De Brielsche Aap in Brielle

Voor ons eiland is een grote parkeerplaats (achter de supermarkt Jumbo).

ma 10:00 - 22:00

• Aan het water

ma 10:00 - 22:00
di Gesloten

1. De Brielsche Aap

2. Op een vrijdagavond komen wij onverwacht langs. Het was niet erg druk, dus een plek is snel gevonden. Groot complex met diverse ruimtes, opgebouwd van materiaal, waar kassen mee worden gebouwd. Veel glas dus. Personeel is niet alert op binnenkomers, moesten zelf ons aankondigen. Wat het interieur betreft: heerlijke ruimte met verschillende 'zitjes'. Van gewone houten tafels en ronde banken, waar je met ca. 10 man aan kan zitten tot lage tafels met woonkamerbanken en -stoelen. De sfeer is relaxed en aangenaam. Ruim opgezet, planten, goed verlichting. Wat ons betreft een 10. De bediening is erg vriendelijke, neemt veel tijd voor je. Ook zij streven naar een relaxte sfeer. Omdat het niet druk is, gaat dat prima. Mocht het wel druk zijn, dan kan dat wellicht niet goed gaan, zoals je dat in andere reviews leest. Maar wij hebben niets te klagen. En dan het eten. Mijn vrouw heeft een citroenrisotto met kabeljauw. Heerlijk. Goede smaken. Zelf heb ik een Japanse biefstuksalade genomen. Wat zuinig met de biefstuk, maar wel goed klaar gemaakt. De salade is op zich lekker, met diverse sla-soorten, tomaatjes, sinaasappel, enzovoorts. Het geheel wordt Japans gemaakt met een soja-dressing. Jammer is, dat er veel te veel dressing is gebruikt. Japanse sojasaus is nogal zout, waardoor je nauwelijks de salade zelf proeft. De smaken vallen weg tegen het zout. Al met al een prettige ervaring, maar met een kanttekening voor bepaalde gerechten. Ik geef in zijn geheel een 8, omdat ik ervan uitga dat ze nog moeten leren. Ze bestaan nog geen jaar en ik vermoed, dat het geen rasechte horeca-mensen zijn. Prijs/kwaliteit: een 7. Prijs iets te hoog voor wat je krijgt.