Hier zie je hoe de meningen over de Thúskomme verdeeld zijn.

Vorige pagina

Volgende pagina

1. judith Hesp

Begin april vierde ik bij Thuskomme heel feestelijk mijn verjaardag en konden we er, na het borrelen, met 60 gasten aan drie lange tafels vurrukkullukh dineren. He-le-maal TOP; niet alleen vanwege de lekkere vega- en vismaaltijden maar zeker ook door de zeer vriendelijke bediening! Vanaf dat moment hebben we met diverse vrienden nog een paar maal van het heerlijk verse eten én de superlekkere kaasfondue kunnen genieten. We hopen in de toekomst nog regelmatig bij dit uitstekende restaurant terug te kunnen keren.

2. Elles de Wit

Wat een heerlijke avond! De meest fantastische kaasfondue gegeten en ook de voorgerechten en andere hoofdgerechten waren erg lekker.
    De avond werd uiteindelijk compleet gemaakt door de ontzettend vriendelijke bediening.
    We komen zeker terug!

3. Heel attente bediening. Kundig, goede informatie.
    De Friese worst met Friese mosterd (tip ook te koop in restaurant) was geweldig en voor de niet vleeseters hadden ze een superieure dip.
    Ruime keuze vis, vlees, vega(n) met Friese twist en sublieme toetsjes, en veel keuze in drankjes zoals van de tap, als (Friese) likeurtjes toe.

4. Gewoon heel gezellig. Zonder poespas maar wel genieten! Hopelijk blijven ze nog lang de buurt gezellig houden!

5. Leuke tent, goed eten, fijne service.
    Enige kritiek wat ik kan bedenken is dat de groente van het voor- en hoofdgerecht exact dezelfde waren.

6. Marianne

Wij hebben (buiten) geluncht bij Thuskomme. Ik was hier voor het eerst. De aankleding buiten zou iets gezelliger kunnen zijn. Het is een mooi plekje, met fijne grote bomen. Maar de tafels en stoelen die buiten staan hebben hun beste tijd wel gehad. Wij vonden de lunchkaart erg beperkt, maar de gerechtjes die we gegeten hebben waren heel goed. Vooral de oeuf en cocotte. Beetje jammer dat er geen oesters waren! Erg leuk en uitgebreid dranken assortiment. Ook de vermelding van de leveranciers bij veel van de gerechten voegt zeker wat toe. Bij het (binnen) afrekenen was ik verrast door het formaat van de zaak, maar zeker ook door het leuke interieur. Dat moeten ze dus doorzetten naar buiten. Maar al met al hebben wij ons hier prima vermaakt, mede door de attente bediening.

7. Annelies Braams

Perfecte plek, heel gezellig, lekker eten, goede en leuke bediening.

8. Grietje van der Mossel

Leuke tent, mooi ingericht, prima service en een leuke kaart met Friese accenten. Als Friezin ging mijn hart sneller kloppen van de Frysamisu en de White Frisian. Erg lekker en ook de kimchi tosti met Friese kaas en lekkere salade on the side ging er goed in. Ik kom werom!

9. Liesbeth

Super service, zeer attent, proactief en uitermate klantgericht personeel, spannend en bijzonder en zeer smakelijk eten, echt hele andere gerechten op de kaart dan gebruikelijk (Friese streekproducten, geweldig), enorm gezellig (inrichting en sfeer), groot scherm voor voetbal/ sport, lekker ruim, lekker zitten, prachtig en groot terras, zeer uitgebreide bierkaart (met Fries -/Wad-bier, heel tof), lekkere cocktails, goede wijn. Ik ben een geweldige ervaring rijker! Jammer dat ik er niet al eerder kwam, maar nu ga ik zeker vaker, ook omdat de kaart regelmatig wisselt :-)

10. Hele leuke avond gehad met super lekker eten, heerlijke biertjes en hele goede service, voelt echt als thuiskomen. Aanrader dus!

11. In een woord fantastisch!!! Heerlijk relaxed eten in een schitterend leuk restaurantje. Met allerliefst personeel.

12. Lekkerste kaasfondue ooit en altijd gezellig en vrolijke bediening.

13. Zeer vriendelijk personeel, knusse huiselijke sfeer en beperkte maar originele kaart met biologische, eerlijke gerechten. Aanrader!

14. Heerlijk eten in een heel fijne sfeer.

15. A.de Wit

We zijn ondersteboven van de leuke schemerlampjes.
    Voldoende keuze in vegetarische gerechten.
    Ondanks dat we er op woensdag avond waren was het er gezellig druk.

16. marie-jose Pelzers

Heerlijk gegeten en gedronken en super lieve bediening en we hadden een super gezellige avond tot laat.

17. Leuk buurtrestaurantje. Prettige sfeer, vriendelijke bediening.
    Veel bierkeuze. Eten goed, niet heel bijzonder.
    Behalve in de naamgevingen herkenden we weinig Fries

18. Prima eten, gezellig en voor herhaling vatbaar

19. Sympathiek restaurant, bijzonder en leuk ingericht. Echt eens wat anders qua eten en drinken.

20. Hele gezellige oase in verder vrij dor deel van Oost. Superfijn personeel, geen knipmes gedoe. Uitstekende bierkeuze, lekkere wijnen. Het eten is niet állemaal even denderend, maar ze durven wel. Met name de voorgerechten, b.v. gegrilde groenten zijn aan te raden. Fijne plek voor koffie en een biertje ook en informeel zakelijlk overleg.

21. Ontzettend vriendelijk personeel die veel aandacht heeft voor alle klanten, ontzettend lekker en goed gegeten en fijne sfeer in het restaurant. Zeker een aanrader!

22. Lekker eten, een prettige ongedwongen sfeer en vriendelijke bediening. Wat wil je nog meer!

23. Aardige bediening, lekker eten en goede biertjes. Prijs/kwaliteit is goed!

24. Fantastische plek waar je je altijd thuis voelt. Met heerlijk verrassend eten voor een prima prijs. En uitstekende service.

25. Gerrie Smink

Een etentje zoals je dat niet vaak meemaakt! Heel originele kaart, met genoeg keuze. Zowel het gerecht met de rookworst, het stoofpotje paddestoelen en de kaasfondue met heerlijke bijlagen waren super lekker. De witte Pinot Grigio was perfect. Kortom: we komen zeker terug en zullen dit restaurant met heerlijke Ingrediënten uit het Friese land bij anderen aanbevelen!!

26. Super leuke locatie met zeer vriendelijk en kundig personeel. Ambiance is ruim, gezellig en prima akoestiek. Menukeuze is beperkt maar dat weet je vooraf. We vonden de gerechten wel enigszins verrassend qua keuze maar niet erg hoogstaand. Beetje de indruk : dit kan ik zelf zonder al te veel kennis en kunde ook maken. Voor de prijs zou ik iets meer diepgang verwachten.

27. Michiel Vos

Gewoon gezellig. Niet veel keuze uit eten, wel veel alcoholvrije drankjes!!

28. Jan Maarten Dros

Top tent met lokale en Friese producten, een ongedwongen sfeer en heel veel ruimte. Een fantastische gastheer. Kom snel naar deze parel in de Indische Buurt voor de winterstop begint!

29. Marijke Genuit

Dit is echt een bijzondere plek in de Amsterdamse Indische Buurt. Aardige mensen, prima eten en drinken in een ongedwongen huiskamersfeer. Sinds ik het ontdekt heb, spreek ik het liefst hier af voor lunch, koffie of thee (probeer de kruidige Amsterdam blend). De kaasfondue schijnt ook geweldig te zijn, dus zodra we weer ‘s avonds uit eten mogen gaan we die proberen.

30. Pietsje Wijbenga

De sfeer en bediening was uitstekend.

31. Lekker gegeten en een fijne sfeer. Attente bediening.

32. Zo gemoedelijk, relaxed en plezierig. Een schat voor de buurtbewoners en een verrassing voor alle bezoekers. Ik had van tevoren gebeld en verteld dat mn vriend jarig is en omdat zijn roots in Friesland liggen, gaan we erheen. En we werden zo gastvrij en liefdevol ontvangen. 💓

33. Leuke gezellige tent, prettige gemoedelijke ontvangst. Prima gerechten zonder overbodige opsmuk. Hebben er lekker gegeten en komen zeker terug om enkele andere gerechten te bestellen.

34. Gastvrije ontvangst, prettig rustige sfeer. Leuke, Friese bierkaart. Overzichtelijke kaart, prettig geprijsd. En echt toplekker eten! Een warmgerookte paling vooraf, totale lekkernij! Kaasfondue met gegrilde groenten, subliem, de fish&chips van mijn tafelgenote 'de lekkerste die ik ooit at'. Aanrader!

35. Leuk restaurant met een aparte kaart. Vriendelijke attente bediening. De kaasfondue is een aanrader. Heerlijk gegeten.

36. Service was prima, ambiance goed, en maaltijd bijzonder van smaak. Behalve de appeltaart, die was wat weeïg. daar zou minder suiker in kunnen en wat meer zout.

37. Enorm genoten! Verrassende gerechten, ruime porties en mooie inrichting. Komen zeker terug!

38. Heerlijk huiskamerrestaurant met leuke Friese spulletjes (inclusief Friese noren en een moderne Friestalige klok). Geeft een bijzondere sfeer, zeker in het midden van de Indische buurt. Ook een goed terras. Bijzondere gerechten, geen haute cuisine maar lekkere, voedzame kost. Veel keuze in lekkere (Friese) drankjes en hapjes. Bediening moet soms even op gang komen maar zijn verder super aardig en behulpzaam. Kortom, Fryslân Boppe (zeg ik als Amsterdammer met Brabantse roots...).

39. Thuskomme is een heerlijk restaurant in Amsterdam Oost.
    In een rustige wijk, maar dichtbij de javastraat.
    We hebben een voorgerecht gehad van oesters en ceviche, allebei erg lekker.
    Daarna de lamsbout, wat ook echt heerlijk was.
    De bediening was absoluut top en heel gezellig.
    Bedankt heren!

40. Koos van Dijken

Met 6 vrienden had ik - wederom - een heerlijke avond bij Thúskomme. Elke keer word je bij binnenkomst weer verrast door de aankleding, die warmte en gezelligheid uitstraalt. De kaart is niet zo groot: des te beter, want dat betekent een verse doorloop. De gerechten zijn overigens origineel en van uitstekende kwaliteit. Dat geldt ook voor de wijnkaart. En tot slot en zeker niet onbelangrijk: een goede prijs-kwaliteitverhouding én een fijne service!

41. Thuskomme zit op een leuke plek, heeft een uniek keuzemenu met een Friese twist en de bediening was attent!

42. Hier met een groepje vrienden gegeten.
    Alles was goed van het eten tot en met de bediening en sfeer.
    Heerlijk gerechten met een Friesche twist eraan.

43. Hele fijne, warme en gastvrije plek. Verstopt in Amsterdam Oost.

En verrassende gerechten met Friese roots

44. Loes Tonneijck

Goeie prijs kwaliteit verhouding. Leuk ingericht restaurant.
    De bediening vrolijk en goed.

Hoop als alles weer wat normaal is, daar mijn pendioes feest te geven…

45. Dit is gewoon een heel fijn restaurant. Lekkere en zeer goed verzorgde maaltijden en desserts, geweldige keuze uit (tap)bieren en ook nog eens erg vriendelijke en attente service. Lijkt me duidelijk.

46. Robbert

Heerlijke broodjes en een vriendelijke bediening. Top lunch.

47. Heel lekkere zeebaars ceviche én kaasfondue gegeten! Bediening heel vriendelijk, maar nog niet zo oplettend / vlot. Fijne plek om uit eten te gaan.

48. Roelien Benjamins

Dat we weer uit eten kunnen is zalig, maar dat je dan naar zo'n unieke plek kunt die buiten de vanzelfsprekende route ligt, net om je eigen hoek. Thuskomme is niet alleen thuiskomen, maar een genot voor de verschillende smaakpapillen die net weer een andere ervaring krijgen dan ze verwachten.

49. De soep van de dag was onovertroffen en de vis rillete deed er nauwelijks voor onder. Lamsbeen en vis en croute waren nieuw op de kaart en ook niet onbelangrijk echt heerlijk. Oud en vertrouwd de frisamisu. Gewoon na de lock down geweldig thuiskomen!

50. Tim Bartlema

Mijn favoriete tent in Oost!

51. Heerlijk eten, mooie locatie, goede bediening. Wij hadden de Friese kaasfondue en dat was de lekkerste die ik ooit heb gegeten! Vreselijk jammer dat ze dicht moeten vanwege de gedeeltelijke lockdown... Take away in the meantime!

52. Lekker ontspannen, mooie grote, veilige ruimte, natuurlijk nu wat afstandelijk, maar dat voelt juist prettig, aardige bediening, net onhandig genoeg om niet glad over te komen maar charmant te blijven, heerlijke (dat hangt wel van je leeftijd af vermoedelijk, kent U de Kinks en Sonny en Cher nog) muziek, (te) grote porties, weer eens wat anders dan de eenhapssla die je normaal gesproken geserveerd krijgt, geen gezeur gewoon water bij het eten, nu al een topper, als het weer wat voller kan over een tijd wordt het nog gezelliger en zal het wel dringen worden. Aanrader dus en wel direct.

53. Wat een leuke plek! Echt een verborgen parel. Lekker gegeten, bediening komt uitgebreid uitleg geven (en nemen afscheid als ze eerder weggaan dan jij) en de prijzen echt scherp voor wat je krijgt. Deze Friezin was inderdaad echt even thuis. Hopelijk tot snel!

54. Lekker eten in een zeer leuke setting!

55. Best place in Amsterdam East! Great food, great drinks and amazing people!

56. Lekker en gezellig en coronaproof.

57. Erg gezellig, voor mij dus erg persoonlijk, erg veel frituur.

58. Heerlijk gegeten en fijne service. Qua coronamaatregelen heel correct, zo kun je echt zorgeloos genieten. Voor herhaling vatbaar!

59. Heerlijk gegeten. Goede combinaties en heerlijk suikerbrood als toetje.

60. Heel lekker gegeten, sfeer gezellig met livemuziek die op goede sterkte was zodat je elkaar nog kon verstaan.
    Aardige bediening

61. Fijne plek, lekker eten!

62. Voor de eerste keer eten bij Thuskomme was een aangename ervaring.
    De plek, de inrichting, het personeel, allemaal prettig en relaxed. Het eten verrassend.
    Vooral de ingemaakte groente bij de heerlijke kaasfondue was erg lekker. Uit eigen tuin?
    De boekweitrisotto in ui was erg origineel maar moeilijk te eten met het beschikbare bestek. Daarbij was een scherp mes onmisbaar. Bovendien niet echt genoeg voor een grote kerel.
    De vis zag er erg goed uit. Heerlijke biertjes.
    Al met al maakte het bezoek aan Thuskomme na een niet zo gewaardeerde film in Studio K de avond meer dan goed.

63. We hebben fijn gedrieën een drankje kunnen doen, bediening en service waren best prettig...

64. Sfeer, interieur, aankleding erg leuk.
    Ook het concept Friesland erg leuk. Dat komt overal in terug.
    Alleen had ik meer verwacht van het eten.
    Klinkt allemaal lekker en leuke verrassende combinaties, alleen is de frituur hoofdonderdeel van de gerechten, waardoor alle interessante smaken verloren gaan.
    Eigenlijk meer veredelde snackbar.
    Laat de frituur uit en bak die lekkere vis gewoon in de pan. Lekkere saus erbij, verse groenten en smullen maar!

65. Blair Bassett

Gezellig en heerlijk.

66. Tige nei it sin, lekker iten en goeie sfeer!

Hartstikke fijn, lekker eten en een goeie sfeer!

67. Marijcke

Lekker gegeten, originele gerechten met een goede smaak. Ontspannen sfeer en prettige bediening.

68. Heerlijk even gezeten na weer het eerste concert bij Nedpho. Het lekkerste alc vrije biertje ooit gedronken, op advies van de serveerster. Mijn maatje nam uiensoep, ook erg lekker. Alles prima, aardige bediening, ik kan iedereen van harte aanbevelen naar Thuskomme te gaan.

69. Gabriel van Tooren

Heerlijk gegeten en natuurlijk ook gedronken. Zeer gastvrij ontvangen, ontstekend geadviseerd.
    Door het zeer kundige personeel. Echt een aanrader! Mij zien ze daar snel weer terug.

70. Lekker gegeten op het rustige terras. Eten heerlijk. Bediening vriendelijk, maar wel wat traag. Drankjes duurden heel lang, bij brengen van spullen wordt niet gezien dat glazen leeg zijn.

71. Fantastic restaurant! We really like this place - have been several times. The service and the food have been consistently amazing. The Oysters are a must-try if you are there for the first time. The beer selection is really great, with nice, local beers on the list. The atmoshpere is very relaxed and casual. Presently, the corona-measures are observed and respected.

72. Laura Oomens

Thuskomme is een fijne en gezellige plek om bij elkaar te komen, zelfs met coronamaatregelen!

73. Frederieke

De wijnen en voorgerechten waren prima, hoofdgerecht minder goed, vooral erg vet. De bediening was aardig en zorgvuldig, goed met de coronamaatregelen, maar soms leek men ons te vergeten en moesten we lang wachten. Wel een gezellige zaak!

74. Wat een fijn en leuk restaurant. Lekker, eenvoudig eten maar toch bijzonder. Lekker bier ook. We komen snel terug.

75. Margriet Marie Govaart

Na de Corona stop hebben we weer bij Thuskomme gegeten. Een fijne plek in de buurt. Het eten (bisque vooraf en vis en vegetarisch als hoofdgerecht) was heerlijk. Ook de sfeer als vanouds.

76. Met zijn drieën hier gegeten. Als voorgerecht 1 x aardpeersoep (soep van de dag), 1 x Friese worst en 1 x desembrood besteld. De soep smaakte goed, wat ons opviel was de hoeveelheid kruidnagel in de Friese worst. Volgens echte Friezen is dit Groninger worst. Het desembrood was warm, had wel iets te lang in de oven gestaan was nl. Meer dan knapperig. Als hoofdgerecht alle drie de vis besteld, deze was nogal flauw. Toen we dit meldden, bleek dat het de dag ervoor te zout was geweest wellicht daarom nu te flauw. De vis werd geserveerd met wat gemengde sla en friet in een papieren zakje net als bij de frietboer. Vonden we leuk en zo bleef het ook at langer warm. Twee van ons zaten vol, 1 x als toetje de chocolade-mascarponetaart besteld (taart van de dag) deze was zalig. Bij de thee echte Friese dumkes, het kon niet op. Een restaurant om terug te komen!

77. Gezellige sfeer, lieve mensen. Stoofpotje lekker!

78. Willem de Haan

Heerlijk eten, zeer vriendelijk bediening, en prima plek waar je ook met kinderen terecht kunt.

79. Arthur de Boer

Helemaal uit de route, diep weggestopt in Oost, maar de omweg meer dan waard. Verrassende gerechten, stuk voor stuk van hoge kwaliteit (de wilde waddenoesters, de paling, maar vooral het stoofpotje!) attente bediening en een sfeer waarin wij ons meteen thuis voelden. Hier komen we zeker terug!

80. Heerlijk gegeten en mooi ambiance.

81. Altijd lekker. En supergoeie sfeer!

82. Heerlijk eten, vriendelijk en geïnteresseerd personeel + een fijne sfeer. Zeker een plek om een keer terug te komen.

83. Een heel leuk en sympathiek restaurantje. De sfeer is prettig, de gerechten heerlijk en de drankkaart is weer eens wat anders en uitgebreid.
    We vonden de prijs van het eten alleen aan de hoge kant. Daarnaast is de bediening, heel erg vriendelijk, maar niet efficient. We moesten ook lang wachten op ons hoofdgerecht. Daar valt nog wat te verbeteren! Maar als je de tijd hebt en zin hebt in iets anders, echt een aanrader.

84. Het ging allemaal een beetje rommelig: de bediening was niet scherp, van de niet al te uitgebreide kaart waren meerdere gerechten niet beschikbaar en van andere gerechten bepaalde componenten niet.
    Wel lekker gegeten, maar niet zodanig als we verwacht hadden na alle lovende recensies.
    Had het ook wel netjes gevonden als in de prijs verdisconteerd zou worden dat de friet niet huisgemaakt was (huisgemaakt was met zwarte stift doorgestreept op de kaart) of dat er wit stokbrood werd geserveerd, omdat het zuurdesembrood van de kaart op was.
    Het was echt niet heel slecht, maar wel beneden verwachting.
    De bediening kwam soms twee keer achter elkaar hetzelfde vragen, dan zag je ze weer heel lang niet. Op een bepaald moment serveerde een van de koks het dessert na meerdere keren op de bel te hebben gedrukt, omdat de bediening buiten stond te roken.

5,5
  85. Hele aardige mensen hier, geen kapsones maar gewoon leuk. Eten heel lekker met steeds weer andere dingen maar gelukkig staan de waddenoesters en kaasfondue altijd op de kaart!

86. Great stay at the restaurant! Very friendly and excellent cuisine!

87. Yorgos Chrysopoulos

Lekker eten, mooie gerechten en goede sfeer! Goed restaurant om eens te bezoeken!

88. Heerlijk gegeten, wat een prima sfeer. Enne, wat een super gastheren!

89. Topavond op alle fronten!

90. Jacqueline

Gereserveerd maar aangekomen bleek het gesloten! Op de ramen ook niets te lezen, wel dat ze geopend zouden moeten zijn. Erg jammer, verjaardags lunch is zo in het water gevallen!

91. M.H. Khoe

Prima eten in een gezellige, ongedwongen sfeer met vriendelijke bediening.

92. Lekker eten, aardige bediening, prettige sfeer. Ik kom zeker terug. Jammer dat ze alleen in het weekend open zijn.

93. Heel erg gezellig gegeten bij Thuskomme! Het eten was lekker, maar de bediening en sfeer was nog beter. Het elfstedentochtspel is een echte aanrader.

94. Prima restaurant om elkaar te ontmoeten. Vooral de rustige sfeer beviel erg. Ben er voor de tweede keer geweest. Het vegetarische gerecht was prima, de mosselen nogal doorsnee. Restaurant heeft een prima droge witte wijn.

95. Een heel leuke en sfeervolle locatie. Het eten was redelijk, maar miste voor mij finesse. Wij hadden oa het vegetarische gerecht met Portobello. Dat wat de portobello begeleidde was flets van smaak en ook niet bijster mooi opgemaakt.

De service was vriendelijk, maar had een stevige uitglijer. Twee van ons gezelschap gaven tevoren aan geen rucola te willen en kregen het vervolgens toch. Wat is dan logischer dan eerst even excuses aanbieden. Alleen een superieur lachje kon ervan af. Jammer.

6,5
  96. Thuskomme is echt een geweldige plek ergens ietwat verscholen in Oost. Heel sfeervol en superrelaxed. Voor een feestje of borrel of gewoon ff een kop koffie of thee. Wij hebben met 15 man heerlijk gekaasfondued. Ook helemaal goed!
    Ik hoop dat nog veel meer mensen de weg naar deze plek gaan vinden! (Hoewel, dan wordt t misschien te druk ;-).

97. Erg origineel. Vreselijke plek (buurt) maar daar heb je uiteindelijk geen last van. Het duurt even voordat je 'gezien' wordt. Eten deels lekker, deels wat minder. We zijn wel blij dat we het geprobeerd hebben, maar komen desondanks waarschijnlijk niet terug.

98. Een verscholen parel in amsterdam oost, fantastische keuken, mooie ingrediënten en een heerlijke sfeer. Top avond

99. Frank Aerts

Heerlijk eten. Super attente en leuke bediening. Topadres voor een avondje uit in een ontspannen setting voor een nette prijs. Fries op zijn best!

100. Zoals altijd heerlijk en eerlijk gegeten.

Vorige pagina

Volgende pagina