Op dit adres zit nu: Trattoria Sophia

1. Vanmiddag geluncht met mijn dochtertje. Verse jus, een soep van gepofte paprika, creme fraiche met basilicum en een pastasalade met groente besteld.

De soep en de salade werden geserveerd met heerlijk dik, wit, vers brood. Zag er verzorgd en aanlokkelijk uit. De soep was verrukkelijk hoewel ik de smaak van basilicum een beetje miste. Misschien wat blaadjes er los bovenop doen? Staat ook mooi een beetje groen erbij.

De pasta in de pastasalade bestond uit dunne penne, perfect gekookt, dus nog een beetje al dente. De groente was rode ui, paprika, wat kleine tomaatjes en een paar blaadjes rucola. Een uitstekende pastasalade.

Als tip zou ik willen meegeven om bij de pastasalade dikke plakken volkoren of meergranenbrood te serveren, omdat de pasta ook al wit is en ik zou er een rekje peper, zout en kannetje kwalitatief goede olijfolie bij geven. Dan kunnen gasten zelf de salade wat 'upspicen' en een scheut goede olijfolie is niet alleen heerlijk op de salade, maar ook om het lekkere brood in te dippen.

Verse jus was uitstekend.

Sfeer en service allebei een 10. Erg mooi verbouwd pand, hoge plafonds, gezellig ingericht met oog voor detail. Mooie grote, schone toiletten zodat je kind helpen geen marteling in een kleine ruimte is.
    Bediening; perfect. Aardig, correct. Je merkt dat je gewenst bent als klant en de bediening straalt uit dat zij ook blij zijn met hun werk.

Mijn aanmerkingen zijn enkel tips, want wij komen hier zeker weer; een aanwinst voor Schagen.