1 positieve stem1 negatieve stem

• Landelijk

ma Gesloten
di Gesloten

1 positieve stem1 negatieve stem

1. Met koningsdag gaan wij traditioneel met vrienden eten, deze keer bij De Laegt in Almkerk.
    Had al een keer geprobeerd te reserveren maar zitten regelmatig vol. Op zich is dat een goed teken.
    Als we zitten krijgen we snel een drankje en de uitleg. Plankje brood met smeersels. Erg lekker en dan bestellen.

Ff wat gerechtjes eruit gepikt:
    - Tomatensoep geen topper, maar zeker niet slecht.
    - De schnitzel. Prima. Sausje is lekker.
    - Friet gewoon prima, met meer dan genoeg mayo.
    - De zalm is 1 van de weinige gerechtjes wat een behoorlijk stuk is… en lekker.
    - Krieltjes iets minder. In de schil, op zich niks mis mee, maar wat ze ermee gedaan hebben. Niet gekookt maar ook niet gebakken. Kleur raar bruin. Wel eetbaar maar zeker niet geweldig.
    - Pasta salade echt heel lekker.
    - Kipdijspies. Mooi mals, pinda saus wel wat (te) zout.
    - Biefstuk spies, tja 4 minimale stukjes vlees van ca 2×2×2 cm aan een stokje. Gewoon te ver door
    geslagen. Well done, een misser, is ook heel lastig om biefstuk op deze manier goed te bereiden.
    - Spareribs. Kluifjes nagenoeg zonder vlees.
    - Buikspek goed, lekker, prima.
    - Half pita broodje met kipgyros. Lekker maar ook maar een hapje.
    - Chicken tender echt lekker, maar ook een mini gerechtje.

Het was half 9, we zijn er dus 1.5 uur en we hebben 2 gerechtjes op. Een voorgerecht en een (hoofd)gerechtje. In dit tempo gaat dat niet goed komen en moeten we zo nog naar de Mac. Dus snel een 3e besteld. Allemaal lekker hoor maar het zet qua hoeveelheid weinig zoden aan de dijk. Gelukkig kunnen we op de valreep allemaal nog 2 hoofdgerechtjes en 2 nagerechtjes bestellen. Dus een dikke plus voor de service, dat wel. Ook de nagerechtjes zijn goed en lekker, de mascapone met rood fruit, tiramisu, creme brulee kwaliteit is niks van te zeggen.

Conclusie, we hebben gegeten. Kwaliteit is op een paar minpuntjes na eigenlijk gewoon goed, daar mag je niks van zeggen, maar ook een normale eter moet toch wel minimaal 10 gerechtjes hebben om een beetje gegeten te hebben en dan nog echt niet overdadig. Dat ga je dus in 2.5 Uur niet redden.

En dan de rekening. Drankjes zijn niet in begrepen en dan tikt het toch best vies door onder aan de streep. Viel me niet mee, zeker gezien wat we gegeten hebben.
    als we naar onze favoriete adressen gaan, dan zijn we € 10 p.p minder kwijt en hebben toch echt wel heeeel anders gegeten.

2. Irma Goossens

Zeer onvriendelijk ontvangst. Reservering was blijkbaar online niet ontvangen. Telefonisch een dag ervoor niet bereikbaar maar dat was volgens deze onvriendelijke arrogante dame onmogelijk. We voelden ons niet welkom. Doei en nog veel succes!