Taverna in Utrecht

ma 10:00 - 22:00
di 10:00 - 22:00

1323282025 77
1383202281 67

1. Slechte service, zonder opgave van reden bij aankomst gezegd dat reservering een uur opgeschoven was. Locatie is top, echter het eten van alle Griekse restaurants in Utrecht het minste.
    Met korting van Fork aantrekkelijk geprijsd dat merk je ook aan de kwaliteit.

2. Wij hebben hier op 6 februari 2023 gegeten. De ontvangst en bediening was vriendelijk; we konden gaan zitten waar we wilden. Het restaurant is vrij donker; ik moest de rekening zelf bijlichten….Het eten is wel oké, maar niet echt super.
    Voor de porties geldt hetzelfde.
    Je krijgt vooraf geen ouzo of iets dergelijks. Achteraf ook niet.
    Ik had me verheugd op een glas heerlijke Samoswijn.
    Die bestel ik in elk Grieks restaurant waar wij eten. Denk dat ik dus wel weet wat ik verwachten kan. Kostte €6,50
    Ik kreeg een bedroevend klein glaasje wijn; nauwelijks veel meer dan 1 dl.
    Toen de (overigens vriendelijke Engelstalige) bediening vroeg of alles ok was, heb ik gezegd dat ik dit niet in orde vond. Ze ruimde af en ik ging ervan uit dat zij er in elk geval op terug zou komen of misschien een ouzo ter compensatie aan zou bieden of iets dergelijks. Niets van dat alles.
    We kregen de rekening en er werd niets over gezegd. Heb de indruk dat dit een opdracht naar het personeel is, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
    Dit restaurant heeft een uitstekende ligging aan het water.
    Je bent (daarom?) in dit restaurant een passant, geen gast waarvoor men zich écht moeite wil doen.
    En dat voel je. Voor jou 10 anderen.

4,5
  3. Rico Weterings

4. Gereserveerd, maar er werd niet gevraagd naar onze naam, best gek.
    Na een half uur maar even iemand aangesproken of we heel misschien wat drinken mochten bestellen. Een dame gaf op de de meest arrogante manier antwoord "ja het is druk dus iedereen moet wachten"
    Opgestaan en ergens anders gegaan. Daar waren we ondanks dat de zaak bom vol zat zeer welkom. Nooit meer.

1,5
  5. Slecht!

Vanmiddag lekker in de stad en we dachten even lekker te gaan eten bij Taverna.
    We bestellen een dagschotel en een plate met gyros. We hebben hiet vaker gegeten en de prijs kwaliteit was in orde.

Vandaag niet, vet vlees en een droge spies. Een dame zet de sla nee en dat at ik niet dius ik zeg, neemt u dit maar mee want ik eet dit niet en dat is zonde. Mevrouw… nee ik zet het neer want de baas is er en dan gaat de baas zeuren en hij is al zo zo zo… ik dacht hmmm dat klinkt leuk.

Vervolgens bestellen wij een dessert gelaktbourako? (Als ik het goed schrijf) dit eten we graag.
    Deze was duidelijk niet vers en het deeg/korst was zacht en slap, verder allemaal sliertjes en een beetje vanilia. Deze hebben we laten staan en toen de dame in kwestie kwam vroeg ze wat er mis mee was, ik doe mijn verhaal en mevrouw zegt doodleuk… ow u vond het niet lekker, ik zeg nee… ze pakt het bord en loopt weg, en dat was het dan, ze komt niet terug helemaal niks.

Als ik de bon vraag staat het dessert er gewoon op, echt slecht deze gastvrijheid, deze dame is duidelijk ongeschikt.

Zeer teleurstellend!

6. WoW vooral de voorgerechten echt een aanrader en ik wil er bij zeggen dat ik een fijnproever ben. Echt top!

7. Heerlijke kleine hapjes vooraf gegeten en daarna lamsvlees voor mijn vrouw en een echte moussaka-openschoten voor mij. Prima gastvrije bediening.

8. Te weinig eten en het vlees was verbrand.

9. Voordat we bij "moeder, ik wil bij de revue" terecht konden, hebben we op woensdag 22 oktober 2014 hier gegeten.

Een mooie locatie, gelegen aan de gracht, al was het geen weer om buiten te zitten. Redelijk gezellig ingericht, hoewel vrij donker.

Goede bediening van een aardige meid. De souflaki en de yoghurt met honing smaakten zoals verwacht, dus wij waren tevreden. De prijs was alleszins redelijk.

10. Gisteren voor het eerst in Utrecht. Prachtige stad. Dat wilden we afsluiten met een etentje bij de Griek. Ons hart ligt in Griekenland.

We hebben nr 31 van de menukaart gekozen. Souvlaki met Gyros. De souvlaki was heerlijk en de Gyros was verschrikkelijk zout. Miste ook wat van de Griekse sfeer; een muziekje, ouzo of stukje meloen van het huis.

Zou er wel weer gaan eten, maar nooit weer die verschrikkelijke zoute Gyros.

11. Vorige week hadden wij daar gegeten met een groep. Ik had kalamaria als voorgerecht en mixed grill als hoofdgerecht. De voorgerecht was rubber en hoofdgerecht was koud en slecht. Bediening was niet gastvrij, en er was een rioollucht. Toen we weggingen zien wij mensen roken aan de bar, dat kan toch niet? Laatste keer voor mij.

12. Slechte bediening, waren te belabberd om even rond de tafel te lopen. Borden doorgeven dus. Gasten worden direct met je en jou aangesproken. Neem geen varkenshaas want dan krijg je een varkensfiletlap. Bij een vraag hierover zei de bediening dat dit niets uithaalde en dat dit hetzelfde was. Bij Taverna is varkenshaas gewoon een varkenslap. Slecht, heel slecht. De varkenslap zelf was overigens best mals.

13. Sam Torres

Zaten er om zeven uur, om half tien kregen we ons hoofdgerecht pas. Geen excuses van het personeel gehad, terwijl wij hen er wel op wezen dat we al uren zaten te wachten. Vrij kleine porties, vlees was niet genoeg gekruid dus zat vrij weinig smaak aan.
    Wel ontzettende leuke sfeer en heerlijke wijn.

14. MdG 60 punten

Bij Taverna twee keer gegeten, één keer à la carte, de andere keer een menu voor een groep. Beide keren niet enthousiast. Gebakken fèta, inktvis e.d. waren lekker, maar bijv. de salade was gewoon niet te eten. Smaakte naar zeep. Lekkere patat, dat wel (...maar daarvoor ga je toch niet naar de Griek). Sfeer wel goed, echt Grieks in hartje Utrecht.

4,7
  15. Afgelopen week heb ik gegeten in dit restaurant. Ik had gekozen voor een daghap met o.a. Rijst en Giros. De Giros was echter koud. Ook mijn vriendinnen hun Giros was erg koud. Na het terugsturen van de Giros kregen we het voor de tweede keer koud terug. Uiteindelijk heb ik me er maar bij neer gelegd.

Erg jammer dat het eten koud was, want ook de bediening was niet in orde. Er werd niet gevraagd of het eten ons smaakte, waardoor we zelf moesten vragen om het eten terug te sturen. Ook kreeg ik het gevoel dat ze ons constant drankjes aandrongen.

Nou ben ik vanwege mijn horeca achtergrond erg kritsch. Maar dit restaurant is toch echt ver onder de maat.

3,4
  16. Janssen

Wij hebben hier heerlijk gegeten: het eten was goed gekruid en compleet. We werden direct geholpen door het personeel en ons eten werd snel bij ons gebracht. Mijn portie was precies groot genoeg voor mij, maar mijn metgezel heeft na het eten nog een broodje gehaald.
    Het was erg rustig, omdat het nog niet zo warm is buiten, maar dat vonden wij juist wel prettig. De omgeving was netjes en mooi, het personeel was vriendelijk en de sfeer was prettig.

17. A.v.Leusden

Wij komen al jaren in dit gezellige restaurant.
    en genieten met volle teugen van al het heerlijke eten en drinken. en nog een goede prijs ook.en een top locatie.

18. We komen regelmatig bij Taverna, een leuk en sfeervol restaurant. Je kunt hier ook op verzoek gewoon kraanwater bij je eten krijgen, wat erg prettig is (wanneer wordt dit eindelijk eenso veral zo??)
    Wat ons echter bij ons laatste bezoek aan Taverna tegenviel, waren de afmetingen van de porties. Als je er enkele jaren geleden een giros bestelde, kon er geen toetje meer bij opeten. Sindsdien hebben we de giros zien slinken en slinken. Ditmaal een baklava als toetje genomen: die heb ik bij Taverna ook wel eens wat volumineuzer gezien. Kortom Taverna: let op uw zaak, ga niet op de porties beknibbelen.

19. Vrijdagavond hier gegeten met 6 man (voor de 3e keer) en het was nog lekkerder dan ik mij kan herinneren. Ook de bediening was super. Leuke muziek op de achtergrond. Kortom een zeer geslaagde avond.

20. Dit restaurant eens en nooit weer!

Wij hadden gereserveerd op vrijdagavond half 8. Bij aankomst vroegen wij aan de bediening aan welke tafel wij plaats konden nemen. Dit bleek nogal moeilijk. De serveerster kwam nogal chagrijnig over dat we wel een tafel moesten kiezen die niet te ver (!) van de keuken af stond.

Toe wij eenmaal aan tafel zaten kregen wij de kaart en bestelden iets te drinken. Na nog geen 5 minuten kwam de ober vragen of wij al een keus hadden kunnen maken. Omdat wij gezellig even zaten te kletsen hadden wij nog niet direct op de kaart gekeken. Na een aantal minuten kwam de ober weer terug met de vraag of wij wel 'even wilden opschieten' met kiezen en bestellen. Wij hebben hierop direct de rekening gevraagd en wij zijn naar een restaurant gegaan waar men wel weet wat gasvrijheid is.

De rest van het bedienend personeel liep ook erg chagrijnig rond. Dit restaurant heeft echt totaal niets van horeca begrepen.

21. Lucie Sneep

22. Helemaal top, zowel de locatie, het eten op zich en de bediening.

Ik heb hier al 2 keer gegeten en ga er zeker weer heen als ik in Utrecht ben.

23. wouter en patricia

Wij komen hier al 4 jaar, begon na een heerlijke vakantie in Kos.

Na 4 jaar spreken wij een aardig woordje Grieks en dat wordt heel erg gewaardeerd en ze spreken het terug.

Ze kennen ons nu wel en er staat gelijk ouzo voor je klaar, ze hebben altijd tijd voor een praatje.

Zelfs als de kinderen jarig zijn wordt er happy birthday gedraaid en zit er iets speciaals bij het ijsje.

We blijven hier dan ook nog lang komen.

24. Deze week hier gegeten. Gemoedelijke sfeer in kelder aan de werf. Het eten is goed, niet bijzonder. Portie's vond ik persoonlijk aan de matige kant (ik ben wel een grote eter), deels van mijn tafelgenote gegeten die er wel ruim voldoende aan had.

Bediening is beroepsmatig vriendelijk. Omdat iedereen overal loopt wel wat rommelig.

Prijzen zijn redelijk.

25. Lekker eten, een drukke maar gezellige sfeer met snelle service. De kaart was typisch Grieks, helaas weinig zoets qua vegetarisch. Service soms wat rommelig.

26. Hier meerdere keren gegeten. Het eten is erg goed! Goed mals en knapperig, goed groenvoer erbij. Prijs is zeker ook prima!

Service iets minder, maar voldoende.

Tip: als je op het terras zit is het echt een top-restaurant! Binnen ook prima, maar minder.

27. ben 444 punten

Prima restaurant.

Het eten was lekker. Ik had een apart voorgerecht van Cypriotische kaas met spek en honingdressing. De gehaktballetjes in tomatensaus van mijn partner waren ook goed. Jammer dat het stokbrood zacht was en duidelijk van gister.

Als hoofdgerecht hadden we een combischotel die erg lekker was, vooral de spies van ossenhaas en de lamskotelet. De sla was evenals het stokbrood van gister en nogal verlept met een uitgedroogde komkommer erop. Jammer.

Voor de rest goed, prima bediening en een leuke locatie onder bij de gracht.

28. theodoros

Ik ben met 3 Griekse vrienden daarheen gegaan. (ik ben zelf ook Grieks.) Mijn vader heeft zelf ook een Grieks restaurant hier in Utrecht. Ik ben naar dit restaurant gegaan om te kijken hoe het hier is. De locatie was heel leuk en gezellig. Binnen was de sfeer ook leuk. Jammer dat er geen muziek was. De bediening was zorgvuldig, en stonden altijd voor je klaar. Alleen een iemand die bediende ons met een vest met capuchon. Ik als 16 jarige heb daar geen moeite mee, maar het hoort denk ik niet. En nu over het eten: Ik heb ossehaas genomen. Het was heel lekker. Lekker sappig, en juiste smaak. 100 euro met z'n 4en (niet slecht). Het was gezellig.

29. We zijn er vorig jaar zomer geweest, buiten.
    Locatie is gewoon top! Eten is heerlijk en erg vriendelijk personeel.

30. Ben er een aantal keren gekomen. Lekker eten, goede hoeveelheid, mooie locatie en leuke decoratie.

31. Ontzettend gezellig en op een mooie locatie. Ik heb er heerlijk gegeten voor een redelijke prijs!

32. charlotte

het is er super gezellig en het eten is ook supe lekker(K)