Restaurant Katseveer in Wilhelminadorp

1202071412 72
1434619971 88
1523209898 87

1. Marga van der Vlugt

We hebben vrijdag de 25e september heerlijk genoten. Gastvrije ontvangst. Amuses waren een verrukkelijk plaatje. De gerechten waren verfijnd en uitstekend van smaak. De koks kwamen om beurt een gerecht brengen en uitleggen waar het gerecht uit bestond, heel relaxt en fijn. De gastvrouwen en gastheer zorgden dat we niets te kort kwamen. Kortom het was een feestje voor ons.

2. De hoogste tijd weer voor een bezoek aan onze favoriet aan de Oosterschelde. Het interieur is weer wat aangepast, het is iets ruimtelijker geworden met nog meer warme natuurlijke tinten. Naast de bar is extra ruimte gecreëerd door een deel van de muur uit te breken, waar de amuses werden gedresseerd en een kaasetalage onder glazen stolpen is gemaakt, mooi.

We werden begeleid naar ons vertrouwde tafeltje aan het raam met uitzicht op de keuken, fijn. Als aperitief de bekende Chardonnay Brisa 2018 van Vistamar, die goed beviel. De eerste vijf hapjes moesten de individuele smaken van ons pallet triggeren. Zout met een bapao gevuld met stoof van haas afgewerkt met toefje ansjovismayonaise, zacht en ziltig. Bitter met crème van grapefruit en gel van Crodino afgewerkt met cashewnoot. Zoet met pompoen structuren en zuur met rettich gevuld met roomkaas en afgewerkt met maanzaad, erg lekker. De umami toets kwam op koolblokjes, een schuimblok van soja met gel van barbecuekruiden en bonito vlokken, prima.

De amuse was opgebouwd met verschillende structuren van mais waarbij gel en schuim van eekhoorntjes brood en kleine enoki paddenstoelen, verfijnd met goede smaken en texturen.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd, een Vermentino di Sardegna van Dolianova, verfijnd en elegant met een toets van rabarber. Uit de keuken een mooi groen bord, als basis een cilinder Noordzeekrab salade in een vinaigrette van karnemelk en dille, erop een part geschroeide avocado, dungesneden zoetzure venkel, quenelle venkelijs, schuim en krokantjes van schaaldierenbisque. Heel verfijnd met mooie pure smaken die prima combineerden, waarnaast de wijn keurig in balans was. (8,25)

Verder met een Gros Manseng uit de Gascogne van Saint Lannes, uitbundig aroma met frisse citrustonen. Ernaast een mooie strakke presentatie in een blauw schaaltje. Twee stukken tataki van geelvinmakreel in een kruidenjasje, tartaar van geelvinmakreel waarop een plakje pompoen en gewelde mosterdzaadjes, verder nog een sappige Zeeuwse mossel, structuren van pompoen en wortel, takjes rood hoorntjeswier en dotjes crème van Mimolette (verrassend), aan tafel afgewerkt met een lauwwarme saus van wortel en passievrucht met 1001 nacht specerijen. Hele delicate smaken met mooie ziltige toetsen die door de mooie zuren van de wijn werden aangevuld, genieten. (8,5)

Door met een witte Tempranillo uit de Rioja van Sonsierra die een beetje ingetogen was. Uit de keuken een stukje zeeduivelfilet gelakt in yuzu op een fijne brunoise van wortel, ernaast een quenelle spicy tomatenpuree, aubergine pure, stukje padron peper in tempura, partjes augurk, krokantjes van pinda met sambal en afgewerkt met een schuimige tandoori saus. Heerlijke mediterraanse smaken met aangename specerijen toetsen waarnaast de wijn helemaal tot zijn recht kwam. (8,25)

Verder met de Roussanne 2016 van Jeanne Gaillard, vol en rond met tonen van abrikoos. In een zwart schaaltje gegrilde grietbotfilet op een bedje van zuurkool, met stukjes Zeeuwse oester, trompet de la mort en krokantjes van aardpeer en ui, aan tafel afgewerkt met een beurreblanc aangezuurd met het sap van de zuurkool. De delicate vis kreeg krachtige smaken mee, het frisse van de zuurkool en het ziltige van de oester, wat erg goed beviel. De ronde wijn maakte de gang compleet, genieten weer. (8,5)

Over naar rood met een Valpolicella Ripasso 2016 van Palazzo Maffei vol rijp rood fruit, een fluwelige frisse afdronk, heerlijk. Het pièce was Zeeuws damhert. Een keurig gebraden rugfilet, stukje van de haas en bolletje stoof van de bout, ernaast een crème van kastanje waarop veenbesjes, mousseje van kweepeer, aardappelkroketjes en krokantjes van rode kool, pastinaak en knolselderij, aan tafel afgewerkt met de eigen saus geparfumeerd met cederhout. Mooie volle smaken die naadloos aansloten bij het winterseizoen, een echt pièce! (8,75)

De dessertwijn was de Ultime Ricolte van Jeff Carrel gemaakt van Muscat d'Alexandrie, krachtige mousse, fris met tonen van tropisch fruit. Ernaast een mooie presentatie van het snickers dessert. Als basis een streep karamel met pinda, erop een quenelle ijs en dotjes crème van banaan met vleugje kerrie, ernaast twee kogels mousse van pinda en grote kogel chocolade gevuld met dulce leche. Hele zoete smaken die meteen aan snickers doen denken aangevuld met banaan, de frisse wijn vond ik zelf net iets minder combineren met name vanwege de krachtige mousse. (7,5)

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een keuze van de royaal gevulde friandise trolley om de laatste gaatjes te vullen.

Bediening was uitstekend verzorgd, goede gedetailleerde presentaties van wijn en spijs met veel gezelligheid.

Samengevat was het weer een hele mooie beleving zoals we hier gewend zijn. Prima opbouw van het menu met allemaal nieuwe verfijnde gerechten waarnaast keurig geselecteerde wijnen, in een hele gezellige sfeer, bedankt!

3. Johan

4. Prachtige locatie aan de Oosterschelde. Zeer lekker keuken (top gerechten).
    Vriendelijke en professionele bediening. Voldoende ruimte in een modern interieur.
    Zeker aan te bevelen.

5. Elżbieta Matwrna

Rewelacyjna kolacja, świetnie skomponowana, doskomnałe wina oraz fachowa miła obsługa.

Vrije vertaling door Eet.nu:

Heerlijk diner, goed samengesteld, lekkere wijn en een professionele vriendelijke service.

6. Edwin Koster

7. Verrassend, hoe Belgen te verwennen.. Katse Veer was een openbaring van etiquette design en sfeer. De lunch overheerlijk. Tot weldra.

Etienne en Lieve

8. Marloes

9. Wat een gastvrouw ………

Vrijdagavond 12 december met een shuttlebus van Hotel Valk in Goes naar restaurant Katseveer.
    Door een ondeskundige handeling in de nabijheid van het restaurant door de chauffeur (stagiaire) van bovengenoemd hotel ontstond er bij mij een enorme hoofdwond. Chauffeur was niet instaat om met me te rijden naar de spoedeisende hulp in het ziekenhuis te Goes vanwege ze niet wist waar dat precies was. Ook was ze niet in bezit van een mobiele telefoon.

Om dan maar met veel bloedverlies zelf te bellen naar Jessica van de Weel de gastvrouw van restaurant Katseveer die samen met haar echtgenoot de chef kok Rutger van der Weel binnen enkele minuten aanwezig waren. Beiden boden deskundig de eerste hulp, waarbij gelijktijdig door Jessica haar druk bezette restaurant werd verlaten om vervolgens met ons in haar auto naar het ziekenhuis te rijden.

Zonder enige probleem is de gastvrouw bij ons gebleven tot de behandeling (7 hechtingen) was afgerond, en volgens zijn we met haar via het hotel (kleding wisseling) na ruim twee uur weer terug gebracht naar onze aanwezige relaties waar we begonnen zijn aan een voortreffelijk 5 gangen menu.

Alles wat er dan vooraf is gebeurd wordt dan snel vergeten, De gastvrijheid, hartelijkheid, betrokkenheid en de warmte viert dan de boventoon. De gerechten met prachtig garnituur waren geweldig. Zoveel smaakvolle varianten en telkens weer als een plaatje met veel creativiteit van Rutger, uitgeserveerd door een fantastisch team, en dan daarbij een prachtige keuze aan wijn variaties samengesteld door de sommelier Paul Labruijere.

Aan het eind van deze avond werden we teruggebracht door Jessica naar ons hotel.
    Onze dank gaat dan uit naar Jessica voor haar bijzondere inzet.

10. Mijn ervaring was er een met "gemengde gevoelens".
    Een bijzondere lokatie, uniek in Zeeland, met een veelbelovende uitstraling na een ingrijpende verbouwing en restyling.

Bij binnenkomst valt het op dat de "uitstraling" niet beantwoord aan de verwachting die je op zo'n lokatie hebt.
    Een restaurant met een hooggewaardeerde keuken, maar zonder enige alure in de entourage. Een keurig braaf middelmatig interieur, zonder enig raffinement.
    Kortom geen evenwicht in "product en verpakking".
    De bediening: overdreven stijfjes; waarom allemaal zo krampachtig en formeel - hier komen bourgondiers om te ontspannen en te genieten ! Mooie natuurproducten die "verbouwd" zijn tot een welliswaar heerlijke lekkernij, maar die echt zonder uitleg onherkenbaar zijn. En dat is echt heel jammer.
    De bordenopmaak zou best wat minimalistiser mogen zijn een overdaad aan producten in vorm en kleur.
    Maar ondanks alle kritiek; de smaak van alles was uitzonderlijk goed !
    Ook hebben we de Chef en de gastvrouw, die zich op internet presenteerde, gemist.

11. W&M 745 punten

In het kader van de Restaurant Week spontaan geboekt voor een drie gangen diner in Restaurant Katseveer met 1 Michelin-ster in Wilhelminadorp. Na een vriendelijke ontvangst een mooi gedekte tafel aangewezen.

Het menu uitgebreid tot vier gangen. Het voorgerecht was een huisgemaakte filet americain met zacht gegaarde scampi, boemboe, groene curry en komkommer. Het hoofdgerecht was gebraden tamme eendenborst met handgerolde couscous, pompoen, pickles, wortel en een saus van sinaasappel en koffie. Vervolgens een creatie van oude Goudse en parmezaanse kaas met vijgen, noten en een sorbet van bleekselderij en appel en dat alles afgesloten met Asian sunrise: structuren van kalamansi, passievrucht, kerrie, banaan en rijstepap.

Gekozen voor een droge witte wijn: Chardonnay Semillon 2012 (Casa Silva, Chili) en bij het hoofdgerecht de voor het hoofdgerecht van het menu aanbevolen rode wijn.

De ter afsluiting bestelde koffie was opnieuw een verrassing: er werd een keur aan friandises geserveerd, waaruit men vrijelijk mag kiezen.

Samenvattend: het was in alle opzichten overheerlijk. De chef-kok en zijn keukenbrigade verstaan hun vak en zijn in staat om bij ieder gerecht te verrassen door verbluffende creaties. Ook de bediening is vakkundig.

Voor ons de eerste keer, maar na deze eerste keer zeker nog een keer. Voor herhaling vatbaar dus!

12. D.P.van Driel,arts

Vandaag was onze trouwdag; feestelijk gevierd in" Katseveer". Heerlijk winter-arragement!
    We genoten van de ambiance en de winterse sfeer! Voor ons iets te zakelijk!
    Mooie herinnering aan het veer waar ik vroeger als schooljongen dagelijks overvoer om naar het Goese Lyceum te gaan.
    Mooie foto's gemaakt van de winterlandschap met het oude steiger

13. Culinair at Sea

14. Gisteravond met zes vrienden naar Katseveer geweest.

Bediening was erg gastvrij en de presentatie van de kaas en bijpassende wijn, subliem!

Iedere gang een ware smaaksensatie!

Fantastisch! Zeer complete avond uit!

15. Liza

16. Superlekker gegeten, vriendelijke bediening, netjes ontvangen.

Alles was eigenlijk top, zeker de moeite om terug te gaan!

17. Je wordt hartelijk en stijlvol ontvangen. Zeer attente en vriendelijke bediening. Uitstekend gegeten. Bijpassend wijnarrangement van zeer hoog niveau. Restaurant zeker 1 ster waard. Met enkele interne aanpassingen komt men zeer zeker voor een 2e ster in aanmerking.

18. Voortreffelijk 6-gangen menu van de chef gegeten met bijpassend wijnarrangement. Een smaaksensatie!

Het kaaswagentje was echt uniek.

Uitstekende bediening.

19. Na anderhalf jaar weer eens terug geweest voor een heerlijke lunch. Niveau stijgt mijns inziens nog steeds.
    Was bijna een tweede ster waard! Zullen zeker zo lang niet meer wachten om terug te gaan.

Eén klein minpuntje: de moeilijke trap naar de toiletten op de benedenverdieping. (Extern liftje plaatsen?)

20. Z. Goossens

Met vrienden hier gegeten en het was een feestje!

Een aanrader voor een heerlijk avondje uit.

Heerlijk gegeten en een zeer goede bediening.

Jammer dat het van buitenaf niet zichtbaar is, dat het een heel goed restaurant is.

21. Twee weken geleden hier met een paar vrienden gegeten, was voor ons de tweede keer.

Klasse!

Je wordt als een vorst verwelkomt en voelt je direct op je gemak.

Het eten... buitengewoon, je proeft en ziet dat er veel aandacht aan is besteed.

Het wijnarrangement: prima keuze.

De bediening: kan niet beter.

Echt een aanrader, we komen zeker terug.

22. Wij hebben hier pas op een fraaie zomeravond met oma en de kids gegeten; wij waren de enige gasten en kregen dus alle aandacht. Lekker buiten en de kinderen konden af en toe naar het water lopen. Heerlijk eten, en de kids mochten mee naar de keuken om een dessert te maken. Top, zowel de zeer attente en flexibele bediening als de uitstekende en originele gerechten. Geweldige Oosterschelde kreeft. Een aanrader (maar niet voor niks)!

23. M.A. Agsteribbe

Buitengewoon goed eten, met een prima prijs/kwaliteit verhouding. Ambiance ietwat gedateerd, komen zeker terug!

24. Heb nog 2 dagen last gehad van dit eten. Kleine porties, maar zeer zwaar te verteren.Eerste en laatste maal dat ik in sterrenrestaurant eet. Bediening en sfeer ook erg saai