ma Gesloten

1319762020 80
1353519931 76
1567320037 59

1. Ik was er gisteren met mijn vriendin
    Helaas ook de laatste keer.
    We kwamen rond 8 uur binnen, we kregen een tafel die elke keer bewoog. We vroegen mogen we een andere tafel, na een paar keer vragen naar één oplossing, kregen we eindelijk zo'n terras tafel helemaal achterin. Maar goed, we dachten we hebben honger, we gaan wat eten.

Ze hadden een lopend buffet, helaas alles was koud of de schalen waren al leeg, dus wij wat salade nemen. De kip of vlees, tenminste wat er nog over was, was zo koud.. soep ook. Aan ons tafel werd niet eens gekeken door de serveerster, wij werden volkomen genegeerd, moesten elke keer vragen mogen wij ook drinken bestellen. Er was live muziek en het werd maar drukker, wat ik wel vond is dat sommige tafels wel de aandacht kregen en ook ander eten werd gebracht.

Nou na koud eten en een drankje met koffie erbij gingen we afreken. De eigenaar zegt is dan 105 euro voor het eten en de muziek, wat ik belachelijk duur vond voor een bordje salade met drinken. Nooit meer daar naartoe dat is een feit.

1,1
  2. Het is onze tweede keer bij Safir restaurant. Eerste keer was zeker 3/4 jaar geleden. Het eten was toen heerlijk en vriendelijk personeel.
    Gisteren besloten wij dus om nogmaals een bezoekje te brengen aan Safir. Helaas viel het dit keer wel tegen.
    Enige wat ik lekker vond was Marokkaanse soep, maar het hoofdgerecht was koud en niet lekker!:( ik heb maar paar hapjes van genomen, terwijl ik super veel honger had:(. Verder vond ik de eigenaar niet bepaald klantvriendelijk en de bediening had er ook niet echt zin in!

Eindstand een dikke rekening van overgehouden :(

Voor ons helaas geen Safir meer, tenzij ze wat aan de kwaliteit hun service en eten doen!

3. Nav

4. Met mijn vriend gegeten bij Safir via Groupon. Het eten was matig, de eigenaar was verschrikkelijk... hij ging tekeer tegen zijn personeel omdat ze de tafel naast ons verkeerd had begrepen met het opnemen van de bestelling. Het meisje trilde als een rietje nadat ze van hem de volle laag kreeg waar alle gasten bij waren. Het personeel was tegen ons heel vriendelijk, de eigenaar negeerde ons compleet omdat wij hadden gereserveerd via Groupon (schijnbaar een veel gehoorde klacht). Het nagerecht was een ijsje, maar vanwege lactose intolerantie vroegen wij een alternatief. De eigenaar schreeuwde vanaf de overkant naar ons: “LUSTEN JULLIE GEEN IJS???”

Echt nooit meer naar deze waardeloze tent!!!!!

1,5
  5. Comenicatie is slecht, je word snel afgewimpeld zeker als je met een Groupon bon aankomt (omdat ze dan weten dat er weinig aan je te verdienen valt ) weinig keus, en als je een keuzen hebt gemaakt dan krijg je in simpel gerecht met goedkopen ingrediënten zoals veel aardappel en wat groeten en een stukje vlees. Nooit meer via Groupon! En volle pont betalen al helemaal niet, zijn wel vriendelijk maar zo neppig liever helemaal niet vriendelijk dan aub.

6. Des Essen schmeckt, aber sehr sehr teuer. Wir waren 5 Personen und haben wir bezahlt 200€ für nur 5 Suppe, 5 Getränke und das Essen also ich Empfehle kein wirklich also das für mich betrug....nie wieder Saft in Rotterdam.

Vrije vertaling door Eet.nu: Het eten smaakt goed, maar is zeker ook duur. Wij waren met 5 personen en hebben €200,- voor alleen 5 soepen, drankjes en het eten betaal, dus ik raad dit niemand aan... Nooit meer in Rotterdam.

7. Communicatie valt veel te verbeteren. Ik was hier komen eten met een groupon actie. Toen ik vroeg of ik de bon / code op mijn telefoon kon laten zien in plaats van uitgeprint (scannen is in principe hetzelfde), moest er per se een papieren bon komen en men wilde niet zeggen waarom.

Dat was niet het enige. Er stonden twee flessen water op tafel, en daar werd niets over gezegd, ook niet qua kosten. Achteraf moest ik 6 euro per fles neerleggen, dus 12 euro totaal voor water. Voelde me wel behoorlijk afgezet. Toen ik daar een opmerking over maakte of ze dat niet beter van te voren even konden zeggen, werd daar ook totaal niet begripvol of symphatiek op in gegaan.

Het eten zelf was verder wel lekker, en de service tijdens eten vond ik verder vriendelijk - afgezien van het gebrek aan communicatie over het water.

-----------------------------

The communication could be improved. I went here on the occasion of a Groupon deal. When I asked if they could scan the barcode on my phone instead of on a printed paper, they insisted on paper and did not want to explain why.

Further, when starting to eat, the waiter asked if we wanted something to drink. We said no, as there were in fact bottles on the table with water, already. After the meal, I ended up having to pay 6 euros per bottle, so 12 euros total for just water. That really felt like a ripoff. When I complained and said I would have preferred to know upfront, they did not show any understanding, respect or friendliness toward my remark.

The food itself was good, and the service during the meal was friendly apart from the lack of communication about the water.

8. Restaurant

Slechte service duur, vettig koud eten. De eigenaar weet bij wie hij moet zijn qua klanten. Never nooit meer. En drink je het water wat op tafel staat, reken op 7€

9. Ik en mijn vrouw hebben zojuist 19-7-2016 gegeten bij Safir in Rotterdam. Het eten was lekker. Niets op aan te merken! Service was zeer slecht, moest telkens opstaan om een bestelling door te geven aan de ober.

We kregen pas de echte schok toen we onze dranken hadden gekregen. Ik nam een slok van mijn bitter lemon en het was zonder prik!! Moest weer opstaan om het aan te geven bij de ober. Ik vroeg of ze de bitter lemon van een grote fles hadden ingeschonken. Hij zei ja! Ook zei hij dat bitter lemon op was en dat hij een andere fles voor me kon openen. Ik vond dit zeer schandalig en ben heel erg teleurgesteld!! Ik moest nog €2,75 afrekenen voor een drank uit een grote fles.

Dit is gewoon oplichterij!! Nooit meer bij Safir!!

5,1
  10. Zeer en zeer en zeer slecht! Mijn eerste ervaring bij Safir was niet echt goed. Ik ging gezellig met 2 andere vriendinnen uit eten. We kozen voor wat anders dan normaal. We werden in 1 uur tijd 6 keer aangesproken of het lekker was en of we wat anders wouden (zeer slecht geregeld qua personeel, want het was steeds weer een ander die het kwam vragen).

Ik wou Safir een tweede kans geven en ging ik weer naar het restaurant alleen om iets te drinken. We werden eerst goed en met open armen ontvangen (het restaurant was leeg er was geen een klant te bekennen na ons). We werden ergens neer gezet en ik gaf netjes aan dat wij alleen iets wilden drinken. Serveerster keek geschokt en ze zei dat ze het met haar baas moest bespreken.. En vervolgens kwam ze terug om te zeggen dat een hoofdgerecht verplicht was om te bestellen. Dus met andere woorden we waren geen klant en moesten weg.

Safir kiest zijn klanten uit wat echt zeer tot zeer slecht kan worden gezien. Al zien ze klanten in een pak of groep geven ze extra veel aandacht aan die klanten terwijl elke klant als koning moet worden gezien.

11. Helaas zijn wij niet tevreden over dit restaurant. We hebben 50 minuten op ons moeten wachten om het mee te nemen. Thuis aangekomen zat het in 2 verpakkingen waar het jus uit liep. 2 kleine bakjes voor 30 euro met een broodje erbij voor 2 hoofdgerechten. Sorry maar dit is pure geldverspilling voor het eten wat wij hiervoor terug kregen. Na ons kwam er nog een stel die gelijk hun eten opgediend kregen na tien minuten terwijl wij al een half uur op ons eten aan het wachten waren. Aan een andere tafel zat een groep mannen, ( zaken mannen ) als ik ze zo even kan beschrijven. Het hele personeel leek alleen maar aandacht te hebben voor die tafel.
    Heel jammer, dit was de eerste en zeker de laatste keer. De wat kleinere jongenman gastheer was druk bezig en is een goede aanwinst voor het restaurant, zag er netjes uit en probeerde alles zo goed mogelijk te laten verlopen. Jammer dat het zo lang duurde, het was het wachten helaas niet waard.

Dont judge a book by his cover

12. Laat je niet afschrikken door de Groupon recensies! Echt, we hebben zelden zo lekker gegeten. Alles typisch oosters, heerlijke gerechten, ook echt grote porties, we konden het bijna niet op. De prijs was ook prima: 37,50 euro voor een 4 gangen diner. De bediening was keurig, erg voorkomend, alles werd uitgelegd. We hoefden helemaal niet lang te wachten. Het restaurant is sfeervol ingericht, leuk oosters. We hebben in de lounge gezeten, erg gezellig! We wilden nog wat heerlijke salades meenemen, omdat we het niet op konden en het zonde vonden om weg te gooien. Dit was geen probleem, het werd keurig apart ingepakt in piepschuim take-away doosjes. Echt een aanrader! We gaan zeker nog een keer terug.

13. Restaurant Safir moet ik afraden. Ik ben ingegaan op een Groupon-aanbieding: "6-gangendiner voor 2 personen van 90 euro voor 45 euro". Nou ben ik natuurlijk niet zo achterlijk, dat ik daadwerkelijk 90 euro waarde terug verwacht, zulke aanbiedingen zijn altijd iets aangedikt, maar het zou toch tenminste 60 euro waard zijn... enfin: wat krijg je hiervoor?

1e gang: Een soep, (die okay was)
    2e gang: Een beetje wortelsalade en een halve gebakken aubergine, en een paar olijven met brood.
    De 3e gang was een ramp: Het hoofdgericht bestond uit of gehaktballetjes in tomatensaus, zonder groentes, alleen maar met papkartonachtig turks brood. Tweede keuze was 3 vierkante visstiks met totaal doogekookte worteltjes (alweer) en weke couscous, zonder smaak, ook geen kruiden- het leek alsof alles twee uur lang in de snelkookpan had gezeten, special klaar gemaakt voor een bejaarde, die zijn gebit vergeten heeft.
    4e gang: creme brulee, en die - eerlijk is eerlijk- was wel goed.
    5e gang: koffie en thee (serieus!)
    6e gang: Ja, waar was die eigenlijk gebleven? De Ober legde mij uiterst vriendelijk en beleefd uit dat de 2e gang eigenlijk twee gangen was. Ik denk dat Safir een hekel heeft aan mensen die via groupon boeken. Maar dan doe je toch gewoon geen aanbieding met groupon?

2,2
  14. Ik ben er geweest met een gezellig clubje mensen. We hebben niet de menukaart benut maar gezegd breng maar lekkere dingen. Geloof me we kregen lekkere dingen, dit op een door de weekse dag we hebben het er 5 uur reuze gezellig gehad. We moesten helemaal niet lang op ons eten wachten, als we weer wat opgelucht waren vroegen we om de volgende gang.
    Binnenkort gaan we weer naar toe.

15. Sara 15 punten

Nou ik moet helaas mededelen dat dit restaurant zich geen restaurant mag noemen want, ik ben er 1 keer wezen eten en dat zal ook mijn laatste keer zijn. Eerst 3 kwartier wachten voor er een menukaart komt vervolgens 3 kwartier wachten voor je wat te drinken krijgt dan 3 kwartier wachten op het eten en dan na zo lang te hebben gewacht verwacht je een heerlijk maaltijd maar je krijgt er eten dat zo smakeloos is op een bord dat voor een peuter niet eens genoeg is laat staan een volwassenen. En vervolgens loopt de bediening je 30x voorbij voor er überhaupt opgeruimd word. Kortom geen aanrader! Alles bij elkaar opgeteld krijgt het tent van mij een 3,6

3,2
  16. Wij zijn daar gaan eten met grote groep en we werden zozo bediend. Bij safir geldt nog "de klant is koning", het eten was er heerlijk en royaal. Echt een aanrader !!

17. Ook wij zijn er via groupon al een keer wezen eten en het was geweldig,de sfeer net of we in een sprookje van 1001 nacht waren beland, het eten was heerlijk, de vrolijke bediening.
    Daarom bestellen we nu weer via Groupon en hopen er snel weer een gezellige avond van te maken!!

18. jasmina kaaboun

Leuke zaak, sfeervol, gastvrij en gezellig.
    De bediening is super!!

19. Debourgondieux

Sfeervolle zaak, heerlijk eten, vriendelijke bediening, de munt-thee moet je zeker proberen. Ik kom zeker terug.

20. Vrijdagavond weer eens gegeten bij Safir. De sfeer is heel gemoedelijk en elke keer weer ben je omarmd door de hartelijkheid van Lars en collega's en de warme entourage van een Marokkaans restaurant. Ook onze kleine peuter is van harte welkom en krijgt de aandacht die ze nodig heeft zonder andere gasten te storen. Het eten was wederom heel goed en de verrassing omdat ik jarig was, was super. We zouden hier vaker naartoe moeten gaan!

21. Vorig jaar in dit restaurant geweest en heb wel lekker kunnen eten. Prijs is niet relevant aangezien het op rekening van de zaak was.

22. Dave Fokkema

Wat een perfecte ambiance en een gastvrijheid,een aanrader, en een voorbeeld voor de Rotterdamse horeca