1. Beum (Brabants voor bomen) doet zijn naam eer aan en ligt midden in het bos wat een heerlijke verkoeling geeft en gezellig aan doet. Op de warmste dag van het jaar zijn we hier neergestreken voor de lunch. Het is net na 12-en en de boel zit buiten al goed vol. Bij Beum werken ook mensen met een licht verstandelijke handicap en/of complex gedrag, maar wel met liefde voor de horeca.
    Verder hebben ze er een eigen kruidentuin waar diverse ingrediënten uit komen.

Vrouwlief neemt een rosé, welke half zoet/ half droog is en dat is prima met dit weer. Ook mijn La Trappe is tikt lekker weg. Qua lunch bestel ik een grill burger met frietjes. Deze is lekker sappig, op een goed broodje en lekker garnituur. De frietjes zijn best OK, maar hadden een fractie langer in het vet mogen zwemmen.

Mijn vrouw besteld een salade met couscous en scampi en sesam tempura. Deze ziet er prima uit en is erg lekker. Leuk zijn de wasabi noten die een extra lekkere crunch & smaak geven.