreemd binnenvallen door parkeerperikelen (waar geen reden toe was,daar er prima opties waren) bleef onze gastheer professioneel ontspannen en liet onze ouders rustig bekomen van hun opwinding.
    Zeer goed uitgedachte gerechten.
    Veel aandacht en met inderdaad veel liefde.
    Zeer attent in de hele benadering.
    Zeer smaakvol van een zeker meer dan goed niveau.
    Ook met net dat even iets andere dan wat je gewend bent.
    Ingredienten van een hoge kwaliteit en dat proef je er vanaf.
    Veel finesse.
    Al met al zeker een aanrader.

84. Vd Beukel

We zijn op een bijzondere manier ontvangen, voelden ons zeer welkom. De avond is als een verwennerij ervaren. Wat een heerlijke sfeer, meer dan enthousiaste bediening, die hun emotie ook waar weten te maken!! We hebben ons werkelijk gast gevoeld, heerlijk gegeten en een mooie avond gehad. De liefde op een liefdevolle manier ervaren! Johan, Joke, Jaap en Else

85. Anke Morshuis

We kwamen bij dit leuke restaurant terecht na het lezen van alle enthousiaste recensies op eet.nu. Na een heerlijke avond kwamen we tot de conclusie dat alle enthousiaste verhalen volledig klopten! Het eten was heerlijk en ik heb nog nooit zulke lekkere witte (huis)wijn gedronken. De bediening was prima en de tijd tussen de gangen was precies goed. Kortom, we hebben een heerlijke avond gehad en kunnen dit restaurant bij iedereen aanraden!

86. Brigitte de Gier

Gisteravond voor het eerst bij "de liefde" geweest op aanraden van mijn zus. En dat was zeker de moeite waard. Het personeel is uitermate vriendelijk en gastvrij. De sommelier weet heel enthousiast de verschillende wijnen aan te prijzen, waaronder ook bio-wijnen. Deze waren overigens zeer verrassend! We hadden het verrassingsmenu en daar zat de winnaar bij: mosterd/vissoep. Deze was erg lekker. Het was een zeer geslaagde avond met heerlijk eten en drinken in een geweldige ambiance! Top, doen we zeker nog een keer.

87. fam. van der Hoeven

Al een aantal keren hebben we de Liefde bezocht en zijn steeds weer positief verrast. Ook vanavond was het weer super. De nieuwe kaart brengt heerlijke gerechten en voor onze 3 kinderen werden de menu's op maat gemaakt. De enthousiaste sommelier maakt geweldige spijs-wijn combinaties. Maak zelf geen keuze van de wijnkaart en laat u verrassen! Het was weer een geslaagde avond.

88. Antoon en Ditty

Dat gastvrouw Margreet en -heer Yorick van restaurant De Liefde meer in hun mars hebben dan hun gasten culinair te verwennen, hebben wij afgelopen donderdag mogen ervaren. Na een hartelijk ontvangst met thee met eigen gemaakt gebak (nergens zo lekker te krijgen), begon onze avond met een stadswandeling van ongeveer 1 uur. Boeiend zoals Wim, onze gids, ons de geschiedenis van een gedeelte van Doesburg uitlegde.
    Terug in het restaurant verbaasden we ons over de vele vegetarische gerechten waaruit te kiezen viel. Een echt walhalla voor vegetariers. We lieten ons verrassen door de kok, door het verassingsmenu te kiezen, met de gedachte dat je dan veel gerechtjes van de nieuwe menukaart te proeven krijgt. En onze gedachten kwamen uit. De ene smaakexplosie volgde de andere op. Bij elk gerecht een passende wijn om de gerechten nog meer tot uitdrukking te laten komen. De bediening was zoals het hoort, betrokken en attent om ons het als gast naar de zin te maken.
    De smaak van de verschillende gerechten hebben we 's avonds geproefd. Als herinnering nemen we mee dat we nog vaak aan onze tweede kennismaking met restaurant De Liefde zullen terugdenken. De combinatie van stadswandeling en dineren was bijzonder leuk, leerzaam en voor herhaling vatbaar.
    Al met al kunnen we dit restaurant bij een ieder dan ook van harte aanbevelen. Niet twijfelen, gewoon gaan!

89. Thei en Ragna

De naam van jullie restaurant is treffend! De liefde en passie was voelbaar in de maaltijden, het advies voor de wijnkeuze en de geweldige bediening van een op elkaar ingespeeld team wat oprecht haar gasten wil verrassen! Helemaal gelukt! Ontzettend lekker gegeten met fantastische wijn! Waar een ontmoeting en een kort gesprek in de sauna toe kan leiden. Wij komen zeker weer een keer terug!

90. Liefdevol ontvangen, zeer attente bediening en een hele enthousiaste sommelier. Wij gaan vaak uit eten, maar van het onthaal dat wij hier kregen worden we helemaal warm. Mochten we weer vanuit het zuiden in de buurt zijn, dan komen we zeker weer.

91. Een dag in Doesburg, een hotelletje (hotel Doesburg) maar...dan nog een lekker eetadresje. Kijkend op de menukaart van restaurant de Liefde (op het terras) kwam de eigenaar naar buiten om zijn resaurant vol enthousiasme en vol beloftes aan te prijzen. We zijn die avond heerlijk verwend, culinair, maar ook persoonlijk. We kregen een tafeltje midden, in het zeer sfeervolle restaurant, maar vóór we het voorgerecht kregen, kwam er een tafeltje aan het raam vrij, en werd ons gevraagd of we daar liever wilden zitten; super service!! Wijn laten adviseren bij je gerecht is echt een aanrader, zelden zo'n lekker wijntje gedronken, maar... daar hangt wel en prijskaartje aan, laat je dus niet verassen en vraag daar even naar. Een restaurant dat echt aan te raden is als je in Doesburg bent!

92. We zijn gisteravond, tijdens ons "weekendje weg", heerlijk wezen eten bij "De Liefde".
    Werkelijk waar chapeau voor alles!
    Het was gewoon in een woord GEWELDIG!
    Zelden zo lekker ergens gegeten!
    Een echte aanrader voor iedereen die lekker romantisch en in een zeer gezellige, huislijke sfeer wil dineren.
    Kortom SUPER!
    Een dikke vette 10!!!
    Als we in de buurt zijn, komen we zeker nog eens terug.

93. In december hebben wij een hele leuke avond gehad in De Liefde. Heerlijk gegeten, maar vooral de wijn was bijzonder. Goed advies en zeer enthousiaste uitleg. De combinatie met het eten was perfect! De liefde is een plek voor bijzondere gelegenheden. Ook met groepen kun je er heel goed terecht. Het is zeker niet de laatste keer dat we een bezoekje gebracht hebben aan De Liefde!

94. Op zaterdagavond 7 januari 2012 gegeten bij restaurant De Liefde. Wij troffen een mooie menukaart aan voor elk wat wils.
    Aangezien we die dag zeer betrokken waren bij de slipjacht van Hummelo gingen we voor wild. Een zwijnenpotje en een wildschotel. Alles van een uitstekende smaak en prima op temperatuur geserveerd. Als klap op de vuurpijl was echter de mooie en smaakvolle wijn uit Noord Italië en Carlifornië.
    Het toetje mocht er ook wezen, maar dat zou iets goedkoper ook kunnen. De koffie na afloop met kwaliteit bonbons maakte alles weer goed. Bij het volgende bezoek hebben we recht op een fles wijn. (tegoedbon)
    Daar gaan we wel gebruik van maken, we komen terug.

95. Afgelopen dagen zijn wij heerlijk weg geweest naar een hotel in Duiven. Woensdag waren we op zoek naar een leuk restaurant in de buurt. Via internet kwamen we in het mooie stadje Doesburg terecht. Omdat we niet bekend zijn in Doesburg ga je eerst een rondje wandelen en de menukaarten bekijken. Toen we bij restaurant 'De Liefde' de menukaart aan het bekijken waren kwam de eigenaar ons al begroeten, en we moeten toegeven, door zijn leuke welkomstgroet kozen we om hier naar binnen te gaan. Het eten was ontzettend lekker. Het personeel is heel gastvrij en weet heel goed hoe je met klanten om moet gaan, complimenten! Ook heeft de eigenaar goede kennis van verschillende wijnen. Wij hebben genoten en zouden iedereen het aanraden om eens bij 'De Liefde' te gaan genieten van heerlijk eten en om eens goed in de watten gelegd te worden. Na afloop kregen we ook een mooie fles wijn mee naar huis, erg leuk en lekker natuurlijk ;-)

96. Wij hebben een weekje terug heerlijk en gezellig gegeten!

We hadden een verrassingsmenu besteld. Het eten was erg goed en gevarieerd, en we konden voor het hoofdmenu alsnog kiezen tussen twee gerechten.
    De heerlijke wijnen in het wijnarrangement, die per glas werden geschonken, waren heel bijzonder en pasten uitstekend bij het eten.

Extra pluspunt: het enthousiasme van de sommelier.

97. Kerstdiner in restaurant de Liefde.

Samen met mijn man, 2 zoons van 18 en 23, en vriendin,
    zijn we vol verwachting naar het restaurant gegaan en werden gast vrij ontvangen door de gastvrouw.

Het kerstdiner was a la carte. Dit was erg prettig zodat ieder zijn eigen menu samen kon stellen. Na enige overweging hadden we samen de keus gemaakt om van de wijn proeverij gebruik te maken.
    Dit was onze eerste ervaring met wijnproeverij, mede het feit dat ook onze zoons en schoondochter geen wijn drinkers zijn, en vonden het uiteindelijk een hele openbaring.
    Bij elk gerecht werd er door de vinoloog enthousiast de uitleg gegeven van de bijbehorende wijn.
    Aan het einde van de avond waren we tot de conclusie gekomen, dat het diner en de wijn ervaring voor ons gezin een onvergetelijke avond is geweest.
    Hiervoor bedankt en zeker tot ziens.

98. Met zijn vieren ons laten verrassen met een 4 gangen diner en bijpassende wijnen. Met name de combinaties waren voortreffelijk. Zulke mooie wijnen krijg je nooit voor een redelijke prijs bij de gerechten. Binnen enkele weken in diverse restaurants in Doesburg gegeten vanwege werkzaamheden in ons eigen huis en de Liefde vonden wij beslist de beste. En de vis-mosterdsoep is een terechte winnaar.
    Wij gaan zeker op herhaling.

99. Simon Braun

Eten bij De Liefde is absoluut goed! Wij hadden een menu met veel ruimbemeten porties wild, en, gewoon ontzettend lekker. Misschien bevalt het sommigen niet dat je niet zelf een fles wijn kunt bestellen, maar het idee dat je bij elk gerecht de wijn drinkt die erbij past klopt gewoon; zeker als je de aanbeveling volgt van Ben?, overheerlijke wijnen die je anders (misschien) nooit zou hebben gekozen en perfect passend bij het gerecht. En dat alles voor een heel redelijke prijs! Het enige wat ontbreekt zijn nog meer gasten voor de gezelligheid; dit restaurant hoort te bruisen. Ga zo door!!

100. Gisteravond hebben we ontzettend lekker gegeten in jullie restaurant. 'n Goede sfeer, heerlijk eten en drinken, goede bediening.
    Kortom we komen zeer zeker graag nog terug.

Vorige pagina

Volgende pagina