1. zondag 30 -12 hadden wij een champagne ontbijt met 14 personen. Ik heb het eten een 3 gegeven niet omdat het niet goed was, het was wel heel goed, maar het werd belemmert door A) de botten messen B) de harde boter en C) het zoutvaatje.
    In het eierdopje zat een lepeltje, dat bracht mij in verwarring (ik dacht een zacht eitje) ik wilden er het kopje afslaan maar dat lukten niet vanwege het botte mes. En kwam erachter dat het een hard ei was, toen het zoutvaatje. Dat moet je met twee handen bedienen mijn bord zat vol zout. Nu de boter, probeer eens een sneetje krentenbrood te smeren met harde boter, dan hou je alleen de korst over de rest frot helemaal op. Ook een broodje smeren met harde boter is moeilijk. De botte messen; een bot mes is verschrikkelijk, alles trek je kapot. Oudere mensen willen graag het brood klein snijden van wegen het gebit, dat lukten niet. Ook met de eierdopjes waren mijn kinderen op het laatst aan het spelen. Maak hier gebruik van het zijn positieve tips, dan maak ik van die 3 een 10.
    groetjes J Stokmans