Bij deze kookstudio kan enkel voor groepen gereserveerd worden. Bezoeken zonder reservering is niet mogelijk.

Kookstudio de Kombuis in Utrecht

€€€

1 positieve stem1 negatieve stem

In de Twijnstraat of op Nicolaaskerkhof.

• OV

Lijn 2, halte Nicolaaskerkhof.

ma 17:00 - 23:00

di 17:00 - 23:00
zo Gesloten

1 positieve stem1 negatieve stem

1. Yvonne Stoevelaar

Juni 2016 met 8 personen kookworkshop gehad. Vegetarisch menu gekozen. 4 gerechten klaargemaakt. Super lekker, creatief en mooi opgemaakt. Recepten die je thuis ook weer eens kunt maken, dus heel inspirerend. Wij waren met 8 vrouwen en hebben allen genoten! Aanrader.

2. Positief: de sfeer was heel goed!

Verbeterpunten:

- In alle 4 de (vegetarische) gerechten zat melk/kaas en in 3 ervan ook nog ei. Dat is heel raar en overdreven. Vegetariërs eten niet zoveel melkproducten. Het is ook totaal niet creatief, niet gezond en kaas is geen goede vleesvervanger. Er zijn zoveel plantaardige gezonde dingen mogelijk!
    - Omdat er 1 veganist bij was, moest ieder groepje naast het vegetarische gerecht ook nog een apart veganistisch gerecht maken. Waarom niet gewoon alles veganistisch of een deel van de gerechten vegan? Had makkelijk gekund en dan was het voor iedereen veel makkelijker geweest, het had veel minder tijd en moeite gekost, bovendien gezonder en minder kans dat er dingen mis gaan.

- De Kombuis is niet geschikt voor mensen met allergieën: met dezelfde lepel roeren en met dezelfde pastamachine deeg met en zonder ei verwerken, zonder wassen tussendoor.
    - Niet hygiënisch: mensen die aan rauw ei hadden gezeten gingen zonder handen wassen daarna rauwe groente snijden/pakken, mensen die proefden zetten de lepel/vork terug in het eten, mensen spraken 'met consumptie' boven het eten in de keuken, het aanrecht was niet schoon, etc.

- Op het gebied van duurzaamheid kan ook het een en ander verbeterd worden: alles werd in 1 afvalbak weggegooid, voedselresten, plastic en zelfs papier werden niet gescheiden. Bovendien werd er enorm veel eten dat nog prima te gebruiken was weggegooid! En door dierlijke ingrediënten te vervangen door plantaardige zou het ook een stuk duurzamer worden.
    - Er was veel lawaai in de keuken door de oven die piepte, de pastamachine die piepte en de vaatwasser die wel erg vaak aan ging.

- Het eten was veel te zout. Bij proeven van de hummus was de smaak prima, maar er ging daarna nog een lading zout door. Zonde. Minder lekker en heel de avond dorst.
    - Te weinig groente, en veel witmeel in alle gerechten.

- Netjes schikken van het eten op de borden moest heel snel, ik werd enorm opgejaagd. Waarom? Kans op fouten en laten vallen is dan groter.
    - Kwetsende opmerkingen toen ik 1 bord ipv 2 pakte om te serveren. "Je hebt 2 handen" en meteen weglopen, zonder af te wachten op mijn reactie waarom ik geen 2 borden kon/wilde vasthouden (ivm fibromyalgie).

3,2